2026-08-07, 16:16
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Hade det varit svält i Gaza hade halva befolkningen svultit ihjäl vid det här laget. Gaza må vara en grushög, men det finns mat.

Så är det, men den skapade matbristen är ingenting som diskuteras i presens utan i perfekt dvs att det skapades ett matbrist men att det sen avbrutits pga svidande kritik från i princip samtliga nationer på planeten.

TS trådstart försöker blanda korten, och antyder att en analys av nutid är en giltig förklaring även för dåtid - "det pågår ingen matbrist idag, därför har det aldrig pågått en matbrist". Jo, det har det.
Citera
2026-08-07, 16:28
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Så är det, men den skapade matbristen är ingenting som diskuteras i presens utan i perfekt dvs att det skapades ett matbrist men att det sen avbrutits pga svidande kritik från i princip samtliga nationer på planeten.

TS trådstart försöker blanda korten, och antyder att en analys av nutid är en giltig förklaring även för dåtid - "det pågår ingen matbrist idag, därför har det aldrig pågått en matbrist". Jo, det har det.
TS har inte presenterat någon källa, så vi vet egentligen inte något.
Citera
2026-08-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert

Den enda anledningen till matbrist är och var att Hamas tog hand om mycket av förnödenheterna och sålde sen på marknaden.

Israel har hela tiden skickat transporter med mat och förnödenheter även under krigets pågående.

De som nu vill kritisera detta, Israel skickar dagligen transporter med mat och förnödenheter till Gaza oavsett för de har en naturlig empati för andra människor.

Hade det varit tvärtom hade det nog inte kommit mycket transporter och ingen hade klagat på detta....
Citera
2026-08-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Den enda anledningen till matbrist är och var att Hamas tog hand om mycket av förnödenheterna och sålde sen på marknaden.

Israel har hela tiden skickat transporter med mat och förnödenheter även under krigets pågående.

De som nu vill kritisera detta, Israel skickar dagligen transporter med mat och förnödenheter till Gaza oavsett för de har en naturlig empati för andra människor.

Hade det varit tvärtom hade det nog inte kommit mycket transporter och ingen hade klagat på detta....
Vet inte vad som är sant men typ Rädda Barnen m fl behöver ju ha något att samla in pengar till för att kunna vara relevanta och så är det med alla "insamlingar" samma sak med vissa myndigheter.
Citera
2026-08-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande

Väl rutet. Men vill man inte se alla hjälpsändningar och tiotusentals lastbilar som väller över gränsen till Gaza med mat och förnödenheter så ser man inte.
Citera
2026-08-07, 16:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
De områden den konstruerade arabiska subgruppen palestinier gör anspråk på slutade vara ockuperade när Egypten respektive Jordanien drevs ut ur Gaza respektive Judéen och Samarien 1967. Sen skänkte Israel av godhet Gaza till gazaaraberna 2005.
Det var inte vad jag frågade gubben. Du skapade tråden, håll dig till ämnet.
Citera
2026-08-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det var inte vad jag frågade gubben. Du skapade tråden, håll dig till ämnet.

Jag accepterar inte lögner, ens i förbigående. Du skall hålla dig till fakta i mina trådar. I denna tråd diskuterar vi den stora lögnen att svält råder i Gaza och vad vi kan göra för att retards i framtiden inte skall gå på liknande lögner.
Citera
2026-08-07, 17:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag accepterar inte lögner, ens i förbigående. Du skall hålla dig till fakta i mina trådar. I denna tråd diskuterar vi den stora lögnen att svält råder i Gaza och vad vi kan göra för att retards i framtiden inte skall gå på liknande lögner.
Varför övergår du så snabbt till personangrepp? Jag ställde en en väldigt simpel fråga. Din tråd hänvisar till FN som informationsskälla för situationen i Gaza. Jag frågar om du anser det vara en tillförlitlig källa? Är det en komplicerad fråga?
Citera
2026-08-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför övergår du så snabbt till personangrepp? Jag ställde en en väldigt simpel fråga. Din tråd hänvisar till FN som informationsskälla för situationen i Gaza. Jag frågar om du anser det vara en tillförlitlig källa? Är det en komplicerad fråga?

Personangreppen är det du som står för. Du dyker upp och sprider judehat i alla trådar om Gaza. Det var ditt inlägg jag klassificerade som lögn. Det accepterar jag inte. Frågeställningen ser du i trådstarten.
Citera
2026-08-07, 17:06
Medlem
Citat:
Din retard. Det väller in lastbilar med mat över gränsen. Går inte att missa. Gazaborna behöver inte ens arbeta för maten, Israel och omvärlden bjuder på den. De behöver bara gapa.

Befolkningen i Gaza är inte mindre nu än den var före kriget din jävla retard.

Kul för dig att du gillar att se barn lida. Vad har du för diagnos?
Citera
2026-08-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Kul för dig att du gillar att se barn lida. Vad har du för diagnos?

Retard. Tråden handlar om att barn i Gaza är mer välnärda än barnen i grannländerna Egypten, Jordanien och Syrien. Jag förstår att du saknar kapacitet att ta till dig information i skrift och mest ägnar dig åt vanföreställningar och känslor och tror att det är fakta. Men så är det inte. Eftersom du inte har något att säga avseende själva trådstarten drar jag slutsatsen att du instämmer i att någon svält inte föreligger i Gaza. Jag håller med dig i det. Stick iväg till fredagsbönen nu retard.
Citera
2026-08-07, 17:10
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Känner du dig lurad av de hysteriska Hamassympatisörernas lögner om svält som pumpades ut över världen under kriget för att vända lättpåverkade retards mot Israel?

Nej, jag är vaccinerat mot allt detta .

Liksom alla andra Hamas officiella uttalanden och sifferexcesis genom alla år. Nu har ju snacket om folkmord satt sig ordentligt så det finns väldigt lite att göra för att försöka vrida strålkastaren mot terrorsekten Hamas övergrepp mot Israeler och den egna befolkningen som används som mänskliga sköldar, en förvånande mängd har helt enkelt stängt av hjärnkontoret,
Flesta är nog antisemiter sedan länge och en hel del följer den gamla svenska doktrinen sedan Palme att när david och goliat strider , så tar man parti för David, spelar ingen roll ifall David heter Yahia Sinwar, Fidel Castro, Robert Mugabe. Erich Honecker eller Yasser Arafat ( Som bara promenerade ifrån camp David trots att en egen palestinsk stat var hans namnunderteckning ifrån att bli verklighet)

Retards som sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in