Citat:
Ursprungligen postat av
Sokoke.Cute
Jo jag fattar det. Det jag vände mig emot är dock den där användaren som skrev att sexköp och vanlig dejting är samma sak för män. För en del män kan det säkert vara det, men min upplevelse som sexarbetare och kvinna som träffat män i många andra sammanhang också är att det inte är så. Det är två olika saker. Jag vet många män som är noll intressserade av sexköp pga den anledningen. Det är inte kul om det inte på riktigt. Så att säga.
Jag hör dig, men jag vill bara säga att man aldrig kan få ut mer av sexköp ur alla aspekter eftersom en stor aspekt saknas (ömsesidigheten och djupet). Men jag fattar vad du menar.
Jodå, sälja sin kropp hör man ofta. Jag gillar inte det uttrycket alls -- jag säljer mina tjänster, min tid och min tillfälliga uppmärksamhet. Det uttrycket kan jag kaaaanske (med vääääääldigt stor välvilja) förstå, men stjärnskottet jag pratade om skrev uttryckligen att kvinnor säljer sin
sexualitet. Extremt märkligt uttryck och jag fattar verkligen inte ens hur man gör det. Men vi släpper det, det var inte du som skrev det och jag orkar inte bläddra tillbaka och citera rätt person.

Vissa skribenter är mer tomma skal invändigt. Som aldrig någonsin kan ha upplevt äkta och genuin
ömsesidig kärlek och attraktion. Vissa av dessa menar att kvinnor
alltid säljer sex. Och att kvinnor inte kan känna kärlek och tillgivenhet, utan bara går efter pengar/hypergami. Som sagt var: dessa skribenter är tomma skal och projicerar över detta på kvinnor. Tragiskt.
Givetvis är det skillnad på dejting och på sexköp.
Som du så klokt skriver så är ju sexköp en transaktion mellan pengar (till säljaren) och en överenskommen tjänst (till köparen, som köparen vill ha). Det fattar tom. Jag som aldrig ens har varit i närheten av det hela.
Medans dejting är oförutsägbart och spännande. Något som rentav kan leda till ömsesidig kärlek och stark attraktion. Giftemål. Barn. Etc. Etc. Och även en massa sex. Som även det är fritt. Och ömsesidigt. Dejting behöver inte kosta något alls.
Två helt olika saker. Som dock kan innehålla sex, båda två.