2026-08-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Han är söt...

Jag skulle nog säga stilig. En käpp, plommonstop och fickur så är han komplett. Förstår verkligen varför han blir inbjuden överallt även om jag har svårt att se hälften av de program det länkas till i trådstarten som seriösa. Tycker det är lite pinsamt när folk ser Alinia som seriös journalist.

Men vad ska man säga, produktionerna ser ju bra ut så många yngre lär luras.

Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Vilken "vänstermedia"?
Är fristående youtubekanaler.

Du måste blivit ledsen när Kasselstrand klädde av Aron Flam.

Han syftar väl på Nick Alinia.
Senast redigerad av Mechila 2026-08-07 kl. 00:49.
Citera
2026-08-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Grattis, då gynnar du indirekt vänstern. Vänstern där MP redan har utlovat ökad invandring. Precis raka motsatsen till vad du vill ha.

Vad spelar det för roll då om Sd + Tidös invandring ligger på 90-100k per år endå

So what om vänster sidan vinner och ökar asyl invandringen till vad den var förut eller lite till, så landar det på 110-120k kanske, i dessa massiva volymer spelar det ingen roll

Jimmie Åkesson är lat och dekadent, han lever fullständigt på gamla meriter och orkar inte ens kampanja för årets val knappt. Dessutom så har han sagt att han inte vill minska invandringen mer än det är nu

Varken J.Å eller Tuffe Uffe är ledaren för att ta oss ur denna situationen Sverige befinner sig i nu. Det enda vi kan hoppas på är att det så småningom blir ett ledningsskifte inom SD + att AFS agerar blåslampa mot höger sidan så att vi faktiskt kan stoppa massinvandringen någon gång och inleda riktig återvandring
Citera
2026-08-07, 02:32
Medlem
Ravanas avatar
Afs kommer aldrig in med Kasselstrand vid rodret. Han har karisma som en gråsugga och till och med hans mamma har svårt att tycka om honom.
Citera
2026-08-07, 03:08
Medlem
mearshimers avatar
Jag gillar verkligen AFS partiledare. Han framstår som seriöst kompetent.

De kanske inte kommer in till riksdagen i detta val men till nästa hoppas jag
Citera
2026-08-07, 04:12
Medlem
De som "älskar att hata Alternativ för Sverige" vet inte vad AfS står för.

De har i generationer blivit hetsade att hata och tror att Kasselstrand kommer att gasa judiska kvinnor och barn och kremera dem i ugnar i Auschwitz, för det är den bild som ständigt målas upp av alla som inte alltid till 100% håller med om hur förträffligt det är att miljoner negrer och araber kommer hit och begår brott och evigt går på bidrag.

Kasselstrand är en bra debattör och förtjänar mer uppmärksamhet än alla andra partiledare tillsammans. Möjligtvis undantaget Örebropartiet.
Citera
2026-08-07, 04:24
Medlem
Vill man kasta bort sin röst så kan man rösta på AfS.
Citera
2026-08-07, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Vad ska det syfta till att en partiledare debatterar mot en muslim? Teologi är inte politik.
Islam är politik, och religion. Särskilt som de anser sina religiösa lagar stå över våra demokratiska lagar.

Kristdemokraterna, varför är det ett politiskt riksdagsparti och har de inget med politik eller teologi att göra heller?

Att ta politiken ur islam är som att ta negern ur djungeln, problemen och beteendet följer med och försvinner inte oavsett vilka nyspråk man hittar på.
Citera
2026-08-07, 05:01
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Folk som säger din röst på små partiet är bortkastad röst brukar alltid vara vänster partier... lyssna inte på dem.
Citera
2026-08-07, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Vill man kasta bort sin röst så kan man rösta på AfS.
Varför?

Visst de kommer sannolikt inte in denna gång, men SD hade aldrig heller kommit in om de inte närmat sig spärren underifrån genom att folk röstade på dem innan de kom in i riksdagen så att de åtminstone syntes tydligt i undersökningarna.

Existerar något parti i riksdagen, som inte innan de kom in hade röststöd från väljare utan att komma in?

Och kortsigtigt, även om SD skulle få egen majoritet:
Hade invandringen minskat?
Hade fler slängts ut?

Jag tror Jimmie och SD blivit för fega. De har blivit bekväma PK-gråsossar och antisvenska sionister. Det är exakt det som driver Kasselstrand.
Citera
2026-08-07, 06:12
Medlem
needAlifes avatar
Kasselstrand är sjukt vass i debatter och jag fattar varför SD bröt med gamla SDU, de utgjorde ett reellt hot. Är själv gammal bekant med Gustav sedan SDU-tiden och kommer alltid stödja honom då jag genuint älskar hans engagemang. Tyvärr tycker jag att de har halkat lite snett i utrikespolitiken men det är egentligen inte viktigt för mig. Kan de skapa samma hype som 2018 kan jag absolut tänka mig att rösta på dem. Kommer aldrig glömma samlingen i kungsan på återvandringsturnén, något sådant behövs igen annars är jag rädd att detta är sista valet för Gustav, han kan inte orka hur länge som helst heller utan att nåt händer.
Citera
2026-08-07, 06:15
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Folk som säger din röst på små partiet är bortkastad röst brukar alltid vara vänster partier... lyssna inte på dem.
Du det vetefan, är det några som är bra på partisplittringar är det vänstern hahaha. Hur många olika kommunistpartier har vi och har funnits? Minsta lilla åsikt som man tycker olika så måste de bilda ett nytt parti som är trogna Lenin, Trotskij, Stalin, Mao osv. Och alla hatar varandra dessutom
Citera
2026-08-07, 07:01
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Islam är politik, och religion. Särskilt som de anser sina religiösa lagar stå över våra demokratiska lagar.

Kristdemokraterna, varför är det ett politiskt riksdagsparti och har de inget med politik eller teologi att göra heller?

Att ta politiken ur islam är som att ta negern ur djungeln, problemen och beteendet följer med och försvinner inte oavsett vilka nyspråk man hittar på.
Varför betraktar du en religion som politisk? Du är inte ensam i att göra detta, men det finns ingen mening med att göra det. Vill du att muslimer ska organisera sig och engagera sig för att stärka islams ställning och maktinflytande? Ju mer du betraktar och argumenterar för islam som politisk desto mer gör du den verkligheten möjlig. Islam är en religion och svenska staten är sekulär.

Muslimerna som ämnar följa sharian, är av uppfattningen att sharia innebär att följa landets lagar och att samtidigt personligen utvecklas andligt. Här finns enbart möjligheten att peka finger på en muslim som man uppfattar vara för lite islamisk, men för att det ska gå så behöver man själv vara införstådd på den andres djupaste tankar. En krävande imam, som har satt sig över församlingen är någon med den självpåtagna auktoriteten.

Kulturella eller etniska muslimer är inte nödvändigtvis troende. De kallar sig muslimer genom sin identitet som återfinns i flera länder.

"Sharialagar" som term är helt enkelt inte mer än skrämselpropaganda. Om inte, vad skulle vara ett exempel på en sharialag?

Tycker du att dagens KD står för en politik som är fast förankrad i kristendomen? Nooshi sa under RFSL:s partiledardebatt att hon är i politiken för att hon vill hålla politik och religion åtskilda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in