2026-08-07, 22:12
Medlem
Hagis124s avatar
Såg en dokumentär om skinheads i Sverige o det var väl cirka 80-90-talet det utspelade sig och framförallt i Stockholm.

Blev ju självklart nyfiken om denna kultur lever kvar än i Sverige 2026.
Finns ni gamla skinnskallar kvar som hängde på plattan i Gamla stan eller i Eskilstuna?

Är det nya skinnskallar som har tagit kängornas plats och låter facklan leva vidare?

Denna dokumentär jag såg på YouTube var ju nazister.
Jag själv lägger ingen vikt kring politik alls utan detta är av ren nyfikenhet.

Vore intressant att veta.
2026-08-07, 22:29
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Såg en dokumentär om skinheads i Sverige o det var väl cirka 80-90-talet det utspelade sig och framförallt i Stockholm.

Finns ni gamla skinnskallar kvar som hängde på plattan i Gamla stan eller i Eskilstuna?

Är det nya skinnskallar som har tagit kängornas plats och låter facklan leva vidare?

(FB) Vart tog skinnbulorna vägen?
2026-08-07, 23:08
Medlem
Citat:

Dom sitter hemma och runkar till American History X
2026-08-07, 23:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Dom sitter hemma och runkar till American History X

De borde ju vara drygt 70 bast i dagsläget. Frågan är om de ens får upp den. Annars i svenskt avseende kanske Tic Tac slår bättre.
2026-08-07, 23:20
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Det är äldre gubbar som säkert har kvar samma tänk, de finns i hela Sverige och röstar säkert på Sd idag!
2026-08-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är äldre gubbar som säkert har kvar samma tänk, de finns i hela Sverige och röstar säkert på Sd idag!

Nu är du full av fördomar: Swedish History X19

Får slå ett slag för denna skiva också: Agent Bulldogg - 40 år av Kir & Cointreau
2026-08-08, 00:19
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nu är du full av fördomar: Swedish History X19

Får slå ett slag för denna skiva också: Agent Bulldogg - 40 år av Kir & Cointreau

Jag var med på den tiden och kommer ihåg dessa nassar!
2026-08-08, 00:34
Medlem
Citat:
Jag var med på den tiden och kommer ihåg dessa nassar!

Du får tänka på att det såg lite annorlunda ut på den tiden och ser man till Sthlm Skins så får man i vanlig ordning skylla på SD. Det var dessutom långt ifrån alla som var/blev rasister men det var ju dom idioterna som fick uppmärksamheten i media. Eller ja, det var väl rasister generellt. Vit makt rörelsen då var ju inte riktigt som idag och jag misstänker att du blandar ihop den med skinsen.
2026-08-08, 00:35
Medlem
pn222jws avatar
G:a Stan var deras på 1980-talet. Men dom blev färre under 1990-talet särskilt när Ny Demokrati halkade ur riksdagen - i likhet med syntharna och hårdrockarna som också minskade.

Jämfört med Storbritannien - där ungdomsgrupperna ofta ökade i hårda ekonomiska tider så - nästan tvärtom - minskade rekryteringen i Sverige när det blev lågkonjunktur.
Senast redigerad av pn222jw 2026-08-08 kl. 00:40.
2026-08-08, 00:35
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Du får tänka på att det såg lite annorlunda ut på den tiden och ser man till Sthlm Skins så får man i vanlig ordning skylla på SD. Det var dessutom långt ifrån alla som var/blev rasister men det var ju dom idioterna som fick uppmärksamheten i media. Eller ja, det var väl rasister generellt. Vit makt rörelsen då var ju inte riktigt som idag och jag misstänker att du blandar ihop den med skinsen.

Jag blandar inte ihop någonting, var du med eller ens född?
2026-08-08, 00:37
Avstängd
Straminskys avatar
Riktiga skinheads var främlingsfientliga, rasister eller nazister
2026-08-08, 00:46
Medlem
Citat:
Jag blandar inte ihop någonting, var du med eller ens född?

Du tänker alltså att alla vi som lyssnade på The Oppressed, Angelic Upstart´s, Business, Cockney Rejects, Cock Sparrer, Stage Bottles, Pöblers United osv var rasister? För att inte tala om alla ska-band.

Och Stiff Little Fingers...

Blaggers I.T.A.

Fan, nu fick du igång mig...
Senast redigerad av Mechila 2026-08-08 kl. 00:48.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in