2026-08-08, 07:34
Medlem
Försäljare står utanför ICA o vill ge ett presentkort på just ICA på 300 kr, sen börjar de babbla om att man ska byta elbolag. Nu har jag börjat säga: -Jag har inte tid! O sen bara gå därifrån.

För ett tag sen började jag prata med dem o frågade om abonnemangsavgiften, 69 kr men nu betalar jag bara 36 kr i abonnemangsavgift.

Jävla muppar är dom!
Citera
2026-08-08, 07:38
Medlem
Till att börja med så har jag för mig att man inte får ha bundna abonnemang i Sverige. Iaf det som postkodlotteriet-säljarna sa till mig. Jag gick med på två lotter eftersom jag då fick 500kr presentkort. Vinst för mig helt enkelt och jag har avbrutit lotterna såklart för de tänker att folk fortsätter eller glömmer vilket gör att de vinner på det.

Kan man inte göra likadant med dessa? Dock lite bökigare med just elbolag så de räknar väl med att du ska tycka det är jobbigt att byta fram och tillbaka?

Annars om du enbart vill avbryta en konversation så ja, du kan vara artig men bestämd och säga att du antingen inte är intresserad eller inte har tid.
Citera
2026-08-08, 07:43
Medlem
Jag brukar säga det mesta är fasta avgifter och skatter när dom frågar om jag vill ha billigt avtal sedan passerar jag vidare utan att stanna...
Senast redigerad av tjanska 2026-08-08 kl. 08:23.
Citera
2026-08-08, 07:45
Medlem
Onanikrems avatar
Går rakt förbi dem. -Hej har du tid en minut? -Nej det har jag inte!

Har de nazare utanför matvarubutikerna är det något fel på bolaget uppenbarligen.
Jämför dem med hejhejarna, dessa är bara lite mer påflugna. Rädda barnen, gomspalt och allt vad det heter. Inte jag som skrämt upp barnen!

Eftersom jag är äldre tror de uppenbarligen att jag är dum i hela huvudet.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-08-08 kl. 07:49.
Citera
2026-08-08, 07:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DirkDiggler-
Försäljare står utanför ICA o vill ge ett presentkort på just ICA på 300 kr, sen börjar de babbla om att man ska byta elbolag. Nu har jag börjat säga: -Jag har inte tid! O sen bara gå därifrån.

För ett tag sen började jag prata med dem o frågade om abonnemangsavgiften, 69 kr men nu betalar jag bara 36 kr i abonnemangsavgift.

Jävla muppar är dom!
De flesta el-bolag bjuder på abonnemangsavgiften första året, därför byter man varje eller vartannat år.
Citera
2026-08-08, 07:59
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Eftersom det gränsar till bedrägeri, så kostar jag på mig att vara otrevlig.
Jag jagade bort ett par dörrknackare med hot om att bussa hunden på dom.
Idioterna utanför mataffären kan jag ibland stanna till och fråga vad dom håller på med.
Tigger ni eller säljer ni skit?
Citera
2026-08-08, 08:17
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Går rakt förbi dem. -Hej har du tid en minut? -Nej det har jag inte!

Har de nazare utanför matvarubutikerna är det något fel på bolaget uppenbarligen.
Jämför dem med hejhejarna, dessa är bara lite mer påflugna. Rädda barnen, gomspalt och allt vad det heter. Inte jag som skrämt upp barnen!

Eftersom jag är äldre tror de uppenbarligen att jag är dum i hela huvudet.
Jag gör på exakt samma sätt. Jag går bara rakt förbi alla säljare, utdelare av ”gratis” skräp, politiska partier och unga tjejer som med skjortan uppknäppt frågar vad jag har för mobilabonnemang. Jag är helt ointresserad och svarar inte ens. Det är bara att fortsätta gå med samma hastighet och ignorera dem. Aggressiv gatuförsäljning borde förbjudas i lag.
Citera
2026-08-08, 08:19
Medlem
HBTKuks avatar
Pratar de med mig svarar jag på bruten ryska. Det funkar alltid.
Citera
2026-08-08, 09:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DirkDiggler-

Jävla muppar är dom!

" Försäljre och liknane" behöver man inte hantera alls. Man går bara rakt förbi utan att ens titta på dem.
Citera
2026-08-08, 09:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Man svarar dem inte ens och går bara förbi.
Citera
2026-08-08, 11:09
Medlem
Mitt stående svar:
"Jag hyr och det ingår i hyran."
Citera
2026-08-08, 12:49
Medlem
Du ställer såklart en fråga som de inte kan svara på, typ elbilsladdning, backup batterier, diesel generator och en massa tekniska detaljer kring det. Säljer de mobilabonnemang så frågar du om databegränsningar, hur täckningen är i långtbortistan, om de erbjuder publik IPv4, om du kan får IPv6 med /48 subnät till din telefon, för att du absolut måste ha det. När de sen ringer chefen för att kolla går du bara vidare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in