2026-08-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
MGM har bott i en hyresrätt där två av hans tre söner varit folkbokförda. Vad som händer med hyresrätter när någon häktas vet jag inte men sönerna har en mor som bor i närheten av Stockholm som de kan folkbokföra sig hos.
Så länge du betalar hyran har du kvar din bostad. Uteblir hyresbeloppet riskerar du uppsägning.
Citera
2026-08-07, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Äh, drevet går nu, spelar ingen roll hur han ser ut. Han verkar av det man kan se hyfsat normal ut. Folk kommer läsa in en massa skit som om han vore satan själv.
Däremot verkar han vara rätt om sig och kring sig. Inte helt sympatisk vid bodelningen/ fastighetsbyten etc.

Hade han haft tatueringar över hela ansiktet och varulvständer hade man väl reagerat. Tycker själv han ser normal ut, faktiskt ganska snygg. Han har ju åtminstone hittat någon att skaffa flera barn med, som inte var tädd att föra hans arv vidare.

Egentligen så spelar bodelningen med exet inte så stor roll i det här fallet. Vi vet bara litet om hans omständigheter som de var för flera år sedan. Nu har MGM kallats både utnyttjare, narcissist, psykopat och svin som har "lurat till sig sin lägenhet" i flera av inläggen, vilket verkar grunda sig på hans tidigare lägenhetskaos. Kan mycket väl tänka mig flera scenarier i detta fall men avstår att posta. Vad han skulle stå politiskt är väl inte heller relevant. Allt detta gör tråden spretig och flera av inläggen mindre trovärdiga.

Att MGM utfört denna hemska gärning mot Å. är väl den egentliga orsaken till att han kan kallas "svin." Diagnoser kan vi inte ställa här.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-07 kl. 12:06.
Citera
Medlem
På vilken väg i sollenkroka skedde detta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Det är en hyresrätt så den kommer inte bli till salu. Men värden kan säga upp honom om han blir dömd till ett långt fängelsestraff, med hänvisning till att han inte längre har behov av en bostad. Om någon annan står på hyreskontraktet tillsammans med honom och även bor där kan de inte säga upp kontraktet. Om något av hans vuxna barn är skrivet och även bor där kan den ha en chans att ta över kontraktet om denne kan visa att den kan betala hyran.

Okey tack, men då har hyran varit väldigt hög och de har säkert delat på hyran, men tråkigt vad GM har ställt till med, de anhöriga drabbas mest till både BO och GM, livstid kommer att vänta sen för GM.
Citera
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Många kärringar här inne som lägger vikt vid pengar, klasstillhörighet, social status, socialdemokrati och annan skit. Den TN jag kände var snäll, ödmjuk, omtänksam och otroligt dedikerad till sitt yrke, (som definitivt inte går att likna vid en vaktmästares arbetsuppgifter.)

Känner sån sorg för BO och hennes anhöriga, det är bedrövligt.

Som någon härinne tidigare skrev, en del människor passar helt enkelt inte ihop och om jag får spekulera så är det vad som hänt här; en massa känslor och drömmar om att äntligen ”hittat hem” som av en eller annan anledning krossades där och då, ett dåd i hastigt mod, helt vedervärdigt.

Kommer inte att skriva mer, det kom för nära nu, det är obegripligt.

Du tycker inte det känns fel att beskriva någon som mördat en kvinna och sedan hållit sig undan polisen i över ett dygn genom att leka Crocodile Dundee i skärgården som ”snäll, ödmjuk och omtänksam”? Man kan såklart chockeras av det som kommit fram men att då framhäva personen istället för att fundera på om man kanske inte vetat så mycket?

Har du haft insyn i det tvistemål han drivit till domstol för att få ta över sin tidigare exflickväns lägenhet?

(FB) Kvinna i 50-årsåldern misstänkt mördad på ö i Värmdö kommun (2026-08-04)
Citera
2026-08-07, 11:55
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
En så här udda händelse har ju ingenting med statistik att göra egentligen. Det jag menar är hur samhället och kulturen är riggad för att göra sådant här möjligt. Det är ju ett antal dåliga val som till slut leder fram till ett sådant här resultat.
Okej. Jag trodde du menade att det sker nåt i samhälle och kultur nu som gör att vi får fler brott av den här typen i de finare miljöerna.
Citera
2026-08-07, 11:55
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
BO
https://www.facebook.com/asa.akerblom.90/

Och sossen som mörda henne.
https://www.facebook.com/thomas.nordin.77/
Jag hittar ingenting i hans sida som ens antyder att han skulle vara sosse. Däremot verkar han vara frireligiös jävlar. Många kända kristna namn i hans bekantskapskrets. Mer åt Livets ord-hållet. Dessutom verkar han ha något slags samarbete med ett galleri i Tel-Aviv. Det verkar inte vara direkt Picasso, snarare någon slags kristet/judiskt välgörenhets-upplägg.
PS På en av bilderna på hans FB står han och poserar utanför en butik som heter Morakniv...
Citera
2026-08-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Många kärringar här inne som lägger vikt vid pengar, klasstillhörighet, social status, socialdemokrati och annan skit. Den TN jag kände var snäll, ödmjuk, omtänksam och otroligt dedikerad till sitt yrke, (som definitivt inte går att likna vid en vaktmästares arbetsuppgifter.)

Känner sån sorg för BO och hennes anhöriga, det är bedrövligt.

Som någon härinne tidigare skrev, en del människor passar helt enkelt inte ihop och om jag får spekulera så är det vad som hänt här; en massa känslor och drömmar om att äntligen ”hittat hem” som av en eller annan anledning krossades där och då, ett dåd i hastigt mod, helt vedervärdigt.

Kommer inte att skriva mer, det kom för nära nu, det är obegripligt.

Tack för att du delar.

Har svårt att se det här bara uppstod ur tomma intet men även om det gjorde det så vore det rätt att vända på klacken och tacka för sig, eller? Såklart men om din uppfattning av TN är korrekt så vittnar det om hur viktigt det är att vara uppmärksam på hur man känner sig med sin partner snarare än vilka egenskaper denne har.

Mycket undertryckta känslor som föranleder våld mot kära. Om du har personlig anknytning så är det nog klokt att lämna ett tag, jag tycker själv tråden framkallar obehag. Ta hand om dig!

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Hade han haft hjälp av någon utifrån som kunnat hyra båt i Stavsnäs eller Waxholm och
hämtat honom och kört honom ut ur landet som Tyskland, Spanien etc så skulle han utan tvekan
kunnat hålla sej borta så länge pengarna i familjen räcker.

Till hans nackdel är att mord aldrig preskriberas.

Som en Jason Statham film fast utan motiv till något av det. Hur ser det scenariot ut? "Tjena Hasse, du jag råkade hugga ner min särbo här ute i skärgården och barnen är påväg så jag hinner inte dumpa liket och städa upp. Kan du vara en broder och hämta mig med Baylinern till Riga? Jag betalar soppan och bjuder på några öl. Okej? Vi ses om 2 timmar bakom båthuset i småhamnen."
Senast redigerad av Bloe 2026-08-07 kl. 12:03.
Citera
2026-08-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Jag hittar ingenting i hans sida som ens antyder att han skulle vara sosse. Däremot verkar han vara frireligiös jävlar. Många kända kristna namn i hans bekantskapskrets. Mer åt Livets ord-hållet. Dessutom verkar han ha något slags samarbete med ett galleri i Tel-Aviv. Det verkar inte vara direkt Picasso, snarare någon slags kristet/judiskt välgörenhets-upplägg.
PS På en av bilderna på hans FB står han och poserar utanför en butik som heter Morakniv...

Kan inte se hans vänner, men intressant. Har ju bott i Jönköping, högborgen för frireligiösa. Hon kanske hade brutit mot något av de 10 budorden? Otrohet?
Citera
2026-08-07, 11:58
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19

TN följer Socialdemokraterna Värmdö på Facebook, men väldigt intressant med frikyrkliga kopplingar. Han har bott i Jönköping så det kan samtidigt finnas kopplingar där.
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-07 kl. 12:05.
Citera
2026-08-07, 11:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Hade han haft hjälp av någon utifrån som kunnat hyra båt i Stavsnäs eller Waxholm och
hämtat honom och kört honom ut ur landet som Tyskland, Spanien etc så skulle han utan tvekan
kunnat hålla sej borta så länge pengarna i familjen räcker.

Till hans nackdel är att mord aldrig preskriberas.

Klart han hade kunnat hålla sig borta ett tag men han hade givetvis blivit tagen förr eller senare. Uppklarningsprocenten när det kommer till män som slår ihjäl sina fruar är nära 100%.
Citera
2026-08-07, 12:00
Medlem
Vilken väg är det mordet skedde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här