2026-08-04, 23:35
Medlem
nickeheaads avatar
Nu påstår Bergmark att han regelbundet skänker halva sin lön till Frihetsnytt.
"Jag har läst detta och donerar halva min nettolön till Frihetsnytt varje månad"

Detta uttalande gör han på sin egen kanal där han svarar på en kommentar.
Avsnitt: https://youtu.be/Uw8goeAzkaE?si=yINzahJybBN6Xify
Citera
2026-08-05, 00:32
Medlem
Är kul när Håkan och Knapptryckarna kräver en folkomröstning om Du medlemsskapet för att folket ska få säga sitt.
Har för mig att det varit en sådan?
Tycka vad man vill om resultatet så visar det Sektens inställning till demokrati.
Citera
2026-08-05, 06:59
Avstängd
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koktiskit
Är kul när Håkan och Knapptryckarna kräver en folkomröstning om Du medlemsskapet för att folket ska få säga sitt.
Har för mig att det varit en sådan?
Tycka vad man vill om resultatet så visar det Sektens inställning till demokrati.

På tal om att rösta, i intervjun med dilettanten Kasselstrand av mytomanen Bergmark så kommer följande upp vid 40.13;

Kasselstrand "...det går ju med BankID och rösta. Jag vet inte om om vi ska sitta och rösta elektroniskt. Det finns ju stora risker med det också. Så att eh det där är en svår fråga.
Bergmark "Eh jag anser ju att man om man behöver BankID för att betala parkering för sin bil Mm.
Varför kan man inte rösta med Bankider då?"

Anledningen till att man inte skall rösta med bank-id är att, bank-id bevisar inte din identitet utan bara att du har tillgång till dosa/kod, systembolaget nekar numera bank-id som identifikation, vilket säger allt. https://press.systembolaget.se/pressmeddelanden/2024/systembolaget-pausar-digitala-id-kort-fran-bankid/

Det innebär också om att många gamla med goda män/släktningar hur skall de kunna hålla koll på att de har lagt sin röst rätt när någon "röstar åt dem" på nätet? Ja samma problem ställning finns vid vanlig röstning med valsedlar..... Sedan vad är det som säger att någon inte kan hacka systemet så att oavsett vad du röstar på så blir det som hackaren vill?

Med ett papper så har vi något som vi okulärt kan besiktiga och räkna. Är det ett perfekt system nä men bättre än elektroniskt i alla fall.
Senast redigerad av Oldg 2026-08-05 kl. 07:01.
Citera
2026-08-05, 14:15
Medlem
Är roligt att Håkan Sjärtis Bergmark som betalar en stor del av sin lön till KFM sitter och skryter om att hen ger bort halva sin lön till sekten..
Ändå har Fyllot pengar till att dricka kopiösa mängder öl..😂
Är väl som när Håkan tiggde pengar för att täcka flygresorna till Malmö där det framkommer senare att sekt gänget tryckte in sig i en bil.

Alltså bara skit snack!
Citera
2026-08-05, 18:46
Avstängd
Oldgs avatar
Har vi hört den förut? Den trasig grammofonskivan? Den som upprepar sig, upprepar sig, upprepar sig upprepar sig, upprepar sig, upprepar sig upprepar sig, , upprepar sig, upprepar sig upprepar sig.....

De här "herrarna" - 2 nassar och varav en är en mytoman drar i dagens program "vi ljuger så att tungan svartnar" alltså ljugklubben jag menar lynchklubben! Förlåt Lunchklubben skall det vara......

Lunchklubben 5 aug ÖB varnar för Ryska attacker på Sverige https://www.youtube.com/watch?v=wJvHcY3IgMU&t=130s

Vad de tar sin information ifrån är här https://samnytt.se/ob-svenskarna-maste-vara-mentalt-forberedda-pa-ett-ryskt-angrepp-mot-sverige

Här är grundartikeln https://www.svd.se/a/V6d2v6/ob-michael-claesson-sabotage-mot-sverige-uppenbar-risk

De 2 nollorna till gristrynen som bökar i nazistdynghögen fattar fortfarande inte hur Sverige styrs och hur pengar fördelas inom kommuner, regioner och staten! De fattar inte vart ifrån de 155 miljarderna kommer ifrån för det är inte bara reda pengar, går bra att se tidigare inlägg i tråden. (Ni får leta själva)

Sedan kommer det vanliga (fritt återgett) "De hetsar emot Ryssland! ÖB hjälper till! Wallenberg tjänar pengar!" Man förstår inte vad "skuggflottan" är, utan jämför med ett bekvämlighetsflaggat fartyg! Sedan kommer en konstig jämförelse mellan bordning av ryska fartyg och det fartyg som rammade en fritidsbåt vid Tjörn....

"Ett annat sätt att förbereda sig mot ett eventuellt anfall från Ryssland, det är att gå ur och säga upp dessa avtalet eh och återgå till en neutralitetspolitik, va att det att försvara sig själv, inte gå in i proxykrig va från ett annat land och därmed utgör därmed bli en måltavla för fienden i det här fallet då som han skapat en fiende Ryssland han och våra politiker Paul Jonsson, Christersson med
med flera i i riksdagen kan man säga inte minst regeringen. Eh, om man inte fattar den ekvationen va så skulle jag den som inte gör det tar jag gärna en debatt med eh och resonerar försöka resonera lite logiskt omkring det hela. Men det är det är mitt tänk på det hela. Där är ett bedrägeri in mot folket. Man skiter i folket då från militärt håll, från politiskt håll i Sverige. Eh, det har ingenting med att skydda Sverige att göra. Det handlar om att tjäna pengar på vapenindustrin. Så är det. Och de blir ju säkert eh eh eh vad ska man säga då? Eh gottgjorda de politiker då som står upp för slakten eh på slagfältet i Ukraina. Eh eh medels svenska vapen och svenskt övrigt bistånd. Det det är för jävligt helt enkelt. Eh rätt upp och ner."

Det vet inte vad proxykrig är, det vet inte vad militärt stöd är...... Och återigen nä vi har aldrig varit neutrala men är man dum i huvudet och inte kan något och tror att "suga på tummen" är ett sätt att få fram kunskap/information så.......Dessutom så skall speciellt Bergmark inte prata så mycket om bedrägeri. Estonia, U-137, Wilma, en död pilot, en mast, inbetalningar till hans skulder (han är ju skuldfri...pyttsan) o.s.v.

De som verkligen skiter i det svenska folket är dessa 2 skithögar! De representerar inte folket utan bara sig själva och en liten nazzeklick av skithögar!

Har man inget NYTT att komma med kan man nog likt Frihetsnytt ta och klappa ihop butiken och gå hem och lägga sig! Konstig att de inte får in judar och sin maniska utläggning.......

Vi har ALLTID varit en måltavla för Ryssland och sedan Sovjetunionen och sedan Ryssland, detta p.g.a. vårt strategiska läge!
Senast redigerad av Oldg 2026-08-05 kl. 19:35.
Citera
2026-08-05, 18:57
Avstängd
Oldgs avatar
Doglas Macgregor talar till oss Hiroshimadagen (notera stavningen) https://www.youtube.com/watch?v=jbg5NodzPgQ

"Your stand today against the introduction of nuclear weapons into Sweden is not just a stand for Sweden. It is a stand for Europe and the United States.
If Sweden must fight, it can t defend itself without nuclear weapons from the United States. I urge you and everyone Sweden to halt the unnecessary slide into unnecessary war. stop the deployment of nuclear weapons to Sweden.In the meantime, God bless you, your families, and God bless Sweden. Thank you."

Helt uppenbart att Douglas inte kan ett skit om Sverige, vi kommer inte att några kärnvapen stationerade i Sverige under fredstid, utan i händelse av en större internationell kris (gråzonen) eller ett direkt krig mellan Sverige, Nato och en främmande makt. Dessutom det spelar ingen roll vart kärnvapnen är, har de väl börjat används så..... De är främst ett politiskt och diplomatiskt vapen för att kunna markera och inget annat. De är något som bara skall användas i yttersta nödfall.

Det svenska försvaret byggs upp och vi har våra allierade som också bygger upp sina försvar. Så ett anfall emot Sverige är i längden dömt att misslyckas såvida inte ryssarna slår till med kärnvapen FÖRST!

Notera att ett anfall av Sovjetunionen under kalla kriget (när vi var påstått neutrala) så skulle de använda 21 taktiska kärnvapen bara i Stockholms området. Jag betvivlar att den Ryska Generalstaben har gjort några ändringar i den planen. Och glöm inte det är ryssarna som hotar oss med kärnvapen.....och inte tvärtom.

FYI https://www.sverigesradio.se/artikel/jonson-karnvapen-pa-svensk-mark-kan-inte-uteslutas-i-krigstid

Sedan sitter DUM och upprepar samma sak igen
Inför Hiroshimadagen aug 6 Odenplan https://www.youtube.com/watch?v=EdmODb4xhUA

Vadan denna produktion av ett flertal poddar som säger ingenting? Jag undrar varför han spottar ut en massa skit som är upprepningar.......
Senast redigerad av Oldg 2026-08-05 kl. 19:07.
Citera
2026-08-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Nu påstår Bergmark att han regelbundet skänker halva sin lön till Frihetsnytt.
"Jag har läst detta och donerar halva min nettolön till Frihetsnytt varje månad"

Detta uttalande gör han på sin egen kanal där han svarar på en kommentar.
Avsnitt: https://youtu.be/Uw8goeAzkaE?si=yINzahJybBN6Xify

Det var som tusan! Nazzefyllot och den patologiske mytomanen skänker alltså en hel tia varje månad!
Han är verkligen på upphällningen. Alla vet sånt supersupande leder alltid till ett tvärt slut. Han ser ju helt färdig ut. Inga tänder kvar. Fylleblemmor i ansiktet och kan knappt prata rent längre. Bara ett ständigt fyllesmackande med den fula truten. Ett vrak till människa.
Citera
2026-08-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
Doglas Macgregor talar till oss Hiroshimadagen (notera stavningen) https://www.youtube.com/watch?v=jbg5NodzPgQ

"Your stand today against the introduction of nuclear weapons into Sweden is not just a stand for Sweden. It is a stand for Europe and the United States.
If Sweden must fight, it can t defend itself without nuclear weapons from the United States. I urge you and everyone Sweden to halt the unnecessary slide into unnecessary war. stop the deployment of nuclear weapons to Sweden.In the meantime, God bless you, your families, and God bless Sweden. Thank you."

Helt uppenbart att Douglas inte kan ett skit om Sverige, vi kommer inte att några kärnvapen stationerade i Sverige under fredstid, utan i händelse av en större internationell kris (gråzonen) eller ett direkt krig mellan Sverige, Nato och en främmande makt. Dessutom det spelar ingen roll vart kärnvapnen är, har de väl börjat används så..... De är främst ett politiskt och diplomatiskt vapen för att kunna markera och inget annat. De är något som bara skall användas i yttersta nödfall.

Det svenska försvaret byggs upp och vi har våra allierade som också bygger upp sina försvar. Så ett anfall emot Sverige är i längden dömt att misslyckas såvida inte ryssarna slår till med kärnvapen FÖRST!

Notera att ett anfall av Sovjetunionen under kalla kriget (när vi var påstått neutrala) så skulle de använda 21 taktiska kärnvapen bara i Stockholms området. Jag betvivlar att den Ryska Generalstaben har gjort några ändringar i den planen. Och glöm inte det är ryssarna som hotar oss med kärnvapen.....och inte tvärtom.

FYI https://www.sverigesradio.se/artikel/jonson-karnvapen-pa-svensk-mark-kan-inte-uteslutas-i-krigstid

Sedan sitter DUM och upprepar samma sak igen
Inför Hiroshimadagen aug 6 Odenplan https://www.youtube.com/watch?v=EdmODb4xhUA

Vadan denna produktion av ett flertal poddar som säger ingenting? Jag undrar varför han spottar ut en massa skit som är upprepningar.......

Fyllot ska alltså demonstrera mot Kärnvapen som han hävdar inte finns.
Har ju även påstått att det inte fälldes någon bomb Över Hiroshima..

Dåren kastar sten block i glas hus som vanligt.
Citera
2026-08-06, 17:19
Medlem
I dagens Bastuklubb är dumheten total.
Gaymark och Dååre gör ett stopp och avslöjar vilken ö som ett mord skett på.
Och skäller över att polisen och media inte berättar det.
Kan ju vara om omsorg för de som bor där osv.
Vill väl inte ha massa hyenor springande när dem gör tekniska utredningar osv.

Men sånt fattar in Dum o Dummare.

Är lite kul att Dååre har upptäckt AI som han tror gör sig själv till en kunskap gud..
Ja herregud..🤮😂
Citera
2026-08-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koktiskit
I dagens Bastuklubb är dumheten total.
Gaymark och Dååre gör ett stopp och avslöjar vilken ö som ett mord skett på.
Och skäller över att polisen och media inte berättar det.
Kan ju vara om omsorg för de som bor där osv.
Vill väl inte ha massa hyenor springande när dem gör tekniska utredningar osv.

Men sånt fattar in Dum o Dummare.

Är lite kul att Dååre har upptäckt AI som han tror gör sig själv till en kunskap gud..
Ja herregud..🤮😂

Ja jag såg eländet och höll faktiskt på att trilla av stolen. Tidningarna lämnar väl i princip aldrig ut adresser under pågående polisutredning, av förklarliga skäl. IQ och Bergman fattar naturligtvis inte detta utan menar att polis och massmedia mörkar platsen. Platsen var dock lokaliserad redan tidigt i går morse här på Flashback så dom var ju klar tvåa på't (även fast IQ menar att de var först i landet)
Citera
2026-08-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Ja jag såg eländet och höll faktiskt på att trilla av stolen. Tidningarna lämnar väl i princip aldrig ut adresser under pågående polisutredning, av förklarliga skäl. IQ och Bergman fattar naturligtvis inte detta utan menar att polis och massmedia mörkar platsen. Platsen var dock lokaliserad redan tidigt i går morse här på Flashback så dom var ju klar tvåa på't (även fast IQ menar att de var först i landet)

Exakt är ju bara korkat.
Är ju som du säger inte svårt att ta reda på vart det är utan att vara AI expert.😁
Citera
2026-08-07, 08:57
Avstängd
Oldgs avatar
Knapptryckarna och Col Macgregor tal till Odenplan https://www.youtube.com/watch?v=-Gub-C-Lu54&t=80s (En av 8 talare)

Kan inte ha varit många som lyssnade på ett gäng demokratihatare, de visar inga åskådare i filmerna men det är inte många som applåderar. En "fin" samling talare, 8 olika som säger egentligen ingenting utan bara slänger ur sig floskler. De som säger sig värna demokratin genom att avskaffa den och avrätta våra folkvalda, döda meningsmotståndare genom hängning efter en skenrättegång i Finspång, tvinga på folk SINA lösningar för att de "vet bäst"......

Herr Bergmark ser väldigt "vältränad" ut, måste vara de där 3 milen, 6 gånger i veckan som han som han paddlar i Nyköpingsån?
Senast redigerad av Oldg 2026-08-07 kl. 09:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in