2026-08-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalleAnka
Han skrev ju att han åker till landet.... landstället som kvinnan och kvinnans ex betalar.
Exakt. Tydligt att han väljer att förstora sig själv på andras bekostnad.
Citera
2026-08-07, 10:29
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
https://www.facebook.com/xxxxxxxxxx.se

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden men stämmer det att den här killen hängdes ut som mördare ett tag så är det ju jävligt surt. Killgissningar på mördare borde inte vara tillåtet.

Du bidrar själv i allra högsta grad när du publicerar en länk till en oskyldig person!

Du har uppenbarligen inte hängt med i tråden. Spekulationer om fel personer pågick tidigt i tråden, men rätt person blev slutligen utpekad och alla inlägg handlar om honom sedan dess.

Att i det här läget publicera länkar till oskyldiga personer är värre än att göra det i det tidiga skedet då spekulationerna slog åt alla möjliga håll.

Du borde fundera över ditt eget bidrag till felinformation istället för att moralisera över andra som gjort samma sak.
Citera
2026-08-07, 10:31
Medlem
Anhållen i sin frånvaro vid 19-tiden i tisdags.
Citera
2026-08-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Haha men va fan. Om han varit där förut, du tror inte han märkt av det då? Han lär ju ha haft grejer där etc.
Jo iofs men han kan ju ha trott att det var Åsas prylar. Kan ju också vara så att Åsa barn och deras respektive har massa personliga saker i huset. Hur många ggr har TN varit på lantstället på mindre än ett år ? Kan inte varit jättemånga ggr . Om dom inte var tillsammans förra sommaren så lär ju detta vara första sommaren iaf.
Citera
2026-08-07, 10:33
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Anhållen i sin frånvaro vid 19-tiden i tisdags.
Knivsossen 🔪 kommer begäras häktad idag
Citera
2026-08-07, 10:34
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Jag vet att MKP inte är mamma till knivsossens ungar. Svarade enbart därför att du frågade om hon var exsambon, lätt att kolla om du tittar vad jag svarar på.
Och jag fortsätter hänvisa till knivsossens politiska tillhörighet så mycket jag vill oavsett om herrn gillar det eller inte, det bestämmer inte du
Du nämner ofta att han är sosse. Jag har inte läst så mycket i tråden, är det nåt som framgår av hans Facebook, eller var kommer den uppgiften ifrån?
Hur som helst, 25% röstar på sossarna, men 25% mördar inte. Så det är väl ungefär som att han är man. 50% är män men 50% mördar inte. Dock är män överrepresenterade när det gäller mord, det vet jag inte om sossar är.
Citera
2026-08-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anorev
Menar du kanske att man letar efter en NÅL i en höstack ??
Nej det menar jag inte Jag menar att det man försöker är, att i en desperat situation rädda den fast det är i princip dömt att misslyckas. En svag sista utväg om man säger så!
Citera
2026-08-07, 10:36
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Du nämner ofta att han är sosse. Jag har inte läst så mycket i tråden, är det nåt som framgår av hans Facebook, eller var kommer den uppgiften ifrån?
Hur som helst, 25% röstar på sossarna, men 25% mördar inte. Så det är väl ungefär som att han är man. 50% är män men 50% mördar inte. Dock är män överrepresenterade när det gäller mord, det vet jag inte om sossar är.
Han är medlem i sossegrupp ja. Om han är medlem i partiet vet jag inte, han är väl för snål för det men att han lutar åt det vänsterblivna hållet är tydligt.

Om vi ska titta på överrepresentation så är invandrare från MENA och afrikaner kraftigt överrepresenterade i all våldsbrottslighet, inkl mord. Ska vi skuldbelägga alla invandrare för det? Nej, det gör inte jag i alla fall.
Senast redigerad av Mbabbe 2026-08-07 kl. 10:40.
Citera
2026-08-07, 10:37
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
https://www.facebook.com/eastcoasthockey.se

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden men stämmer det att den här killen hängdes ut som mördare ett tag så är det ju jävligt surt. Killgissningar på mördare borde inte vara tillåtet.

”Stämplad som mördare”, ”falskeligen anklagad", wtf? Han hängdes inte ut som mördare i tråden utan hans namn nämndes, maskat och någon enstaka gång, när det grävdes i vilka av hennes vänner på Facebook som var 57 år gamla. Det tog inte många minuter innan man avfärdade honom eftersom att han inte bor i Stockholms innerstad.

Pinsamt av Eastcoasthockey att försöka dra nytta av detta pådrag och mordet på en kvinna för sin egen synlighets skull genom att skriva det här inlägget. De vet ju att detta kommer få spridning. Handlar inte över huvud taget om att "rentvå hans namn" eftersom att han, eftersom namnet är maskat, inte kommer dyka upp i sökresultat i Google eller liknande och om TA verkligen inte ville synas i detta sammanhang hade han kunnat anmäla inläggen på Flashback istället. Men nej, han vänder sig till någon slags hockeykonto i sociala medier för att tala ut och koppla sig själv till mordet ännu mer. Idioti.

Citat:
T***** A******* bizarrt anklagad för att vara mördare!

Ja, ni läste rätt, J******** mångårige tränare A******* valsade runt på plattformen Flashback det senaste dygnet som ev trolig mördare till kvinnan som hittades knivmördad på Värmdö!
Sanningen är dock att mördaren är gripen igår vid midnatt då han försökte gömma sig i vattnet vid en liten ö utanför Sollenkroka...om våra uppgifter stämmer.

Varför fick då A******* stämpeln som mördare? Jo, kvinnan var A******** barndomskamrat och de utbytte hälsningar till varandra då och då. Detta räckte för att skvallret skulle ta fart och mördarens nam är tydligen också T***** så då gick en del igång och falskligen anklagade vår A*******. T***** A******* har haft en omtumlande torsdag med många samtal och har tom fått tala om sitt alibi:

- Jag var ju i Jämtland i tisdags så..men samtidigt är jag ju otroligt ledsen för min barndomskamrats skull och hennes familj!! Så hemskt för alla.

Nästan så jag tycker hans namn skulle vara omaskat efter de här överdrifterna.
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-07 kl. 10:43.
Citera
2026-08-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Kallade han hennes hus sitt lantställe?
Han hade skrivit "ska till landet" i en kalender.
Själva ordet "landet" känns märkligt att skriva om någons annans lantställe som man kännt i knappt ett år.
Citera
2026-08-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Det spelar roll i praktiken för de allra flesta om du tittar dig omkring lite. Få vill erkänna det, men i praktiken är det så.
Det är sällan en bankdirektör med 2 millar i lön har ihop det med en sol-o-vårare som jobbar som vaktmästare.
Och i detta fallet lutar jag åt att hon insåg vilket rötägg han är, ville avsluta det och att det var upprinnelsen till mordet.
Det är trams att kalla honom vaktmästare. Det är han inte. Han är chefstekniker och står som sådan på arbetsgivarens hemsida. Hans taxerade inkomst är klart över den för en vaktmästare.
Men ja, jag håller med dig om motivet. Hur absurt det än är så är det fullt tillräckligt för att hos vissa individer utlösa ett mord.
Citera
2026-08-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Nä hon sa väl antagligen åt honom att här säljs ingen bostad så du behåller ditt å jag mitt , å då brann det i skallen på denna knivman som blottade sin dolda läggning. Gäller å se upp med vem man dejtar om man har stålar.

Men varför skulle han försöka få BO att sälja någon bostad? De var inte sambo och skrivna på var sitt ställe. Han skulle val knappast få pengar, då han inte är delägare och då landstället till hälften ägs av kvinnans ex?

Dessutom hade han en egen stor lägenhet på Södermalm sä han kan väl knappast vara ute efter ytterligare ett byte eller en flytt. Bra inkomst också.
Kanske även pengar kvar efter försäljning av radhuset.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-07 kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in