2026-08-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Vi kan väl konstatera att han burit ett mörker och djupt obehagliga sidor som han lyckats dölja för dig. Och säkert andra också.

När jag tittar på bilden av GM i helkroppsformat slår det mig att han ser väldigt liten och tunn ut. Nästan späd, för att vara man. Män av hans modell lider ofta av ett s k Napoleonkomplex, de vill gärna framstå som större och starkare än vad de är. De har ofta ett kontrollerande och manipulativt sätt. De vill styra. Och klättra! Man brukar säga att de ”går över lik” för att få det dom vill ha. Stämmer i det här fallet! Dessutom brukar de vara otroligt lättkränkta.
Jag tror att GM i det här fallet är just sådan, komplexfylld och lättkränkt! Han är en lågutbildad lantis som jobbat bort sin västgötska och njutit av att kunna frottera sig med kultureliten i huvudstaden. Med andra ord, han har byggt upp en falsk ”image” och är ”fake”! Jag tror att ÅÅ genomskådade honom vilket gjorde honom galen. Så galen att han tog till knytnävarna och sedan kökskniven!
Citera
2026-08-08, 09:47
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Kan verkligen inte förstå att en kvinna som hon var med en man som han.

Håller med. Hon är mycket vacker och hennes ögon är vänliga och påvisar sårbarhet vid första anblick. Hennes intellekt är säkert skarpt men gällande kärleksrelationer så fick hon det svårare att förstå vilken man som bäst kunde matcha hennes energi.
Citera
2026-08-08, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syaf
Vem hittade kvinnan??
Hennes son och hans flickvän.
Citera
2026-08-08, 09:48
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Kan verkligen inte förstå att en kvinna som hon var med en man som han.

Håller med. Hon är mycket vacker och hennes ögon är vänliga och påvisar sårbarhet vid första anblick. Hennes intellekt är säkert skarpt men gällande kärleksrelationer så fick hon det svårare att förstå vilken man som bäst kunde matcha hennes energi.
Citera
2026-08-08, 09:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det är endast arbetsgivaren som yttrat sig. Kanske inte så konstigt när dom nu har en vakant tjänst som de nu måste lägga ner energi på att tillsätta. Inga tända ljus, ingen barndomsvän som gråtit ut i media, ingen snyfthistoria som vid andra mord. Ingenting. Hade BO ens "riktiga" vänner? Det hela är mycket märkligt. Vem var denna ÅÅ egentligen? Hur var hon som person? Har media ingenting att gå på? Detta är inte ett försök till victim blaming, utan mer en nyfikenhet om varför ingen verkar saknar BO?
Människor med klass håller inte på med sådant. Men det är väl svårt för dig att förstå.
Citera
2026-08-08, 09:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
När jag tittar på bilden av GM i helkroppsformat slår det mig att han ser väldigt liten och tunn ut. Nästan späd, för att vara man. Män av hans modell lider ofta av ett s k Napoleonkomplex, de vill gärna framstå som större och starkare än vad de är. De har ofta ett kontrollerande och manipulativt sätt. De vill styra. Och klättra! Man brukar säga att de ”går över lik” för att få det dom vill ha. Stämmer i det här fallet! Dessutom brukar de vara otroligt lättkränkta.
Jag tror att GM i det här fallet är just sådan, komplexfylld och lättkränkt! Han är en lågutbildad lantis som jobbat bort sin västgötska och njutit av att kunna frottera sig med kultureliten i huvudstaden. Med andra ord, han har byggt upp en falsk ”image” och är ”fake”! Jag tror att ÅÅ genomskådade honom vilket gjorde honom galen. Så galen att han tog till knytnävarna och sedan kökskniven!
Tänkte också på det, inga axlar. Tror inte på knytnävarna. Mer på en tung vas eller vinflaska. Trubbigt våld låter inte som knytnävar för mig.
Citera
2026-08-08, 10:05
Avstängd
Citat:

På en bild med nio kollegor så är han längst.

Tror mer på alkoholspåret.
Citera
2026-08-08, 10:15
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Gå in på hans fejja och se vilka han följer.
Sunkiga hak och clubba och Timbuktu och rockparty m.m. som man definitivt inte förknippar med försiktig torr chefsjurist på SEB.

Vad hade de egentligen gemensamt? Obegripligt!
Det enda hos han som hon uppenbarligen gilla är hans skägg.
Hans skägg är vidrigt. Hon kan inte ha gillat det.
Citera
2026-08-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
På en bild med nio kollegor så är han längst.

Tror mer på alkoholspåret.
Frågan som dyker upp är hur ÅÅ fick kontakt med denne fullblodspsykopat.Och etablerade en relation som blev förödande för henne och hennes familj.Varningsklockor måste ha ringt tycker jag.
Citera
2026-08-08, 10:23
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Jag tror att det faktum att BO fortfarande hade en bra relation med sitt ex och till och med samägde ett sommarhus med honom tyder på att hon nog inte var helt omöjlig att ha att göra med.

MGM däremot drog igång en lång, och enligt mig, oresonelig rättstvist mot sitt ex för att roffa åt sig något han egentligen inte skulle haft så de har knappast kontakt längre. Samt att det inte finns några tecken på att mamman till hans tre barn och han har någon kontakt (båda finns på FB t ex men är inte vänner). MGM framstår definitivt som en konfliktsökande person, särskilt i och med rättstvisten, men inget som helst pekar på att BO är det. Att hon blev mördad behöver inte betyda att hon provocerade fram det. Tvärtom så känns som att mordoffer sällan gör det.
Håller helt med om detta. Att hon fortfarande samäger ett hus med ett ex visar att hon inte är oresonlig och hämndlysten. Han däremot visar det tydligt med hans tvist med exet.
Jag tycker hela hans kropp utstrålar dåligt självförtroende när man ser bilderna på Facebook.
Som sagt. Hon var över hans liga, något har hänt så hans dåliga självförtroende fått sig en känga. Möjligen att han är påverkad av något. Kanske går han på någon medicin? Vem vet.
Citera
2026-08-08, 10:26
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Exakt, liten, tunn och späd. Håller med. Konstiga proportioner på kroppen liksom.
Citera
2026-08-08, 10:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
MORDET
Både trubbigt våld och knivvåld. Det borde rimligen vara det trubbiga våldet som kom först. När nävarna inte räckte till togs kniven fram.
Ingen knivar först och börjar veva med nävarna efteråt på en död/döende.

Kan ju var som du skriver att det det knivvassa våldet kom sist. Men det finns många fall beskrivna där en GM exempelvis sparkat på det liggande offret efter knivskärning.
Vi vet ju inte vad det trubbiga våldet bestod av, behöver ju inte vara från knytnävarna.

OM det trubbiga våldet kom först har GM de facto - i en paus? - lyckats ta fram ett knivvasst föremål och anfallit henne igen. Talar ju inte riktigt till hans fördel att han inte i stället besinnade sig och avbröt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in