Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
https://www.facebook.com/eastcoasthockey.se
Orkar inte läsa alla inlägg i tråden men stämmer det att den här killen hängdes ut som mördare ett tag så är det ju jävligt surt. Killgissningar på mördare borde inte vara tillåtet.
”Stämplad som mördare”, ”falskeligen anklagad", wtf? Han hängdes inte ut som mördare i tråden utan hans namn nämndes, maskat och någon enstaka gång, när det grävdes i vilka av hennes vänner på Facebook som var 57 år gamla. Det tog inte många minuter innan man avfärdade honom eftersom att han inte bor i Stockholms innerstad.
Pinsamt av Eastcoasthockey att försöka dra nytta av detta pådrag och mordet på en kvinna för sin egen synlighets skull genom att skriva det här inlägget. De vet ju att detta kommer få spridning. Handlar inte över huvud taget om att "rentvå hans namn" eftersom att han, eftersom namnet är maskat, inte kommer dyka upp i sökresultat i Google eller liknande och om TA verkligen inte ville synas i detta sammanhang hade han kunnat anmäla inläggen på Flashback istället. Men nej, han vänder sig till någon slags hockeykonto i sociala medier för att tala ut och koppla sig själv till mordet
ännu mer. Idioti.
Citat:
T***** A******* bizarrt anklagad för att vara mördare!
Ja, ni läste rätt, J******** mångårige tränare A******* valsade runt på plattformen Flashback det senaste dygnet som ev trolig mördare till kvinnan som hittades knivmördad på Värmdö!
Sanningen är dock att mördaren är gripen igår vid midnatt då han försökte gömma sig i vattnet vid en liten ö utanför Sollenkroka...om våra uppgifter stämmer.
Varför fick då A******* stämpeln som mördare? Jo, kvinnan var A******** barndomskamrat och de utbytte hälsningar till varandra då och då. Detta räckte för att skvallret skulle ta fart och mördarens nam är tydligen också T***** så då gick en del igång och falskligen anklagade vår A*******. T***** A******* har haft en omtumlande torsdag med många samtal och har tom fått tala om sitt alibi:
- Jag var ju i Jämtland i tisdags så..men samtidigt är jag ju otroligt ledsen för min barndomskamrats skull och hennes familj!! Så hemskt för alla.
Nästan så jag tycker hans namn skulle vara omaskat efter de här överdrifterna.