2026-08-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Fast inte gör man slut ute på landet? Isåfall låter det som en spontan reaktion på något annat?

Det är väl inte omöjligt att de tjafsat. Hon säger ”nu orkar inte jag det här mer, jag vill inte vara tillsammans med dig mer, vi ses inte mer efter detta”. Kanske i affekt för något dom diskuterat, men säkerligen inte första gången hon tänkt den tanken i så fall. Om man har en uppjagad diskussion där man haft såna diskussioner förut tror jag man skiter k exakt var man befinner sig.
Citera
2026-08-07, 00:21
Medlem
Citat:

Enligt P4 Stockholm befinner sig den misstänkta mannen just nu på rättsmedicinalverket. Där ska skador som han själv tros ha ådragit sig utredas.

– Han genomfår en kroppsundersökning så får vi se hur allvariga hans skador är och vilken betydelse de har i detta sammanhang, säger hon.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pojkvannen-i-forhor-han--gor-vissa-medgivanden/

Att han ådragit sig skador på sig själv tycker jag motsäger narcissist-hypotesen.
Varför skulle skadorna motsäga narcissist-hypotesen ? Kan en narcissist inte bli skadad eller hur menar du ?
Citera
2026-08-07, 00:23
Medlem
Citat:
Jag vet för lite om narcissism för att kunna se logiken i det. Du kanske har rätt

Jag tänker nog att en narcissist alltid bara vill ha egen vinning ur varje situation, priset man betalar för det spelar liksom ingen roll. Supertrevliga på ytan, men vid minsta motgång förvandlas dom till monster. I detta fall fick det en dödlig utgång för att hon inte dansade efter hans pipa på ett eller annat sätt, gissar jag.

När han gjort det vänder hans psyke. Nu är det synd om honom istället. Hur fan ska han klara att sitta i fängelset på livstid? Det var ju inte meningen att hon skulle dö buhuuu. Ungefär så. Han skiter i att hon är död. Nu ska han rädda sig själv. Bort därifrån. Dumpa liket. Fan, det gick inte. Jag är körd. Jag hugger kniven i mig själv, det är så synd om mig nu, jag är körd….

Haha, sorry det blev en liten sketch. Men så tror jag ungefär.
Citera
2026-08-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför skulle skadorna motsäga narcissist-hypotesen ? Kan en narcissist inte bli skadad eller hur menar du ?
Jag kanske tolkade in för mycket i det. Jag tänkte om han har försökt ta självmord efter mordet? En narcissist tar väl inte självmord?
Citera
2026-08-07, 00:25
Medlem
Citat:
Jag kanske tolkade in för mycket i det. Jag tänkte om han har försökt ta självmord efter mordet? En narcissist tar väl inte självmord?

Jo, det ligger i sjukdomen. Dom är säkert överreppade där. Läs om hur narcissister åldras om du är intresserad. Många brukar lite hårdraget hävda att många går in i en kris efter 50. De tappar ofta gnistan och blir lättare att se igenom. Deras ungdomliga charm blir mindre och mindre värd och dom blir ofta ensamma och deppiga när deras gamla tricks slutar fungera.
Citera
2026-08-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Jag tänker nog att en narcissist alltid bara vill ha egen vinning ur varje situation, priset man betalar för det spelar liksom ingen roll. Supertrevliga på ytan, men vid minsta motgång förvandlas dom till monster. I detta fall fick det en dödlig utgång för att hon inte dansade efter hans pipa på ett eller annat sätt, gissar jag.

När han gjort det vänder hans psyke. Nu är det synd om honom istället. Hur fan ska han klara att sitta i fängelset på livstid? Det var ju inte meningen att hon skulle dö buhuuu. Ungefär så. Han skiter i att hon är död. Nu ska han rädda sig själv. Bort därifrån. Dumpa liket. Fan, det gick inte. Jag är körd. Jag hugger kniven i mig själv, det är så synd om mig nu, jag är körd….

Haha, sorry det blev en liten sketch. Men så tror jag ungefär.
Är det inte mer troligt isåfall att han försökt iscensätta ett händelsescenario där han vill försöka få det till att hon har attackerat honom med en kniv och att han agerat i självförsvar?
Citera
2026-08-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Jag blir inte klok på om hon levde när dom kom fram och hittade henne eller inte. Så här skriver TV4-nyheterna i en artikel idag.

Så här skrev dom i tisdags.

Är det slarv i rapporteringen av dom eller har de fått veta nu senare att hon levde när ambulans kom dit?
Jag uppfattar det som att hon levde när (sonen var det väl ?) och dennes partner kom dit så var hon svårt skadad men död sedan när polisen kom. Det måste ha varit en mardröm för sonen att hitta sin mamma så. De gjorde säkert livräddande insatser men förgäves!
Citera
2026-08-07, 00:28
Medlem
Citat:
Jo, det ligger i sjukdomen. Dom är säkert överreppade där. Läs om hur narcissister åldras om du är intresserad. Många brukar lite hårdraget hävda att många går in i en kris efter 50. De tappar ofta gnistan och blir lättare att se igenom. Deras ungdomliga charm blir mindre och mindre värd och dom blir ofta ensamma och deppiga när deras gamla tricks slutar fungera.

Den ska jag tillägga att jag snarare tror att han försökt få det att se ut som att BO har huggit honom. Tror inte han hann nå sjölvmordsdtadiet. Han kravla ju runt i kanoten till polisen fiska upp honom.
Citera
2026-08-07, 00:30
Medlem
Citat:
Är det inte mer troligt isåfall att han försökt iscensätta ett händelsescenario där han vill försöka få det till att hon har attackerat honom med en kniv och att han agerat i självförsvar?

Jo det tror jag också. Det var du som tog upp självmordsförsök, menade bara att det inte behöver uteslutas bara för att någon är narcissist. Men som sagt, förmodligen bara ett försök till teater/att efterkonstruera vad som hände.
Citera
2026-08-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ok, nej det gör dom nog inte. Jag tänker att det kan vara skador av kniven, fighten, hon kanske gjorde motstånd och han skar sig själv ? Eller fått skador efteråt i rymningsdramat ?
Citera
2026-08-07, 00:32
Medlem
Citat:

De kan mycket väl begå självmord, när allt hopp är ute och man inser att man för permanent har sjunkit till botten i allas anseende.
Citera
2026-08-07, 00:39
Medlem
Citat:
TN är skriven med P*ntus och H*mpus. Finns en till med samma dubbelefternamn, S*mon. Han har varit skriven på samma adress som denna kvinna du nämner. Det borde ju vara den tredje sonen det pratats om. Det som gjorde mig osäker innan var att någon sa att han hade de två som bodde hos honom plus en äldre. Den som inte bor hos honom är mellansonen. Men förmodligen någon som chansat, för stor slump att han skulle ha samma dubbelefternamn. Tack
Om du kollar på TNs fb så finns en bild med namn skrivna med kritor på en svart tavla med namnet S*mon. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1067117589978846&set=pb.10000041845 4682.-2207520000&type=3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in