Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Datacenter i rymden är det som gäller för att motivera aktiekursen, Det kommer för överskådlig framtid att bara billigare att bygga datacenter på jorden är vad det är att driva datacenter i rymden. för överskådlig framtid innebär 20 år ungefär. Spacex Grok är sist i alla tester och går med brakförlust. Det finne en konkurrens där som är sinnessjuk och att Grock skulel genom ett trollslag blir lönsamt är bortom logik. Det Dom tjänar penar på är att hyra ut datakapacitet. Det har förmodligen varit lyckans ost för dom, men det kommer inte heller vara för evigt.
Jag tycker det vore himla intressant att veta om "datacenter i rymden" ens är en riktig grej på SpaceX som Musk faktiskt tror kommer hända "nästa år". Eller om de rent cyniskt och kalkylerat lagt fram det som ett pratämne för att hypa aktien och SpaceX.
Eftersom Musk är lika intelligent och mogen som en dampskadad 14-åring så tror jag absolut att det är något han kan tro är möjligt, bara han skäller tillräckligt på- och avskedar tillräckligt många av sina stackars anställda... Men eftersom han samtidigt är psykopat så kan det ju också bara vara hittepå...
Som jag förstått det så består rymddatacenter-teamet också bara av några tonåringar som sitter och gör glädjekalkyler i ett kontorslandskap. (Jag är också säker på att de kallar varandra "bro" och tittar på porr 20% av arbetstiden).
Jag är dock helt säker på att "datacenter i rymden" snart kommer vara helt bortglömt, och att Musk hittat på något nytt pratämne för att Hypa aktiekursen, och att ingen i Tesla sekten därefter kommer vilja låtsas vid rymddatacentrena... (Någon pratade ju i tråden om CyberTaxis som rullande datacenter, blir det nästa grej måntro???).