2026-08-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ja, i skydd av mörker kunde han ju lätt simmat vidare till någon ö som har vaxholmsbåt
eller simmat / paddlat över till fastlandet och tagit SL bussen till slussen.

Obegripligt. Helt klart någon som inte tänker utan har panik

Men dom hade ju hittat honom förr eller senare ändå, dom visste ju vem dom letade efter.
Citera
2026-08-06, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falconeer
Varför paddlade han kajaken bara till en ö?
Man kan ändå färdas ganska snabbt med kajak, passera 10-15 öar på en timme är inte omöjligt, fast det förutsätter nog att larmet inte har hunnit gå.
Mer förståelig blir paddlingens "korthet" om den påbörjades nån gång efter att larmet gått, att han inte vågade visa sig på vattnet särskilt mkt.
Men om han dröjde sig kvar på "mordön" ett tag, varför gjorde han isåfall det?

Han hade väl ingen egen båt och kanske inte så sjövan, och att ge sig ut på havet och bli synlig från land kanske inte heller kändes så lockande. Bättre att ligga och trycka.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Bara en undran, du själv skulle ha noll problem med att ditt liv outades på flashback?
Vart du bor/har bott, huruvida du har råd med den lägenhet du bor i, att det måste vara något fuffens med hur du fick lägenheten, hur mycket du årstaxerar, att du ser autistisk ut, att du har "mördarblick" etc?

När det finns mer "bevis" än att han är en facebook vän i samma ålder som mördaren, go ahead.

Detta måste vara den sjukaste uthängningen jag har sett här på FB.

Håller med.

Sjukaste uthängningen jag sett på FB.

Själv har jag inte varit aktiv på facebook på 4-5 år, kanske bäst man går in o raderar alla sina vänner/"vänner".
Kanske någon blir mördad av en kvinna i min ålder och vips är man högintressant på flashback

Du verkar ju ha insyn i vem offret är. Du har ingen koll på vem hennes pojkvän varit senaste året?

Tänkte eftersom du inte känner igen den person som vissa spekulerar i, är du så pass insatt i offrets liv att du borde ha känt igen honom OM det skulle vara han?
Har faktiskt ingen aning om vem han är. Ingen kändis direkt på ön.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Men dom hade ju hittat honom förr eller senare ändå, dom visste ju vem dom letade efter.

Glöm inte har karljäveln verkar ha skador. Han kanske hade svårt att både paddla och simma.
Citera
2026-08-06, 18:43
Medlem
Nu är det intressant att veta vad som gick så kolossalt fel.
De hade planerat en fest och var tillsammans de senaste dagarna. Vad sjutton kan ha gått så fel då?
Var han inte nöjd med gästlistan. Verkar för banalt så det måste finnas något djupare problem här.
Citera
2026-08-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
811 000 kr motsvarar en lön på ca 67 000kr/månad, till och med som en duktig tekniker är han överbetald, måste nästan vara någon form av sidoverksamhet.

Kan det vara avgångsvederlag vid uppsägning? 3-6 månadslöner?

Förklaringen ligger kanske i titeln 'chefstekniker'? Antar att en chefstekniker får organisera övriga tekniker och hålla i en hel del annan planering?

Övertidsersättning?

Svårt gissa hur stort ett eventuellt avgångsvederlag skulle kunna vara.
Hörde nyss talas om en person som fick ett avgångsvederlag på närmare en hel årsinkomst (privat arbetsgivare). Men har förstått att det där kan variera stort.

I vilket fall, spekulativt: Med en månadshyra på över 20.000 kr: blir man av med jobbet utan att (som här: 57 år gammal) hitta ett nytt, och ska gå ner till A-kassa så skulle det kunna bli en pressad situation.
Citera
2026-08-06, 18:48
Medlem
slemhinders avatar
Eftersom att Th*m*s N*rd*n verkar vara ett ganska vanligt namn:

- Det är inte samma TN som är mannen som förekommer i flera singelgrupper på Facebook. Denna TN är också aktiv på appen ”Threads”. Han lägger upp mycket selfies och det är alltså inte samma person som är misstänkt för att ha mördat ÅÅ.

- Det är inte samma TN som lägger upp naturfoton och svampplockningsbilder på Facebook och Instagram. Denna TN har ett konto på Instagram som dyker upp som ett av de första resultaten när man söker på namnet.

- Det är inte den misstänkte TN som är den TN som har ett snickeri i Av*est*.

- Det är inte samma TN som haft en stor samling med ABBA-memorabilia som auktionerats ut och som det finns artiklar om.

- Det är inte samma TN som arbetar som ljudmixare i Örnsk*ldsv*k och som har ett par låtar på Spotify.
Senast redigerad av slemhinder 2026-08-06 kl. 18:54.
Citera
2026-08-06, 18:50
Medlem
Nu spånar jag ordentligt, tänk om det var hon som fick spel och han försvarade sig
Citera
2026-08-06, 18:51
Medlem
Finns drt någon sammanställning av vilka som är inblandade? De sidor jag läst var det mest tjafs om skillnaden mellan dråp och mord. BO är död och MGM är pojkvännen har jag förstått men vilka är det och finns det fb eller bild på dem?
Citera
2026-08-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Mina tankar med. Ser fram mot offentliga handlingar. Hoppas han har en usel advokat.

Samma här, svartsjuka.
Citera
2026-08-06, 18:53
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Tolkar hans rolltitel som förfinad? Låter mer som en något avancerad vaktmästare på ett museum. Dock bra lön. Hierarkiskt svårt att placera yrket eller vad man ska säga.

Googlat lite och det verkar folk som har expertkunskaper om både konst och hur man hanterar, bygger, bevarar (och liknande) kommer i kontakt med väldigt rika människor och får väldigt hög status genom att de kan möjliggöra saker samtidigt som de är ”lärda”.
Citera
2026-08-06, 18:53
Medlem
Är man 57 år kommer inte detta med svartsjuka, eller ekonomiska delar helt plötsligt, tendenser borde funnits redan tidigare, här borde tex tidigare flickvänner, anhöriga, vänner med flera kunna ge sin bild av denna man, bakom stängda dörrar finns ofta ngt helt annat än va vi andra ser utåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in