Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Vet man varför BOs barn dök upp i stugan? Visste MGM att barnen skulle dyka upp?
Nej, din gissning är så god som min. Några alternativ:
BO har ”larmat” till anhöriga, sagt att hon är rädd för MGM. Barnet ger sig dit. Under tiden eskalerar situationen och TN går loco.
Barnet/närmsta familjen tycker TN är obehaglig, kanske visat det vid tidigare tillfällen, eller att mamma sagt det. När hon inte svarar (hon kanske alltid svarar snabbt) på några timmar blir dom oroliga (min gissning då är att dom skulle haft någon form av planerad kontakt per telefon eller så som hon uteblir från utan att säga något, för jag tror inte man åker dit i panik/så slumpmässigt bara för att mamma inte svarat på några timmar - är ändå ett visst projekt att ta sig dit).
Barnet hade planerat att besöka ön sedan innan och kom dit enligt plan. Tycker personligen denna är för slumpmässig för att vara trolig. Tror att förhållandet präglats av instabilitet och att barn till dom vet om det. Man kanske haft anledning att ana att TN kunde vara våldsam, till exempel. Reagerar då på småsaker och blir lätt oroad när dom är på tu man hand.
Fyll på.