2026-08-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nog inte moderater som hänger på dom pubbarna

Du kan bli förvånad. Som sagt, största parti på Södermalm.
Knegare i städerna röstar bara SD och M.

Snyggt av polisen i alla fall att plocka dom på ca 2 timmar.
Dom kan när dom vill.
Citera
2026-08-06, 19:02
Medlem
over9ks avatar
Hehe bajenbaren Charles Dickens
Citera
2026-08-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Honey honey var tillgängligt utanför avspärrningarna. Och det kan knappast ha varit någonting vägg-i-vägg.

Vi kan nog konstatera att det gäller antingen Charles Dickens eller Kelly's. Jag skulle gissa Kellys i och md att vakterna där är riktigt fittiga och har många fiender medan CD är ett mer städat ställe som ingen hatar.

Charles Dickens ägs av en syriansk familj. Det är typ samma familj som äger de flesta sunkbarerna på den gatan. Sunkkrogar som CD används nog ganska frekvent för penningtvätt och dylikt. Att den här "bomben" kastades in handlar garanterat om någon typ av kriminell uppgörelse.

För några år sedan brändes väl Neverland ner några stenkast därifrån om jag minns rätt?

Finns en poäng i att stötta svenska krögare och inte assyrianska entrepenörer. Mindre risk för att pengarna hamnar i gängkriminalitet med svenskar...
Citera
2026-08-06, 23:37
Medlem
sunny5s avatar
Och chefen på Cd är familjens son på 21 år, boendes i Södertälje!
Citat:
Ursprungligen postat av Snellman40
Charles Dickens ägs av en syriansk familj. Det är typ samma familj som äger de flesta sunkbarerna på den gatan. Sunkkrogar som CD används nog ganska frekvent för penningtvätt och dylikt. Att den här "bomben" kastades in handlar garanterat om någon typ av kriminell uppgörelse.

För några år sedan brändes väl Neverland ner några stenkast därifrån om jag minns rätt?

Finns en poäng i att stötta svenska krögare och inte assyrianska entrepenörer. Mindre risk för att pengarna hamnar i gängkriminalitet med svenskar...
Citera
2026-08-07, 10:33
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snellman40

Tror dina uppgifter är gamla och inaktuella. Charles Dickens drevs tidigare av detta bolag: https://www.allabolag.se/foretag/cd-folkungagatan-ab/stockholm/restauranger/2KITBFDI5YH9F. Ägs av den syrianska familjen Minasson som även äger Central Bar, Södra Sidan med mera.

Sedan 2024 drivs Charles Dickens istället av detta bolag: https://www.allabolag.se/befattningshavare/jencos-restaurang-ab/stockholm/restauranger/2KISTKSI5YH9F. Kücükkaya verkar ha Turkiskt ursprung. Dottern i familjen verkar stå som styrelseordförande men det är bara pappan som faktiskt jobbar där såvitt jag vet.

Angående Neverland så känner jag inte till någon brand där, däremot var det ett mord 2020. De hade öppet fram till att hela byggnaden stängdes för renovering 2023.
Citera
2026-08-07, 18:30
Medlem
Ny installation i hörnet östgöta/folkunga sen igår tror jag.

https://imgur.com/a/NiKYZqk
Citera
2026-08-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Kücükkaya verkar ha Turkiskt ursprung. Dottern i familjen verkar stå som styrelseordförande men det är bara pappan som faktiskt jobbar där såvitt jag vet
Du har fel. Även dessa är kristna syrianer.

Tumregel: har något ett kristet eller västerländskt-klingande förnamn och ett turkiskt efternamn så är det i 9/10 fall kristna syrianer från Turkiet.
Citera
2026-08-08, 04:47
Medlem
2 killar i åldern 14-16 blev nekade när de kom in pga bartendern ville se leg. De kunde ej uppvisa såklart så de gick ut, väldigt kort därpå så springer de förbi in och kastar påse/påsar in mot toaletterna och springer därifrån- så var händelseförloppet. Att de blev nekade har inget med saken att göra så ingen missförstår då de va syftet från början att lämna ”föremålet” där.
Citera
2026-08-08, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Syrien? Alla syrianer är inte från Syrien. Majoriteten kommer från Turkiet. Men en pappskalle som du förstår väl inte sånt, utan ska istället komma med såna dumma uttalanden som bara visar din låga intelligens.

Irrelevant ty...

Syrianer är strunt och snus är snus om ock i gyllene dosor.
Svenska rosor, i ett spruket krus, är ändå alltid rosor!

(Fritt efter Gustaf F.)

Tänkte inte på det.....
Citera
2026-08-08, 11:23
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollaoveraxeln1
2 killar i åldern 14-16 blev nekade när de kom in pga bartendern ville se leg. De kunde ej uppvisa såklart så de gick ut, väldigt kort därpå så springer de förbi in och kastar påse/påsar in mot toaletterna och springer därifrån- så var händelseförloppet. Att de blev nekade har inget med saken att göra så ingen missförstår då de va syftet från början att lämna ”föremålet” där.

Ah ok! Då var det med andra ord helt klart ett beställningsjobb och killarna var bara utförare.
Citera
2026-08-08, 13:29
Medlem
halaltarzans avatar
LT.....

Citat:
Ett område fick spärras av efter att en sprängladdning kastades in på en krog på Södermalm på onsdagskvällen. Dådet ska enligt uppgift till LT vara kopplat till en pågående konflikt i Södertäljes undre värld.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in