Citat:
Ursprungligen postat av
Tengu
Mmm, men så är det industrisemester i Sverige så allt står stilla och Skanova (Telia) äger fibernätet, men vet inte hur man kopplar om en fiberpatch i sin egen station. Sedan väntar man fyra timmar på att plats 47 i telefonkön skall nå noll för att man skall få upplysa sin leverantör Bahnhof om att det inte finns något ljus i fibern efter avtalets start. Bahnhof sitter i knät på Skanova, som har skickat alla sina tekniker på semester och sedan säger att de har "brist på tekniker".
Nästa gång man ringer sin leverantör Bahnhof och pratar med en (trevlig) supportmänniska som dock har teknisk förmåga i nivå med ens egen pensionerade mamma får man veta att förväntat klardatum från Skanova är "början av nästa vecka" efter att föregående förväntat klardatum har passerat med flera dagar. Några dagar senare släpps nyheten om att horungarna Telenor har för avsikt att köpa Bahnhof. Ask me how I know...
Skickat från min mobil eftersom min villafiber fortfarande inte har levererats, tre veckor in i avtalet.
Diggar dig Tengu, stackarn. Jag hoppas det löser sig fort. Ett liv utan bredband är inte ett kul liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
obenet
Vi loggar ingen trafikdata. Likt alla andra operatörer behöver vi spara vilken abonnemang som hade ett visst ip-nummer ett visst klockslag. Det är inte trafikdata.
Detta låter som ett stabilt alternativ till Bahnhof nu när de sålt ut. Jag såg också att man alltid får en publik IP-adress hos er! Pluspoäng till er!
Citat:
Ursprungligen postat av
Burken
Jag får prova repetera min fråga igen
- "Nu har jag kanske missat NÄR affären går igenom helt och vid vilket datum som bahnhof blir telesnor.
Har vi några givna datum att gå efter så man kan planera in byte av isp.
Tack på förhand."
Jag skulle också vilja veta när det börjar bli dags att byta till Obenet (som jag kommer byta till).
Är affären genomklubbad allra redan? När kan man börja förvänta sig enshittification av ens bredband?