2026-08-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkoppar
Sant, har glömt bort alla dom morden faktiskt!

ONT igen, någon som vet hur länge rättegången planeras hålla på?

Det verkar som att den är slut nu. Norran skriver att tingsrätten meddelade vid 14-tiden att den åtalade ska vara kvar i häktet i väntan på domen som kommer meddelas om två veckor. Det är ett tydligt tecken på att det kommer att bli en fällande dom. Däremot är det oklart om straffet blir fängelse eller rättspsykiatrisk vård.

https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/familjens-trauma-forlorat-en-dotter-ett-syskon-for-alltid-/lyxm7mzr
Citera
2026-08-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPanther86
Det verkar som att den är slut nu. Norran skriver att tingsrätten meddelade vid 14-tiden att den åtalade ska vara kvar i häktet i väntan på domen som kommer meddelas om två veckor. Det är ett tydligt tecken på att det kommer att bli en fällande dom. Däremot är det oklart om straffet blir fängelse eller rättspsykiatrisk vård.

https://www.norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/familjens-trauma-forlorat-en-dotter-ett-syskon-for-alltid-/lyxm7mzr
Vafan? vad velar dom om
Citera
2026-08-06, 20:22
Medlem
Ja, en fällande dom blir det sannolikt. Tycker att åklagaren resonerar ganska rimligt faktiskt. Även om jag förstår S advokats resonemang delar jag inte alls hans åsikt. Det är liksom inte en fullt fungerande människa med en psykisk störning som har fått sin första psykos och tidigare haft ett skötsamt liv.

Han har ju inte direkt jobbat i medvind för att ha ordning i livet, och i stället bara feedat sitt psyke negativt, av vad jag har förstått och läst. Träffade denna man för ca 15 år sedan tillsammans med en annan likvärdig snubbe som är död nu. Redan då kändes det olustigt att vara kring honom. Glad att man styrde upp sig.
Citera
2026-08-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkoppar
Ja, en fällande dom blir det sannolikt. Tycker att åklagaren resonerar ganska rimligt faktiskt. Även om jag förstår S advokats resonemang delar jag inte alls hans åsikt. Det är liksom inte en fullt fungerande människa med en psykisk störning som har fått sin första psykos och tidigare haft ett skötsamt liv.

Han har ju inte direkt jobbat i medvind för att ha ordning i livet, och i stället bara feedat sitt psyke negativt, av vad jag har förstått och läst. Träffade denna man för ca 15 år sedan tillsammans med en annan likvärdig snubbe som är död nu. Redan då kändes det olustigt att vara kring honom. Glad att man styrde upp sig.
Vad tror du straffet blir då?
Citera
2026-08-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Vad tror du straffet blir då?

Hm, bra fråga. Jag skulle gissa på 12–18 års fängelse. Ren spekulation dock, men baserat på yrkande från åklagare och målsägande, samt att det svenska rättsväsendet ofta är för snällt, så gissar jag på nått sånt
Citera
2026-08-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodanro
Absolut, denna länken kommer att fungera för all framtid.
Skapa bara ett gratis konto med din mejl, spara den sen ladda ner den bus enkelt!

https://mypikpak.com/s/VOz7XFtie3P1DQmENqpdrNSyo2
FUP.pdf
After copying this content, open PikPak-App and enjoy extremely fast streaming
Kan du inte lägga upp den på någon sida där man inte riskerar att få mailbox sönderspammad?
Citera
2026-08-06, 23:04
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Kan du inte lägga upp den på någon sida där man inte riskerar att få mailbox sönderspammad?

https://gofile.io/d/5QyCkT
Citera
2026-08-08, 10:04
Medlem
Citat:

Pikpak är en seriös molnlagrings tjänst och du riskerar inte något spam
Fördelen är att länken fungerar i all evighet.
Citera
2026-08-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodanro
Pikpak är en seriös molnlagrings tjänst och du riskerar inte något spam
Fördelen är att länken fungerar i all evighet.
HmmmNyreggad användare so gör reklam för sin site...Vilka garantier finns för att den fungerar i en evighet? Hur lång är en evighet för dig?
Citera
2026-08-09, 00:17
Medlem
Citat:
HmmmNyreggad användare so gör reklam för sin site...Vilka garantier finns för att den fungerar i en evighet? Hur lång är en evighet för dig?

PikPak är väll en asiatisk tjänst som funnits flera år? Har då aldrig haft problem med filer därifrån. Tror inte det är hans privata site tbh.
Citera
2026-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Tusen tack!

Min hjärna gör ont av att läsa den här fuppen.. mängden WT är förbluffande. Likaså att han fortfarande verkar vara i psykos nästan en månad efter mordet (förhör 2026-05-15). Konstant prat om att han är övervakad, avlyssnad, att människor jobbar för Jesus och Satan etc etc.

Borde inte Amfetaminet ha gått ur kroppen och att han medicinerats med antipsykotiska?

Spelar ingen som helst roll. Amfetaminets verkningar 24 timmar på sin höjd och ute ur kroppen i princip helt och hållet efter 72 timmar.

Sen hur stark Neuroleptika dom än ger han så funkar inte ens det på en så exceptionellt sjuk människa som SB är.

Är man så störd som han är redan i grunden, helt utan droger är stimulanter i alla former det absolut värsta att få in i blodomloppet.

Bältes-säng och neråt-droger till dregel-stadiet är det enda som har en viss positiv inverkan på denna individ.
Citera
2026-08-09, 22:36
Medlem
Alltså vafan är det för folk som jobbar inom rättsväsendet!?

Fängelse för SB!? Måste ju vara pga bristande resurser inom psykiatrin eller nåt.
Visst har man träffat på en del psykfall i fängelse, men fortfarande "friska nog" för just det.

Överbeläggningen på dagens anstalter gör ju att en kanske fullt frisk person förmodligen kommer måsta dela cell med S*mon B.

Nej, alltså den här karaktären har absolut inget att göra i ett fängelse. Snarare bältad minst 50% av tiden han har kvar i livet inne på RP.
Och om de nu skulle bli finkan, så ser jag många fler kommande vålds-incidenser framför mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in