2026-08-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jag vet, det är pilen i övre högra hörnet av citatet som tar en tillbaka till hela texten.
Vänstra hörnet.
Citera
2026-08-06, 23:47
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vänstra hörnet.

Tack för rättelsen, vänster hörn såklart!
Jag rättade i min text nu så att alla som läser förstår hur man ser hela texten om citatet är nerkortat!

Kom på en annan sak som vore bra om TS förslag går igenom och det är att det kan vara något som visar när ett citat är kortare än ursprungliga texten för då kan den som vill klicka bakåt.
Vad tror du om det?
Citera
Igår, 00:12
Medlem
Citat:
Kom på en annan sak som vore bra om TS förslag går igenom och det är att det kan vara något som visar när ett citat är kortare än ursprungliga texten för då kan den som vill klicka bakåt. Vad tror du om det?
Om man citerar vettigt så behövs det inte.

Vet inte alla att citat innebär att det är en del av en hel text?
Citera
Igår, 00:30
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Om man citerar vettigt så behövs det inte.

Vet inte alla att citat innebär att det är en del av en hel text?

Nej jag tror inte att alla vet det eftersom det står "citera" och när man trycker där kommer hela texten upp.

Om det kommer en smidig lösning som fungerar på mobilen så är jag öppen för förslaget men just nu skulle det ta längre tid att citera några stycken än att göra som nu.
Citera
Igår, 01:33
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte att alla vet det eftersom det står "citera" och när man trycker där kommer hela texten upp.
Tänkte du att någon annan skulle veta vad du vill citera?
Citera
Igår, 07:00
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Tänkte du att någon annan skulle veta vad du vill citera?

Jag själv vet men tidigare inlägg visar att inte alla vet att ett citat är ett stycke ur en text.

Men som jag skrev tidigare så är jag själv öppen för att korta ner inlägg till det som är relevant om det finns något smidigt sätt att göra det med mobilen.

Just nu kommer jag fortsätta att låta hela texten vara kvar då det tar för lång tid att korta ner texten eller fetmarkera med mobilen.
Citera
Igår, 07:08
Medlem
Citat:
Jag själv vet men tidigare inlägg visar att inte alla vet att ett citat är ett stycke ur en text.
Så man ska citera all text för att vissa inte förstår vad ett citat är?

Citat:
Men som jag skrev tidigare så är jag själv öppen för att korta ner inlägg till det som är relevant om det finns något smidigt sätt att göra det med mobilen.

Just nu kommer jag fortsätta att låta hela texten vara kvar då det tar för lång tid att korta ner texten eller fetmarkera med mobilen.
Jo, inser att det är ett problem.

Men när jag sitter vid datorn kan jag väl få citera enbart det jag svarar på, eller?
Citera
Igår, 09:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Så man ska citera all text för att vissa inte förstår vad ett citat är?

Jo, inser att det är ett problem.

Men när jag sitter vid datorn kan jag väl få citera enbart det jag svarar på, eller?

Självklart! På datorn är det inte några problem och tar ingen tid att sortera bort irrelevant text eller dela på den och svara på ett stycke i taget men än så länge är det alldeles för mycket jobb tidsmässigt att göra det samma via mobilen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in