2026-08-06, 16:46
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Visst var det väl så att även AA för något några år sedan hade insett att han inte skulle satsa på företagsportföljen pga hur dyrt det är att ta ut pengar därifrån? Men nu köper han alltså pengar i företagsportföljen genom ökad belåning?

EK skall för övrigt minskas med latent skatt i företagsportföljen samt halveras eftersom sambon borde äga halva företaget.
Svar på ett gammalt inlägg från dig.
Jag såg just om den patetiska video som är en låneansökan till banken. I den talar han om att han har ytterligare ett inkomstslag utöver vad Sambo har, nämligen aktieutdelning från företaget.
Det kan tolkas som att han ensam äger bolaget, att han hållit Sambo utanför.
Citera
2026-08-06, 16:51
Medlem
X3treams avatar
Bra dag för analytikern. Handlar inte om utan när han köper stugan till damen sin i Spanien. Han behöver ju givetvis ett hobbyhus också, det borde alla ha. Något ni också kan sträva efter istället för att bo i en hyrestvåa i Tumba.
Citera
2026-08-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
kritiken mot AA är inte (för mig i alla fall) att han valt dåliga aktier. Han bar väl lyckats ungefär som om han kastat pil på aktielistan eller höpt indexfond. Det han lyckats med är att högbelåna när börsen stigit, hans vinst kommer från den hävstång belåningen ger. Inte från stockpicking.

Och nu tänker han tokbelåna 300%. Grattis, det kan gå om börsen stiger riktigt bra från dagens ATH. Det kan också sluta nere i källaren.

Den stora kritiken är att han satsar så ensidigt. Två chipstillverkare och därtill en kabeltillverkare som kopplar ihop chipen. Det är inte mycket till diversifiering.

förr tyckte jag synd om Sambo. Men hon lever inte i ett vakum, hon har arbetskamrater och barnen har kompisar. Hela familjen måste vara medveten om att AA gamblar med pensionerna och huset.

Visst, det kan sluta med att han har hoppyhus och spanskt radhus om två år. Men det kan också sluta med att allt är borta. Ungefär lika troliga utfall om jag får gissa, problemet är att går det bra är det mittemellan kul men går det dåligt är det katastrofalt.
Bra analyser. Har också släppt nu lite, att det är som det är med sambo och pensionen och gamblandet.
Citera
2026-08-06, 17:35
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Bra dag för analytikern. Handlar inte om utan när han köper stugan till damen sin i Spanien. Han behöver ju givetvis ett hobbyhus också, det borde alla ha. Något ni också kan sträva efter istället för att bo i en hyrestvåa i Tumba.
Nu fånar du dig.Tråden handlar om AAs frånvaro av analyser och farliga roulettespelande. Mina egna ekonomiska förhållanden är inte det viktiga. (men i förtroende kan jag meddela att jag i huvudsak lever på räntor).

Bilen i min avatar har jag för att något reta AA. Om han nu kan identifiera den. Jag har faktiskt sett den i trafik.
Senast redigerad av Kontrollavgift 2026-08-06 kl. 17:38.
Citera
2026-08-06, 17:45
Medlem
Citat:
Svar på ett gammalt inlägg från dig.
Jag såg just om den patetiska video som är en låneansökan till banken. I den talar han om att han har ytterligare ett inkomstslag utöver vad Sambo har, nämligen aktieutdelning från företaget.
Det kan tolkas som att han ensam äger bolaget, att han hållit Sambo utanför.

"Hållit sambo utanför" eller behållit alla vinster själv och bara låtit henne gå som daglönare i hemtjänsten till låg lön för att öka den egna vinsten?
Citera
2026-08-06, 17:56
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
"Hållit sambo utanför" eller behållit alla vinster själv och bara låtit henne gå som daglönare i hemtjänsten till låg lön för att öka den egna vinsten?
Jag är rätt misstänksam. Hans envisa fasthållande vid KF utan avdragsrätt liksom att Sambo jobbar heltid men har förtida pensionsuttag är väldigt märkligt. Min gissning är att vid en separation är hon ganska rökt.
Citera
2026-08-06, 18:51
Medlem
Sjukt det där med att han särskiljer utdelningen från företaget som sin inkomst. Men det måste ju vara något med sambo AAs tidigare uttag av tjp och arbeta samtidigt. Har hon blivit lovad semesterhus mot detta eller är uttaget egentligen för boendet i Spanien? Hur kan hon tro på att de ska klara sig utan att hon arbetar sen? Juste de får ut 80.000 var i pension.. klart allt löser sig
Citera
2026-08-06, 19:18
Medlem
AAs prognos för AMD är att deras vinst 2029 kommer vara 25USD / aktie

Inom 3 år kommer AMD nå en kurs på 1000USD / aktie. Inte om, inom.

Hur har AA då kommit fram till dessa siffror? Jag citerar:

"Jag sitter inte o gräver ned mig i en massa jävla siffror fram o tillbaka för det behövs inte. Det viktiga är att fokusera på rätt siffror, göra ett antagande, jag sitter inte med några jävla kalkylblad eller miniräknare. Jag räknade ut detta i huvudet under tiden jag spelade in videon" Det går skitbra för AMD nu o AA tror det kommer gå skitbra ett tag till för bolaget.

AA har även "analyserat" Snaps rapport. Båda bolagen utvecklas EXAKT som AA förutspått AA gillar att båda rapporterna är illustrerade med många "bilder" dvs grafik.
Citera
2026-08-06, 19:41
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

"Jag sitter inte o gräver ned mig i en massa jävla siffror fram o tillbaka för det behövs inte. Det viktiga är att fokusera på rätt siffror, göra ett antagande, jag sitter inte med några jävla kalkylblad ...
Han är rolig. För detta lyckas han ta hem 300 kr/mån
Citera
2026-08-06, 20:17
Medlem
Citat:
Jag är rätt misstänksam. Hans envisa fasthållande vid KF utan avdragsrätt liksom att Sambo jobbar heltid men har förtida pensionsuttag är väldigt märkligt. Min gissning är att vid en separation är hon ganska rökt.

Någon borde ställa frågan i livesändningen: "Hur kommer det sig att du står ensam på bolaget? Drev du inte hemtjänstföretaget tillsammans med sambon?"
Citera
2026-08-06, 20:24
Medlem
Pungkrockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA
Jag sitter inte o gräver ned mig i en massa jävla siffror fram o tillbaka för det behövs inte. Det viktiga är att fokusera på rätt siffror, göra ett antagande, jag sitter inte med några jävla kalkylblad eller miniräknare. Jag räknade ut detta i huvudet under tiden jag spelade in videon

Svart på vitt. Vilken stolle. Och att folk följer denne!?
Citera
2026-08-06, 21:03
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
AAs prognos för AMD är att deras vinst 2029 kommer vara 25USD / aktie

Inom 3 år kommer AMD nå en kurs på 1000USD / aktie. Inte om, inom.

"Jag sitter inte o gräver ned mig i en massa jävla siffror fram o tillbaka för det behövs inte. Det viktiga är att fokusera på rätt siffror, göra ett antagande, jag sitter inte med några jävla kalkylblad eller miniräknare. Jag räknade ut detta i huvudet under tiden jag spelade in videon" Det går skitbra för AMD nu o AA tror det kommer gå skitbra ett tag till för bolaget.

AA har även "analyserat" Snaps rapport. Båda bolagen utvecklas EXAKT som AA förutspått AA gillar att båda rapporterna är illustrerade med många "bilder" dvs grafik.

AAs så kallade bolaganalyser bygger väl annars mycket på vad dotter gillar? Hon använder Snapchat och dricker Celsius har han sagt, så då måste det vara bra bolag att köpa aktier i
Ett riktigt kvalitetsbolag som CocaCola (som han själv dricker litervis av) går ju bort eftersom det är en aktie som bara stiger och stiger. Det ska ju som bekant vara fallande knivarn som han fastnar för och snittar ner sig i tills allt är nära att braka ihop fullständigt
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-08-06 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in