2026-08-08, 10:53
Avstängd
Psycho-tjejer:

- som kan ligga med en kille för att sedan ljuga ihop en story om att hon blivit våldtagen.

- som är/blir stalkers när du inte längre vill vara ihop.

- som är våldsamma, gapiga och får konstanta vredesutbrott. Som är psykfall.

- som ligger runt, är otrogna. Som konstant söker uppmärksamhet från andra.

- är narcisser, empatistörda eller borderline.

Hur identifierarman dessa i ett tidigt skede genom obsevation innan dess att man har nått romantiskt med de?

Hur beter de sig? Vilka kännetecken finns?
Citera
2026-08-08, 11:11
Medlem
Kolla efter ärr på underarmarna.
Citera
2026-08-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Psycho-tjejer:

- som kan ligga med en kille för att sedan ljuga ihop en story om att hon blivit våldtagen.

- som är/blir stalkers när du inte längre vill vara ihop.

- som är våldsamma, gapiga och får konstanta vredesutbrott. Som är psykfall.

- som ligger runt, är otrogna. Som konstant söker uppmärksamhet från andra.

- är narcisser, empatistörda eller borderline.

Hur identifierarman dessa i ett tidigt skede genom obsevation innan dess att man har nått romantiskt med de?

Hur beter de sig? Vilka kännetecken finns?

Grejen är väl att många kan te sig väldigt charmiga och övertygande ibörjan. Mycket karisma. Men problemet är att alla är intr narcissister eller empatistörda och har borderline för det. Vissa har drag av det. Vissa är bara charmiga. Så det är inte så lätt.

Man bör nog se hur en person svarar på att inte bli sedd och hur omfattande det blir när hen inte får tex bekräftelse, och hur mycket bekräftelse personen behöver. Många gånger behöver vi alla någon form av bekräftelse oavsett diagnos. Men för dom med dessa drag eller diagnoser osv kan det säkert bli mer uttalat drama av det.

Poängen med dessa diagnoser är att dom många gånger är duktiga på att kamouflera sina värsta sidor initialt. Och du kan inte veta 100%. Man får lita på sin magkänsla. Känner man något som inte känns bra så kan man pröva ta upp det och se hur det tas emot? Är fokuseret på deras egna ego? Eller dig? Kan dom nyansera sina svar? Mentaliseringsförmåga är viktigt, för det är något dom saknar många gånger. Det är en viss konst att förstå det. Men även med mindre mentaliseringsförmåga så är behöver dom inte vara som du är rädd för.

Allt ovan är förenklat och en egen tolkning/analys från min sida. Man ska komma ihåg att de är i motgångarna i en relation som den verkligen testas och hur folk beter sig, viktigt att ha dialog då och se hur de utvecklas. Sen det är svårt att se helt tidigt ibörjan. Vi alla ligger på olika skalor för dessa beteenden. Lär känna än själv är viktigt.

Tillägg; Sen ska man fundera varför man dras till dessa människor, eftersom dom är ofta duktiga på att charma än så tidigt. Intensiv bekräftelse som dom är duktiga på är kanske en varningssignal ibland. Inte alltid. Och varför söker vi det?

"We get the love we think we deserve.".Eller We accept the love we think we deserve" är tänkt värt.
Senast redigerad av rawjudge 2026-08-08 kl. 11:22.
Citera
2026-08-08, 11:16
Medlem
HBTKuks avatar
De galnaste är ofta bra ligg. Ett klassiskt symptom.
Citera
2026-08-08, 11:16
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Det går inte att identifiera med säkerhet. Bortsett från de uppenbara röda flaggorna förstås.

Kvinnor är kameleonter. Om de vill fånga dig, så gör dom sig till vad de tror du vill ha hos en tjej.

Gillar du hockey, då plötsligt gillar hon hockey också fast hon aldrig tidigare sett en enda match, eller ens vet vilken ände av klubban som ska peka nedåt! Sedan när hon fångat dig och fått dig att "älska" henne, då slutar hon låtsas gilla hockey. Hockey här i exemplet kan vara vad som helst, och många olika saker samtidigt.

Dessutom, om du skulle ha tur och hitta en kvinna av kvalitet, en sk enhörning (alla har hört talas om den, men ingen har sett någon i verkligheten) så..... kan hon förändras. Hon kommer förändras!

"Women want men to change (to constantly be more and better). Men want women to stay the same (but they never do)."

Och kvinnor förändras aldrig till det bättre med åren. Kvinnor mognar som mjölk, män mognar som vin. De flesta kvinnor blir rejält sämre när de får barn (jag har barn med 3 olika kvinnor).
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-08-08 kl. 11:42.
Citera
2026-08-08, 11:43
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
De galnaste är ofta bra ligg. Ett klassiskt symptom.

Hot crazy matrix.

Man kan söker efter det på youtube för föreläsningar om ämnet (bland annat från mannen som myntade begreppet).

Edit. Jag fixade länk åt den som är intresserad.

https://youtu.be/pInk1rV2VEg?si=pU7NTeJK92xtQhvr
Citera
2026-08-08, 11:44
Medlem
Du attraherar det du speglar så börja med att se dig själv i spegeln eller att prata med hennes grannar. Stäm möte med dom på gården och bestäm er för ett upplägg om hur ni forskar vidare i det.
Citera
2026-08-08, 11:45
Medlem
Bäst är nog att inte ha för bråttom. Varningssignaler är väl om någon har tendenser till hämndlystnad, inte kan släppa gamla oförrätter, märks om man själv tar upp något påhittat ämne som test t.ex. Inte för att jag tycker man ska hålla på med sånt egentligen, men om man känner att nåt inte stämmer kanske.

Om någon har stort behov av uppmärksamhet och alltid själv vill stå i centrum, märks snabbt, inte lika intresserad av andras bästa. Försöker framstå som moraliskt högstående, kan dölja motsatsen.

De med problem brukar inte kunna dölja det särskilt länge.

Om någon tidigare legat runt, speciellt om det är länge sen, behöver ju inte betyda att de kommer att göra det igen. Kan ju vara en mognadsfråga.

Bäst är att börja som vänner faktiskt.
Senast redigerad av marageo 2026-08-08 kl. 11:55.
Citera
2026-08-08, 11:47
Medlem
Det går inte, har varit med ett riktigt psycho och hon var hur trevlig, charmig och bra på alla sätt. Hon verkade helt normal.

Vi blev tillsammans och jag var dum nog att låta henne flytta in rätt tidigt då hon bodde på annan ort och letade jobb där jag bodde.
Rätt snabbt in i förhållandet så började man märka av saker, extrem svartsjuka, kontrollbehov och senare våld.

Tipset är att aldrig flytta ihop med någon för tidigt. När man väl har gjort det så blir det svårt att göra sig av med eländet.

Iallafall, efter att jag bröt all kontakt så tog det många år innan hon slutade försöka få kontakt med mig igen.

Detta går åt båda hållen, gäller även psycho-snubbar.
Citera
2026-08-08, 11:50
Medlem
Finns väl inget bättre än galna tjejer?
Man vet aldrig om man skall få en kram eller en kniv i ryggen

Har du testat att lära känna tjejerna först innan du stoppar din penis i dem? Testa detta.
Citera
2026-08-08, 11:51
Medlem
Stora tatueringar, tatueringar på fittan.

Piercingar på diverse ställen.

Måste dricka hela tiden och vara full varje dag.
Citera
2026-08-08, 12:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Hot crazy matrix.

Man kan söker efter det på youtube för föreläsningar om ämnet (bland annat från mannen som myntade begreppet).

Edit. Jag fixade länk åt den som är intresserad.

https://youtu.be/pInk1rV2VEg?si=pU7NTeJK92xtQhvr
Vicky Mendoza-diagonalen.
Kärt barn har många namn och jag själv upptäckte den nån i slutet av 90-talet så helt klar en klassiker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in