2026-08-06, 16:44
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DittMuppHelvete
Praktiskt att ha flera personer boendes i huvudet sådär.
Praktiskt att alltid kunna skylla på någon annan.
Citera
2026-08-06, 16:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Försökte inte Linda crowdfunda en fotobok med Lady Lazarus för några år sedan eller missminner jag mig 🤔?
Hur som helst smider Linda medan järnet är varmt:
https://www.sverigestalare.se/talare/linda-skugge/boka
Jag hittade Lindas crowdfunding. 2023 försökte hon få in pengar till en fotobok om Lady Lazarus. Det gick inte så bra.
Lite kul förresten att hon citerar Kathy Acker och Mary Shelley 😂
https://www.kickstarter.com/projects/lindaskugge/kan-du-gora-en-wet-pa-mig-i-tanto-i-kvall/?ref=kicktraq
Citera
2026-08-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Man får ge henne en sak ändå, hon lyckas "äga" sin sexualitet hur mycket hon än horar ut sig. Det är rätt skickligt faktiskt.
Alltså hon är en skabbig gammal uttorkad kärring. Jag har sett väl valda klipp och bilder från hennes karriär som porrstjärna. Att hon tog sig namnet Lazarus (återuppstod från de döda?) säger kanske mer om hur hon valde att ställa upp som en roll snarare än att andra bara såg Linda Skugge i ful frisyr. Det var nog en överlevnadsknep. Hon behvöde pengar och sålde sin stjärt. I och med att hon gjorde det till "ett projekt" kom hon undan med det och kan fortsätta som kulturtant.
Det är också skickligt att skaffa en ny man och semestra med honom på ett nakenbad. Det var lite mer information än vad vi ville ha kanske, men inte mer än att Linda nu "tvättar" sig efter porren. Vad är ett snyggare steg än nudist? Nästa månad berättar hon om att "nej, det är bara en fördom att vi naturister ligger med allt och alla". Men det är det ju inte. Det ligger i sakens natur att naturister har en starkare sexualitet än normen medger. Det är bara att Linda kliver in från andra sidan. För familjen Svensson är det ett gigantiskt kliv att ens erkänna att man solar topless. För Linda är det rena söndagsskolan.
Det är också fint att hon avslutar som nästan alla fd kändisar, eller kändisar i utförsbacken gör... "Jag har fått en förfrågan, men tackat nej." Allt för att göra sig intressanta, relevanta och samtidigt berätta att "jag finns här om pengarna är rätt." Så Linda är beredda att göra vad som helst för pengar? Ja, tydligen. Men det har vi ju vetat länge nu. Att skriva en bok om hur man blir en porrstjärna och i meningen efter berätta att "om du inte är känd som jag var, är det större chans att vinna på en trisslott än att ens försöka." Det låter som det blir en väldigt tunn bok. Som ju nu ingen behöver köpa.

Nej hon äger inte sin sexualitet och hon kommer inte undan med det. Vanligt normalt folk tycker att hon är en total loser. Det är bara moderna feminister som hyllar henne, och såna är det gott om i traditionell media och så kallade influencers.
Citera
2026-08-06, 19:43
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Praktiskt att alltid kunna skylla på någon annan.

Jobbigt för hennes kille att alltid vara i minoritet när de bråkar.
Citera
2026-08-06, 19:52
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag hittade Lindas crowdfunding. 2023 försökte hon få in pengar till en fotobok om Lady Lazarus. Det gick inte så bra.
Lite kul förresten att hon citerar Kathy Acker och Mary Shelley 😂
https://www.kickstarter.com/projects/lindaskugge/kan-du-gora-en-wet-pa-mig-i-tanto-i-kvall/?ref=kicktraq

Hon har alltså tagit betalt för att folk ska träffa henne i Tanto och pissa på henne?

Har jag förstått det där rätt?

Det låter inte som kvinnlig frigörelse faktiskt.
Citera
2026-08-06, 20:34
Medlem
Citat:
Hon har alltså tagit betalt för att folk ska träffa henne i Tanto och pissa på henne?

Frigörelsen är väl i hennes beskrivning att hon får betalt, det vill säga att hon menar att andra blir förnedrade genom att de måste betala. (Jag delar inte den uppfattningen.)
Citera
2026-08-06, 20:56
Avstängd
Fantens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Frigörelsen är väl i hennes beskrivning att hon får betalt, det vill säga att hon menar att andra blir förnedrade genom att de måste betala. (Jag delar inte den uppfattningen.)
Gotta get that bag!
Citera
2026-08-06, 21:09
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Gotta get that bag!

Om hon vill experimentera är det väl hennes ensak iofs, men jag tycker det blir konstig feminism om hon skryter om att hon blir pissad på för att betala räkningarna.

Det är väl sånt kvinnor velat frigöra sig från?

Alltså OK om hon tänder på det, men då borde väl pengarna och vad hon tjänar inte vara det primära?

Nä det där låter som att hon behöver terapi.

Massor med terapi.
Citera
2026-08-06, 21:12
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Om hon vill experimentera är det väl hennes ensak iofs, men jag tycker det blir konstig feminism om hon skryter om att hon blir pissad på för att betala räkningarna.

Alltså OK om hon tänder på det, men då borde väl pengarna och vad hon tjänar inte vara det primära?

Massor med terapi.
Rätt skrämmande hur enkelt det är för vissa att börja sälja sex.
Citera
2026-08-06, 21:23
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Rätt skrämmande hur enkelt det är för vissa att börja sälja sex.

Det beror väl på vad man har för motiv.

Bard t.ex. har aldrig haft ekonomiska motiv utan uppger själv att det var ett spänningssökande.

Hade det inte funnits ekonomiska motiv hade jag kunnat köpa att det finns en intressant psykologisk berättelse.

Att dominera någon för ett par tusen diskret och sen gå till sitt day job och att låta sig bli pissad på i en park och göra böcker av det är en viss nivåskillnad.

Nu är det ett simpel historia om pengar och vad hon är beredd att göra för dem.
Citera
2026-08-06, 22:26
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Sen funderar jag lite, fanten. Svårt eller inte? Vi vänder på berättelsen.

Om Skugge inte hade förkastat kärlek, låtit sig bli pissad på för pengar och en dag hittat någon hon tyckte om som kom från någon helt annan bakgrund än hennes men hon inte kunde lita på pga sin egen trassliga bakgrund och sagt: om du delar mitt sätt att leva, om du också låter dig pissas på för pengar, då kanske kärlek finns. Då vet jag att du aldrig kommer se ner på mig.

Om du hade brunnit för Skugge och varit förälskad, hade du gjort det?

Där finns en helt annan berättelse om kärlek och dess villkor där sex är helt underordnat.

Den är en historia som kan ha utspelat sig på riktigt, men om den gjort det så är den väl inte heller någonting man går och skriker ut på stan.

Det finns romatiska berättelser att hämta även i den där världen om man är villig att leta efter dem.

Skugge kanske ska pröva det istället för att förkasta kärlek.
Citera
2026-08-06, 22:33
Medlem
GodSosses avatar
Citat:

Massor med terapi.

Snarare att hon behöver lobotomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in