2026-08-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Floskler och peruker. Inget har förändras. Han är lika misstänkt som vanligt.

Guné vet väl inte ens att Holmér och Ström förväxlade JÅS med SE.

Du bör nog tänka efter lite innan du skriver nästa inlägg och att sitta på ett offentligt forum och kalla en namngiven, avliden person för "villain" och mördare trots att överåklagaren officiellt har slagit fast att det saknas grund för utpekandet, är faktiskt straffbart som förtal av avliden och rättsväsendet har officiellt ändrat beslutet och slagit fast att Stig Engström inte kan hållas som gärningsman och om du fortsätter att sprida dessa lögner gör du dig skyldig till en ren rättskränkning som kan anmälas av hans efterlevande.

Varför är det så viktigt för dig att till varje pris hålla fast vid en utpekad syndabock att du är villig att riskera en polisanmälan för det?
Citera
2026-08-07, 23:17
Medlem
TFX17s avatar
Citat:
Alla horisontellt utmanade är inte soffpotatisar.

Tyckte om att springa, men skaderisken är lite för hög idag.

Kommer ta er i trappspurten ändå! Kom upp på ca 60 sekunder förra gången, men då tog jag det lugnt från plaketten till första trappsteget.

Engströms sprint i SVT i alla ära men guldmedaljör i 100 Meter MOP är fortsatt kriminalkommissarie Jan Länninge. Mordplatsen till trappans krön på 35 sekunder.
Citera
2026-08-07, 23:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Det finns åskilliga 50-åringar som kan springa omkull mindre bra tränade 25-åringar - även om det omvända är vanligare.

Man ska inte underskatta hur gedigen träning i unga år när kropp och hjärta fortfarande utvecklas kan påverka fysiken långt upp i åldern.

Men folk låter sig luras av yttre attribut som klädstil och kroppsform.
Robrandt fick uppleva något liknande? Men åldern på GM uppgavs vara betydligt lägre an 52 år av vittnen på mordplatsen.
Citera
2026-08-07, 23:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det finns åskilliga 50-åringar som kan springa omkull mindre bra tränade 25-åringar - även om det omvända är vanligare.

Man ska inte underskatta hur gedigen träning i unga år när kropp och hjärta fortfarande utvecklas kan påverka fysiken långt upp i åldern.

Men folk låter sig luras av yttre attribut som klädstil och kroppsform.

Jo, men vid 50+ är det viktigt att stega upp försiktigt.

Har sett alltför många som blir svårt skadade när de ska upprepa vad "de brukade prestera", utan träning.

Därför är det förvånande att se SE blåsa iväg, som om han brukade springa så där regelbundet.

Hur mycket testo har den androgyne karln?
Citera
2026-08-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Nu tillhör ju inte alla 52-åringar den exklusiva klubben ”Vi runda som åker långt för att få våra favoritmenyer”. Du är visst själv medlem, men vi kanske borde lämna över mikrofonen till någon lite mer normalfungerande.

Zinedine Zidane är 54 år idag. Jag tvivlar inte på att han också skulle kunna springa en kort sträcka.

Finns det någon annan 50-plussare i tråden som inte är lika horisontellt utmanad som Dalulven? Rapportera gärna om ni tror att ni hade kunnat upprepa SE:s lilla spring i Rapport.

Är visserligen relativt otränad för närvarande men hade definitivt klarat det.

Fråga även Jagr som spelade hockey på elitnivå tills han var 53-54 år.
Citera
2026-08-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Robrandt fick uppleva något liknande? Men åldern på GM uppgavs vara betydligt lägre an 52 år av vittnen på mordplatsen.

Jag tar det där med exakta åldersangivelser i halvmörkret på Sveavägen med en nypa salt.

Det är inget annat än ungefärliga uppskattningar eller gissningar.
Citera
2026-08-07, 23:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFX17
Engströms sprint i SVT i alla ära men guldmedaljör i 100 Meter MOP är fortsatt kriminalkommissarie Jan Länninge. Mordplatsen till trappans krön på 35 sekunder.
Jag ville inte säga det men Länninge skryter också med att han bara tog i 70% av sin kapasitet.

Länninge är sannerligen MOPerets motsvarighet till Noah Lyles.

Jag tror SE hade stått sig slätt till och med om han fick använda handledsväskan som hjälpmedel i duellen mot Länninge, alla horisontellt utmanade till varnagel.
Citera
2026-08-07, 23:24
Medlem
Citat:
Jo, men vid 50+ är det viktigt att stega upp försiktigt.

Har sett alltför många som blir svårt skadade när de ska upprepa vad "de brukade prestera", utan träning.

Därför är det förvånande att se SE blåsa iväg, som om han brukade springa så där regelbundet.

Hur mycket testo har den androgyne karln?

Absolut, stegring och uppvärmning blir viktigare med åren.

Men jag tänker även att adrenalinpåslag kan ge en extra skjuts.
Citera
2026-08-07, 23:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag tar det där med exakta åldersangivelser i halvmörkret på Sveavägen med en nypa salt.

Det är inget annat än ungefärliga uppskattningar eller gissningar.
Helt sant.

Men som en vag fingervisning pekar det inte spikrakt mot SE som GM.
Citera
2026-08-07, 23:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFX17

Ja du, det är rätt snabbt. Även om folk i allmänhet var smalare och spänstigare förr.

Det är ca 140 meter upp, och trappens stigning är tuff.

SE ser ut att hålla 6,5-7 m/s eller nåt sånt, och hade med den hastigheten slagit Länninge.
Senast redigerad av Dalulven 2026-08-07 kl. 23:32.
Citera
2026-08-07, 23:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag ville inte säga det men Länninge skryter också med att han bara tog i 70% av sin kapasitet.

Länninge är sannerligen MOPerets motsvarighet till Noah Lyles.

Jag tror SE hade stått sig slätt till och med om han fick använda handledsväskan som hjälpmedel i duellen mot Länninge, alla horisontellt utmanade till varnagel.

Om SE håller den fart han gör i klippet, 6,5-7 m/s, är han uppe på under 30 sekunder.

Stigge Bråttom slår ingen på fingrarna.
Citera
2026-08-07, 23:33
Medlem
.
Senast redigerad av Bokki89 2026-08-07 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in