2026-08-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tror att många håller med om deras politik. De har haft turen att få stor spridning, bland annat på Tiktok, och dessutom upplever jag att hans personlighet är väldigt avslappnad. Jimmie är ju tvärtom som stel å lättkränkt.

Jimmy är klart det bästa alternativet i riksdagen, men det börjar bli tröttsamt att ständigt höra honom nämna ”assimilering” och ”anpassning” med sin dialekt och likgiltighet. Han vill ju inte ens utvisa i stor skala. De börjar bli lite irrelevanta.

SD har blivit för sossiga och försöker anpassa sig till svenska ”folkhemmet”. Det är samhället som måste förändras, inte partierna. De borde ställt mycket högre krav på regeringen och t.o.m. fällt dem. De menar inte allvar.

AFS har ett helt annat djup och tyngd.
Citera
2026-08-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Vet inte om du fattar men även om 7 miljoner svenskar har gynnats så finns det en miljon som fortsatt har det svårt. Det är de Svenskarna jag vill att SD ska nå. Alla svenskar ska leva ett gott liv om ordet "Folkhem" ska användas. Ingen ska leva på gatan, MEN det kräver en massiv återvandring, annars tar invandrarna upp all den kapacitet som finns

Nu fattar jag inte. Det finns ingen som gynnades inte av Tidö de senaste fyra år. Kan du vara mer specifik?
Citera
2026-08-07, 12:44
Medlem
Vänstern älskar i all fall detta, ge Kasselstrand så mycket uppmärksamhet som möjligt så att fler SDare kastar bort sina röster på detta obetydliga parti som kommer som bäst få 1%.

Kan vara en deal breaker för vänstern i nästa val där större import av muslimer ligger högst upp på agendan.
Citera
2026-08-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Örebropartiet har god chans att komma in antingen detta val eller nästa..

Nej, så länge västermarxisten som är diagnostiserade med autism Allard pratar med Vs rhetorik har inge chans. Vi har för många partier till yttervänstern i Sverige.
Citera
2026-08-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Vänstern älskar i all fall detta, ge Kasselstrand så mycket uppmärksamhet som möjligt så att fler SDare kastar bort sina röster på detta obetydliga parti som kommer som bäst få 1%.

Kan vara en deal breaker för vänstern i nästa val där större import av muslimer ligger högst upp på agendan.

Jag, därför har vi flera skitpartier (AfS, MED, Örebromarxister, Ambition Sverige) med noll chans att komma in i den kommande jämn val.
De är vänsterns stödhjul för att återkomma i makten.
Citera
2026-08-07, 12:47
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nu fattar jag inte. Det finns ingen som gynnades inte av Tidö de senaste fyra år. Kan du vara mer specifik?
va? Jag vill att SD når alla utsatta svenskar som IDAG inte har tak över huvudet eller något att äta. Då personerna ser jag varje dag så garanterat har Tidö inte nått dem. Det är de jag vill åt. Problemet är dock att de dels inte vill vara till last många gånger då de skäms trots att samhället är de som svikit. Samtidigt betalar vi över en miljon utlänningar, det är det största sveket!
Citera
2026-08-07, 12:48
Medlem
Citat:

Minskade mord och gängskjutningar gynnas hela Sverige av. Folk har fått mer över i plånböckerna dessutom.

Forfarande hög arbetslöshet men, det tar decennier att städa upp 100 årig sossepolitik. Desto viktigare med återvandring.

Ganska naivt att tro att allt ska lösas sig efter en mandatperiod och skylla på den sittande regeringen.

Alternativet skulle vara katastrof för landet vid det här läget.
Citera
2026-08-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
va? Jag vill att SD når alla utsatta svenskar som IDAG inte har tak över huvudet eller något att äta. Då personerna ser jag varje dag så garanterat har Tidö inte nått dem. Det är de jag vill åt. Problemet är dock att de dels inte vill vara till last många gånger då de skäms trots att samhället är de som svikit. Samtidigt betalar vi över en miljon utlänningar, det är det största sveket!

Det tar tid att städa upp 100 år av vänstermarxistikt politik. Endast lösning till de som du träffas är att rösta på Tidö i det kommande valet.

Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Minskade mord och gängskjutningar gynnas hela Sverige av. Folk har fått mer över i plånböckerna dessutom.

Forfarande hög arbetslöshet men, det tar decennier att städa upp 100 årig sossepolitik. Desto viktigare med återvandring.

Ganska naivt att tro att allt ska lösas sig efter en mandatperiod och skylla på den sittande regeringen.

rätt
Citera
2026-08-07, 12:51
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Stödröster som annars kunde gå till Liberalerna... nu putsväck!
Citera
2026-08-07, 12:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15

Så är det man får ta det man får men tydligen verkar ett flertal tro att det blir bättre under magda med oklart underlag. Det fattar jag inte. Egentligen har det här varit en sjukt stabil mandatperiod och jag vet faktiskt inte vad folk är sura över alls. Men sure, kör på med MP-priser på bränslet och 200 000 nya invandrare i månaden. Det är nog vad vi verkligen behöver.
Citera
2026-08-07, 12:54
Medlem
Kasselstrand är jävligt vass. Men det finns ingenting under honom och jag tror därmed aldrig AfS kan bli något.

I EU-valet hade jag däremot röstat på Gustav.
Citera
2026-08-07, 13:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Det tar tid att städa upp 100 år av vänstermarxistikt politik. Endast lösning till de som du träffas är att rösta på Tidö i det kommande valet.

rätt
Ja fast allt är inte dumt om man som SD vill återkalla folkhemmet. Då värnar man om alla svenskar och då behövs en viss mån av marxistisk politik. MEN, vi måste skicka hem ett sjukt antal först innan det går att fixa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in