Citat:
Ursprungligen postat av
Matarakka
När en relation mellan en kvinna och en man slutar med att mannen knivar kvinnan till döds exploderar alla ”varför?”. Ibland behöver det inte vara konstigare än att två personer, som egentligen aldrig borde inlett en relation, plötsligt träffas, attraheras, och försöker leva tillsammans.
I det här fallet kan det handla om att passionen tagit slut, kvinnan vill bli fri, mannen känner sin status hotad, gräl utbryter, hans inre tryck exploderar.
Jag tycker att sådant här är väl ändå väldigt ovanligt och udda, särskilt när de inblandade är så pass etablerade i livet och har kommit lite till åren. Jag skulle vara mindre överraskad om de hade varit i 20-årsåldern och det hade varit droger och/eller alkohol med i bilden. Rent generellt är det där med knivskärning av partner något som jag skulle associera till en bakgård i ett betydligt mindre attraktivt område.
Det är väl därför det är en så pass sensationell nyhet också.
Något som jag dock också tror på är att samhällets förfall inte bara är på ytan, utan även också på insidan, så det är ju inte överraskande att det även börjar krackelera i de finare områdena.
Jag vet inte om han ägnade sig åt det, men jag kan tänka mig att man kan ha det ganska knapert även med relativt höga inkomster om man har intresse för att umgås med överklassen.