2026-08-06, 20:12
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Nationalisten återvände till den påstådda brottsplatsen och oskadliggjorde fängelsedomen för det tal hon höll där för fem år sedan.

Bakgrunden till den stora manifestationen utanför Marockos ambassad i Madrid 2021 var den omfattande migrationskrisen i Ceuta, där tusentals migranter tog sig över gränsen från Marocko till den spanska exklaven. Anstormningen föranledde den spanska motståndskvinnan Isabel Medina Peralta att hålla det protest-tal, på vars grund hon förra året dömdes för hets mot folkgrupp. På fredagen återvände hon till den plats utanför ambassaden, där hon fem år tidigare höll sitt tal.

— Så här gör jag med er dom, klargjorde Peralta innan hon rev sönder domstolshandlingarna och avslutade sitt nya tal med en romersk hälsning.
https://nordfront.se/peralta-rev-domen-och-halsade-romerskt

Fett coolt! Vilken modig människa!

Jag blir så himla imponerad av henne, men kanske gör hon fel? Bör vi nationalister vara mer lugna och sansade?

Vad har ni för tankar om det som Isabel Peralta gör utanför den marockanska ambassaden?
Citera
2026-08-06, 20:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Jag blir så himla imponerad av henne, men kanske gör hon fel? Bör vi nationalister vara mer lugna och sansade?

Vad har ni för tankar om det som Isabel Peralta gör utanför den marockanska ambassaden?

Jag håller med dig. En modig människa, som vågar stå för sina åsikter publikt. Och faktiskt göra något åt det också.
Citera
2026-08-06, 21:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Osäker på vad jag ska tycka om det riktigt. Är hon ideologiskt övertygad vid 21 års ålder eller hur gammal hon nu är så visst, strongt att stå för det. Är hon i en bubbla där sådant förekommer och hon gör det för att bli accepterad, få en position eller bara av grupptryck så är det trist. Hon riskerar väl kraftiga böter eller fängelsestraff för det där?

Jag är däremot otroligt imponerad över strykan, modet och intelligensen hos Eva Vlaardingerbroek. Hoppas hon är på riktigt och inte någon småhatt som passerat under radarn...
Citera
2026-08-06, 21:30
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Lite "spicy" i överkant kanske men men, ingen är perfekt
Citera
2026-08-06, 21:45
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Tycker nationalister är tröttsamma och efterblivna. De ser dylikt som någon sorts politisk seger, får för sig att det händer något.
Läs artikeln, rubriken - heilandet är viktigt inom denna sfär, man saliverar, når klimax av detta.
Man står kvar och stampar på samma fläck som alltid.

Jag skulle kvävas till döds på fem minuter om jag närmade mig dessa cirklar, inte få tala fritt, bli överöst med dynga för att man petar hål på deras bubbla och illusioner med klara fakta, något dessa sekterister skyr som pesten.
Citera
2026-08-06, 22:18
Avstängd
gregersnegrers avatar
Som lögnare kan du helt enkelt aldrig förstå dig på the power of heil, det ligger helt utanför det möjligas sfär för din del. Därför kan du endast reagera såsom en andlig dvärg alltid gör inför det storartade: med agg.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Tycker nationalister är tröttsamma och efterblivna. De ser dylikt som någon sorts politisk seger, får för sig att det händer något.
Läs artikeln, rubriken - heilandet är viktigt inom denna sfär, man saliverar, når klimax av detta.

Jag skulle kvävas till döds på fem minuter om jag närmade mig dessa cirklar, inte få tala fritt, bli överöst med dynga för att man petar hål på deras bubbla och illusioner med klara fakta, något dessa sekterister skyr som pesten.
Citera
2026-08-06, 22:22
Medlem
swedenistanis avatar
Det mentalsjuka i sagan är att i Swedenistan skulle hon betraktas som arab, turkinna eller latina ty hon liknar inte direkt 100% vit och europeisk!
Citera
2026-08-06, 22:26
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Det mentalsjuka i sagan är att i Swedenistan skulle [b]hon betraktas som arab, turkinna eller latina ty hon liknar inte direkt 100% vit och europeisk![/B
Betraktas? Hon ÄR väl latina?
Citera
2026-08-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude

Håller helt med dig. Man lever i fantasi och ingen fakta i världen skulle ändra deras bestämda uppfattning om världen.
Citera
2026-08-07, 10:10
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja

Tycker att hon gjorde rätt. Sedan så är hälsningen inte allt för länge sedan helt okej i Spanien. Guardia Civil gjorde den då Francisco Franco levde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in