2026-08-07, 11:02
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det vore ju i och för sig lite konstigt då han verkar vara uppvuxen i Lidköping och gått i gymnasiet i Jönköping.
Tänkte inte på det.
Men jag tycker ändå inte att det är konstigt att kalla det landet. Hade han skrivit att han skulle ut i Skärgården hade det ju inte betytt att han anser sig äga Skärgården.
Senast redigerad av Creatur 2026-08-07 kl. 11:05.
Citera
2026-08-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Ett ex till mig hade också ett lantställe, och vi kallade det båda ”vi ska till landet”. Inga konstigheter. Även om jag sa ”jag ska till landet så fanns det aldrig några tankar på att det stället skulle skrivas över till hälften på
mig. Det var bara så vi sa.
Så det tycker jag i sig inte är så konstigt. Så länge han inte specifikt kallat det ”mitt lantställe”.

Exakt!
Citera
2026-08-07, 11:03
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det verkar ungefär så. Tror själv inte att man ska väga in för mycket i det, men slutsatsen grundar sig i en bodelningstvist med en tidigare sambo där han roffat åt sig på ett osmakligt sätt.

Tror specifikt inte på det motivet här, men användare menar att han har de ”dragen” vilket jag utifrån framkommen info skulle kunna ställa mig bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Matte666
Jo, det kan mycket väl ses som udda. Min sambo sedan 10 år har ett lantställe och jag skulle alldrig kalla det för "landet" då det inte är mitt. Jag skriver ortsnamn.
Han hade varit ihop med Å i ett år (ish), så jo, det är för många udda och jag skulle säga att det är en viss typ av personlighet som blir så "naturligt" tajt med andras egendom och att merparten av folket inte blir det.

Tror som Bulba att man inte ska väga in för mycket i anteckningen enskilt men att den får en dålig bismak när man ser den i sammanhanget att han tvistat med en tidigare sambo.

Är väl samtidigt också en stockholmsgrej att säga ”landet” om alla resor man gör till någons hus som ligger lite avskilt? Känns lite konstigt att försöka analysera enstaka formuleringar men ”Jag/vi ska till landet”, ”Jag ska till landet med X”, ”På landet med X” låter alla som saker någon från Stockholm sulle kunna säga och inte lägga så stor vikt vid om det är ens eget eller någon annans.
Citera
2026-08-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Möjligt. Men vi vet ju inte hela bakgrunden. Hon ju ha shoppat upp ett par hundratusen på möbler och annat skit av hans vinstpengar från radhuset. Då faller allt i annan dager.

Du tror inte att han hade åberopat det till sin fördel i tvistemålet i så fall? Det förefaller väl uppenbart att han hade gjort det givet hur han argumenterar för sin sak.

Den här typen av långsökta slutsatser borde ifrågasättas betydligt kraftigare än att mannen i fråga har, milt uttryckt, tvivelaktiga personlighetsdrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Tänkte inte på det.
Men jag tycker ändå inte att det är konstigt att kalla det landet. Hade han skrivet att han skulle ut i Skärgården hade det ju inte betytt att han anser sig äga Skärgården.

Precis. Man kan dra det hur långt som helst. ”Ska till ICA Maxi” betyder inte att man plötsligt blivit butiksägare heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Ja, kanske meeen, om den här knivmannen fått vrida till sig de han ville, ja då hade han snart ägt hela "landet".

Hur skulle han kunna ha gjort det? Tror du att BO var så dum att hon skulle skänka sin del av landstället till MGM? Hennes ex ägde ju 50 %
Skulle han också ge sin del till BOs nya kille tror du?
De har desdutom gemensamma barn vilka naturligtvis är bröstarvingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Han kanske alltid kallat allt utanför Sthlm för landet.
Eller inte.
Citera
2026-08-07, 11:06
Medlem
slemhinders avatar
Häktningsframställan

https://gofile.io/d/B220uf

Domstol: Nacka tingsrätt
Målnummer: B 6571-26
Saken: Mord

∙ TN anhölls i sin frånvaro 2026-08-04 klockan 19:04.

∙ Häktningsförhandlingen är enligt dagboksbladet inbokad 15:00 fredagen 2026-08-07. I häktningsframställan står att den offentliga försvararen har meddelat att hennes kollega som substituerar är tillgänglig för häktningsförhandling först från kl. 15:00.
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-07 kl. 11:27. Anledning: Edit - Uppdaterad länk
Citera
2026-08-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Nej, jag svarade att han ansvarar för konsten. Utifall den värdefulla konsten exempelvis blir fuktskadad är det han som har fallerat. Du får nog ta och läsa om mitt inlägg.
Du påstod att han ansvarar för konsten eftersom han ansvarar för "transport, packning, uppackning och förvaring".
Jag hävdar att det är en förskönande och det visar ditt eget resonemang. Det är nog du som behöver fundera lite över ditt sätt att tänka.
Citera
2026-08-07, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Kallade han hennes hus sitt lantställe?
Nej, han hade skrivit ett meddelande hemma att han åker till landet. Om det är ett ställe de har åkt till ofta det senaste året blir det rätt så självklart att till sina familjemedlemmar kalla det för "landet".
Citera
2026-08-07, 11:17
Medlem
För mig blir det så mycket mer handfast och verkligt av att se de offentliga dokumenten.

Vilket jävla svin alltså. Narcissist eller inte, det är en jävla idiot som ansåg sig ha rätten till att mörda en älskad tvåbarnsmamma, högst troligt för att han blivit kränkt på ett eller annat sätt. Att fanskapet sen försöker hålla sig undan rättvisan i det mest patetiska flyktförsök man sett säger fan mer än lite.

Vila i frid ÅÅ och dina barn och anhöriga kommer bära dig med sig på det bästa av sätt.
Citera
2026-08-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Nej, jag svarade att han ansvarar för konsten. Utifall den värdefulla konsten exempelvis blir fuktskadad är det han som har fallerat. Du får nog ta och läsa om mitt inlägg.

Ja, dessutom har han kanske ansvar för att placera/hänga den, vilket nästan är en konst i sig. Det krävs ett tränat öga, känsla för form och färg, perspektivsyn, kreativitet och teknik för det. För att inte tala om själva hanteringen. Konstplacerare kan tjäna pengar enbart på sina kunskaper och arbeta med det på flera ställen. Det finns tom kurser i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in