2026-08-07, 10:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det sjunker i princip i hela världen. Vi har eller kommer ha 75 procent av världens länder under 2.1 barn per kvinna.

Problemet är att många världens länder har försökt få upp barnafödandet* och det verkar inte fungera. Det tidigare problemet, varför det minskade, var urbaniseringen**. Ta Addis Abeba i Etiopien där ligger födelsetalen nu på 1,8 till 2,7 och fallande. Varför det fortsätter gå ner nu beror på till stor del på smartphonen. Unga träffas inte längre. Och de knullar inte heller. Och utan det inga barn

Om vi skulle skicka ut 1 miljon från Sverige skulle det innebära att andelen äldre (65+år) skulle gå upp till 35 procent.

*Undrar varför världens länder försöker göra det om det inte är ett problem.

**Urbanisering innebär att det är dyrare att ha barn. Din förklaring.
Finns givetvis 1000 förklaringar men jag tro garanterat att bristen på adekvat bostad medan man faktiskt är ung och fertil väger in sjukt mycket. Man vill ju ha en stabilitet och finns den inte (då man som 20-25 åring inte kan hosta upp 5 mille för samma hus som kostade 600k när mina föräldrar köpte det) så väntar man, och väntar, och väntar. Jag är långt över 30 och jag vill ha barn men bostaden är det som gör att det aldrig blir av.

Oavsett vad så KAN man underlätta för barnfamiljer genom ränterfria lån, bidrag osv. Problemet med det är att i nuläget hade det bara gjort att svenskarna jobbar på medan alla somaliska 8-barnsmammor fixar nåra till. Ska man kunna reformera måste alla dem skickas hem först. Därefter är jag säker på att vi skulle kunna få upp nativiteten med riktad hjälp till svenska föräldrar. Ja det är rasistiskt, jag är medveten om det men vårt socialsystem kommer aldrig funka annars. Det är inte byggt för att svenskar alltid ska underhålla hundratusentals migranter. Då föds det få barn.
Citera
2026-08-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Jag pratar om att skapa bemanningsbolag som pinpointar kvinnor i länder som: Vietnam, Thailand, Filippinerna, Ungern, Ukraina, Rumänien, Tjeckien.

Erbjuder de svenskakurs på plats i hemlandet och erbjuder de heltidsanställningar i vården.

Då slipper vi muslimska våldtäktsmän som våldtar 100 åringar, och som förnedrar de gamla.

Helt OK men alla de länder du räknar upp har en minskande barnafödande. Och jag gissar kommer så småningom antingen

A Göra som sverige gjorde 1907-1913

B Eller förbjuda utvandring.

C Gå under.

Men jag gillar iden men jag tror inte den kommer fungera på sikt. Men är värt ett försök.

PS Jag utgår från att filipinerna och Vietnam har de högsta födelsetalen 1.9 barn per kvinna och fallande. Det funkar nu men fortsätter det att minska. Nu är filippinska politiker ganska dåliga.
Citera
2026-08-07, 10:05
Medlem
Citat:
Du borde rösta på SD. Du kommer aldrig få kvalitet med de partierna vid makten.

Vad de i sjökva verket kommer göra är detta:

1. Göra det svårare att bli av med odugliga som redan befinner sig här.

2. Göra så att fler kommer hit.

Art inte lika många sökt sig till Sverige under Tidö beror på att de som befinner sig här har berättat för sina vänner/bekanta/släkter i hemlandet. Så fort dårar som de inte MP och V sitter i en regering så sprids ryktet som en löpeld.

MP och V har alltid varit, och kommer alltid vara en garant som lobbar för så generöst flyktingmottagande som möjligt utefter rådande förutsättningar(vilka som har makten).

Bestämmer L i Tidö? Nej Du kommer samma sak om sossarna får makten. De kommer bestämma. Mitt största problem med Tidö är att de höjer statsskulden och inte lyckas sänka arbetslösheten.
Citera
2026-08-07, 10:07
Avstängd
Citat:
Bestämmer L i Tidö? Nej Du kommer samma sak om sossarna får makten. De kommer bestämma. Mitt största problem med Tidö är att de höjer statsskulden och inte lyckas sänka arbetslösheten.

Kolla här...
Bara det faktum att de styr kommer direkt göra så att fler söker sig hit, på direkten.

Sedan har du MP. Partiet somm till och med fick Moderaterna och Reinfeldt att ingå i migrationspakten.

Rösta sd
Citera
2026-08-07, 10:08
Medlem
Sunimods avatar
En ny regering med Socialdemokraterna kommer behöva stöd av MP och C
Om de inte går med på MP ökad invandring så kommer MP hota med regeringskris.
Samma om de försöker få stöd av V.

Min åsikt är att en ny regering på vänsterblocket kommer innebära ökad invandring.
Citera
2026-08-07, 10:12
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Min åsikt är att en ny regering på vänsterblocket kommer innebära ökad invandring.

Sluta lipa om invandringen och läs istället artikeln och inte bara rubriken ... om du kan
Citera
2026-08-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Det fungerar inte så. Vad händer vid regeringskris?
Citera
2026-08-07, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Med tanke på den snäva könsfördelningen bland migranterna borde det vid en vänsterseger kvoteras att det ska tas emot 35 000 ensamkommande ukrainskor i fertil ålder. Kaukaiska och kristna så integreringen kommer gå galant. Är det svårt med bostäder kan de alltid inkvarteras hos manliga ensamhushåll och vi får upp barnafödandet i Sverige om tycke uppstår. Win-win situation.

Allt annat ska ju kvoteras enligt feministerna och partierna på vänstersidan så varför inte gällande flyktingmottagande. En stor skillnad i könsfördelningen är aldrig bra i ett samhälle. Se bara på utvecklingen i Kina idag med stort mansöverskott.

Feministerna vill ogärna ha in fler kvinnor som konkurrerar om de svenska männen, av samma anledning ser de gärna att muslimska kvinnor behåller slöjan på.
Senast redigerad av gscoIkljyikdvkhfdI 2026-08-07 kl. 10:21.
Citera
2026-08-07, 10:22
Avstängd
Citat:
Det fungerar inte så. Vad händer vid regeringskris?

MP har alltid varit och kommer alltid vara en garant för maximerad asylinvandring.

Se under Reinfeldt, se 2014 när Steffe Gullepung styrde. Vilken roll hade MP då?

Du vill antingen precis som de ha hit fler asylanter, men låtas som någonting annat här. Eller så är du duktigt naiv.
Citera
2026-08-07, 10:23
Medlem
Citat:
MP har alltid varit och kommer alltid vara en garant för maximerad asylinvandring.

Se under Reinfeldt, se 2014 när Steffe Gullepung styrde. Vilken roll hade MP då?

Du vill antingen precis som de ha hit fler asylanter, men låtas som någonting annat här. Eller så är du duktigt naiv.

Och att de vill ha fler betyder inte att de får igenom det. Sossarna får stöd av oppositionen i det fallet.
Citera
2026-08-07, 10:26
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Vad tycker ni om förslaget? Borde Sverige ta emot fler eller färre flyktningar?

Källa: https://omni.se/mp-sverige-borde-ta-emot-fler-flyktingar/a/lnQBko

Det är alltid en massa ”ska och ska”. Aldrig någonsin ett resonemang om VARFÖR han tycker som han tycker. Vad är det positiva värden vi kan vänta oss?
Citera
2026-08-07, 10:27
Avstängd
Citat:
Och att de vill ha fler betyder inte att de får igenom det. Sossarna får stöd av oppositionen i det fallet.

Det finns falanger även inom S är för en betydligt lättare asylpolitik.

Bara det faktum att V och MP sitter i en regering med S kommer direkt göra så att väsentligt fler söker sig hit. Dagen efter att de vunnit valet - vilket de såklart kommer göra, så vet halva jorden detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in