2026-08-08, 11:29
Medlem
MagdaTobleronesons avatar
https://www.filmstaden.se/film/carola/?date=2026-08-21

Med tillgång till ett unikt material ger filmen Carola! en inblick i människan Carola Häggkvists liv. Hon är artisten som älskats av publiken i decennier och som fascinerade Ingmar Bergman i så hög grad att han såg hennes bröllop på "repeat". Och hon är personen som sedan 16 års ålder blivit styrd av andra, men som vid 60 tagit kontroll över sitt eget liv. Hon är Carola och hon slutar aldrig att fascinera.

https://www.youtube.com/watch?v=HUdsQENpU1I

CAROLA! | Trailer | TriArt Film

Regi
My Sandström

Medverkande

Carola
Originaltitel

Carola!
Originalspråk

Svenska
Premiär
2026-08-21

Vill du se dokumentären?

Varför? Varför inte?
Senast redigerad av MagdaTobleroneson 2026-08-08 kl. 11:31.
Citera
2026-08-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagdaTobleroneson
https://www.filmstaden.se/film/carola/?date=2026-08-21

Med tillgång till ett unikt material ger filmen Carola! en inblick i människan Carola Häggkvists liv. Hon är artisten som älskats av publiken i decennier och som fascinerade Ingmar Bergman i så hög grad att han såg hennes bröllop på "repeat". Och hon är personen som sedan 16 års ålder blivit styrd av andra, men som vid 60 tagit kontroll över sitt eget liv. Hon är Carola och hon slutar aldrig att fascinera.
Regi

My Sandström

Medverkande

Carola
Originaltitel

Carola!
Originalspråk

Svenska
Premiär
2026-08-21

Vill du se dokumentären?

Varför? Varför inte?

Ska vi fortfarande dras med den som hade 1 bra låt på stenåldern när hon var 16 år och man trodde jorden var platt?

Finns det inget mer relevant man kan göra en dokumentär om?
Ex Varför flyktingar/män från muslimska länder begår massvåldtäkter på svenska pensionärer inom äldrevården?
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-08-08 kl. 11:34.
Citera
2026-08-08, 11:33
Medlem
RiMaXs avatar
Nej tack, en människa som är djupt troende (enligt mig eftersom jag har träffat en del såna människor) är inte riktigt klar i huvudet. De tror på tomtar, troll, älvor och jungfrufödslar ungefär, har svårt för sånt!
Citera
2026-08-08, 11:35
Medlem
Jag har alltid gillat Carola och därav kommer jag att ta mig en titt.
Citera
2026-08-08, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Nej tack, en människa som är djupt troende (enligt mig eftersom jag har träffat en del såna människor) är inte riktigt klar i huvudet. De tror på tomtar, troll, älvor och jungfrufödslar ungefär, har svårt för sånt!

Räknas väl som jungfrufödsel när våldtäktsmannen inte träder fram självmant?
Citera
2026-08-08, 11:37
Medlem
MagdaTobleronesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Ska vi fortfarande dras med den som hade 1 bra låt på stenåldern när hon var 16 år och man trodde jorden var platt?

Finns det inget mer relevant man kan göra en dokumentär om?
Ex Varför flyktingar/män från muslimska länder begår massvåldtäkter på svenska pensionärer inom äldrevården?

Du får börja jobba på https://www.filminstitutet.se/

https://careers.filminstitutet.se/

Våra ledord

Kompetenta
Transparenta
Engagerade
Framåtblickande
Senast redigerad av MagdaTobleroneson 2026-08-08 kl. 11:40.
Citera
2026-08-08, 11:44
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Räknas väl som jungfrufödsel när våldtäktsmannen inte träder fram självmant?

Ha ha ha, nja eftersom du nämner våldtäkt så har väl nån form av penetration skett!? Då är det knappast tal om "jungrfufödsel", eller hur?
Citera
2026-08-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ha ha ha, nja eftersom du nämner våldtäkt så har väl nån form av penetration skett!? Då är det knappast tal om "jungrfufödsel", eller hur?

IVF?
Citera
2026-08-08, 11:47
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
IVF?

Jovisst men det är ändå inte jungfrufödsel eftersom nån manlig gestalt har medverkat! Sen finns det läkare som är "där" och grejar, så nej!
Citera
2026-08-08, 11:50
Medlem
Citat:
Jovisst men det är ändå inte jungfrufödsel eftersom nån manlig gestalt har medverkat! Sen finns det läkare som är "där" och grejar, så nej!

Något gick snett i evolutionen och egentligen var Jungfru Maria en genmodifierad komodovaran.
Citera
2026-08-08, 12:01
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Något gick snett i evolutionen och egentligen var Jungfru Maria en genmodifierad komodovaran.

Troligen!

Citat:
En jungfrufödsel innebär att en avkomma utvecklas från ett obefruktat ägg utan en mans medverkan. Inom biologin kallas detta partenogenes, medan det i religiös betydelse avser när Jesus avlades utan mänsklig far.
Citera
2026-08-08, 12:02
Medlem
Apologs avatar
Fantastisk röst men hon har "tagit tag" i sitt liv hela livet.

Bergmans kommentar om ”en alltför hårt åtsnörd själ” är bara en omskrivning för att han vill se henne naken som alla andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in