2026-08-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Är det alltså på denna inte alls märkliga anteckning som trådpåståenden om att han betraktade det som att han ägde lantstället baseras?

Det verkar ungefär så. Tror själv inte att man ska väga in för mycket i det, men slutsatsen grundar sig i en bodelningstvist med en tidigare sambo där han roffat åt sig på ett osmakligt sätt.

Tror specifikt inte på det motivet här, men användare menar att han har de ”dragen” vilket jag utifrån framkommen info skulle kunna ställa mig bakom.
Citera
2026-08-07, 10:52
Medlem
Citat:
Är det alltså på denna inte alls märkliga anteckning som trådpåståenden om att han betraktade det som att han ägde lantstället baseras?
Jo, det kan mycket väl ses som udda. Min sambo sedan 10 år har ett lantställe och jag skulle alldrig kalla det för "landet" då det inte är mitt. Jag skriver ortsnamn.
Han hade varit ihop med Å i ett år (ish), så jo, det är för många udda och jag skulle säga att det är en viss typ av personlighet som blir så "naturligt" tajt med andras egendom och att merparten av folket inte blir det.
Citera
2026-08-07, 10:53
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Han är medlem i sossegrupp ja. Om han är medlem i partiet vet jag inte, han är väl för snål för det men att han lutar åt det vänsterblivna hållet är tydligt.

Om vi ska titta på överrepresentation så är invandrare från MENA och afrikaner kraftigt överrepresenterade i all våldsbrottslighet, inkl mord. Ska vi skuldbelägga alla invandrare för det? Nej, det gör inte jag i alla fall.
Tja, skuldbeläggning är ju fel (utom när det gäller sossar om jag förstår dig rätt). Men när det gäller MENA-invandrare och män är ju överrepresentationen så stor att den åtminstone förtjänar att man försöker utreda orsakerna. När det gäller sossar och mord verkar det inte finnas någon korrelation som skulle få en att överhuvudtaget leta efter ett orsakssamband.
Hade han varit moderat skulle såklart alla som inte gillar moderater gottat sig åt det. Det är mänskligt. Men det hade förstås varit lika irrelevant.
Citera
2026-08-07, 10:55
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Håller med till 100%, patetiskt. Hans namn har varit uppe någon enstaka gång kraftigt maskat och under en väldigt kort period med tydlig markering om att det är högst spekulativt. ”Utpekad som mördare” är bland dummaste man hört. Sett till hur artikeln är skriven ser det inte ut att vara någon av de stora tänkarna som har skrivit den.

Citat:
Ursprungligen postat av Matte666
Att ställa sig i centrum på detta sätt är milt uttryckt udda. Ett antal röda flaggor.

Verkligen, om det inte vore för att TN nu är begärd häktad så hade man ju riktat alla sina misstankar ditåt. Ett skitkonstigt beteende. Men tycker man ser det ganska ofta att när folk dör så ser folk möjligheten till sina 15 minuter of fame och gärna vill hitta sätt att framhäva sin relation till offret.

Tycker att det varit ovanligt många i det här fallet som valt att låta sig i bli intervjuade utan att verka tänka på att det kan störa förundersökningnen. Dels killen på ön som lät sig intervjuas samma dag om att han hade låst dörrarna på huset för första gången. Igår kvinnan som hittade kanoten och som verkar ha skvallrat till media om flera fynd i anslutning till denna. Förstår de inte att de uppgifter de lämnar kan komma att grusa förundersökningen och vittnesmål i en kommande rättegång? Riskabelt…
Citera
2026-08-07, 10:55
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Jo, det kan mycket väl ses som udda. Min sambo sedan 10 år har ett lantställe och jag skulle alldrig kalla det för "landet" då det inte är mitt. Jag skriver ortsnamn.
Han hade varit ihop med Å i ett år (ish), så jo, det är för många udda och jag skulle säga att det är en viss typ av personlighet som blir så "naturligt" tajt med andras egendom och att merparten av folket inte blir det.
Han kanske alltid kallat allt utanför Sthlm för landet.
Citera
2026-08-07, 10:56
Medlem
Anillens avatar
Citat:

Ett ex till mig hade också ett lantställe, och vi kallade det båda ”vi ska till landet”. Inga konstigheter. Även om jag sa ”jag ska till landet så fanns det aldrig några tankar på att det stället skulle skrivas över till hälften på
mig. Det var bara så vi sa.
Så det tycker jag i sig inte är så konstigt. Så länge han inte specifikt kallat det ”mitt lantställe”.
Citera
2026-08-07, 10:58
Medlem
Citat:
Han kanske alltid kallat allt utanför Sthlm för landet.

Det vore ju i och för sig lite konstigt då han verkar vara uppvuxen i Lidköping och gått i gymnasiet i Jönköping.
Citera
2026-08-07, 10:59
Medlem
För den som inte orkar bläddra igenom 100+ sidor, vad heter den misstänkte och offret?
Citera
2026-08-07, 11:00
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Ja fattig med ca 7-800” per år..
Och vad i hela friden har årsinkomsten med kärleken eller vem man dejtar att göra?
Du är incel va?
Nej, jag är gift och har nästan aldrig varit singel sedan jag var 22.
Årsinkomsten och vilket yrke du har har väldigt mycket med det att göra.

Sett till mördarens långa domstolsfight om en lägenhet är han väldigt possesiv och vill ha ha ha.
Citera
2026-08-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det verkar ungefär så. Tror själv inte att man ska väga in för mycket i det, men slutsatsen grundar sig i en bodelningstvist med en tidigare sambo där han roffat åt sig på ett osmakligt sätt.

Tror specifikt inte på det motivet här, men användare menar att han har de ”dragen” vilket jag utifrån framkommen info skulle kunna ställa mig bakom.

Möjligt. Men vi vet ju inte hela bakgrunden. Hon ju ha shoppat upp ett par hundratusen på möbler och annat skit av hans vinstpengar från radhuset. Då faller allt i annan dager.
Citera
Medlem
Citat:
Du svarar ju själv på att han inte ansvarat för konsten. Han har ansvarat för "transport, packning, uppackning och förvaring". Det är inte att "ansvara för vår konst".
Nej, jag svarade att han ansvarar för konsten. Utifall den värdefulla konsten exempelvis blir fuktskadad är det han som har fallerat. Du får nog ta och läsa om mitt inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
För den som inte orkar bläddra igenom 100+ sidor, vad heter den misstänkte och offret?

Offret: Ås* Åk*erbl*m (a, e, o)
Misstänkt: Th*m*s N*rd*n (o, a, o, i)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in