2026-08-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Möjligt.
Av dessa tycks Sernekes bostad vara i ”mångmiljon”-klassen. Ska ha köpts för 16,5 miljoner.

Skulle inte förvåna mig om det är hos skurken Serneke.
Citera
2026-08-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så en av Sveriges rikaste familjer som driver ett miljardföretag anlitar ett par busar (som vill ha betalt för utfört arbete) att göra ett inbrott för att få loss några hundratusen från sitt försäkringsbolag?

Jadu, det låter ju inte helt osannolikt.

Jag kan ha missat men var stod det att det är en av Sveriges rikaste familjer?

För övrigt bor Sveriges rikaste familjer i Stockholm.
Citera
2026-08-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Jag kan ha missat men var stod det att det är en av Sveriges rikaste familjer?
I trådens rubrik, i trådstartens brödtext och i artikeln som länkas i trådstarten.

Nästan magiskt att du har kunnat missa det
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-06 kl. 16:22.
Citera
2026-08-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solferino
Ingen som vet vem som har blivit utsatt?

Har hört från säker källa att det är Anders Hedin på Särö som har utsatts. Det har skett liknande stölder i detta område tidigare också.
Citera
2026-08-06, 16:26
Medlem
Citat:
I trådens rubrik, i trådstartens brödtext och i artikeln som länkas i trådstarten.

Nästan magiskt att du har kunnat missa det

Haha, håller med. Då kan vi glömma Serneke. Bör handla om Stena-Olsson i så fall eller möjligen Bennet.
Citera
2026-08-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Har hört från säker källa att det är Anders Hedin på Särö som har utsatts. Det har skett liknande stölder i detta område tidigare också.

Passar in på profilen. Hedin Mobility Group har verksamhet i flertalet europeiska länder, vilket nämndes i artikeln att den drabbade entreprenören har.
Citera
2026-08-06, 16:29
Medlem
Citat:

Ok. Det är i alla fall inte en av de rikaste i Sverige.
Citera
2026-08-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Passar in på profilen. Hedin Mobility Group har verksamhet i flertalet europeiska länder, vilket nämndes i artikeln att den drabbade entreprenören har.
Om det är Hedin kanske jag ska backa om det där att det vore osannolikt att det handlar om försäkringsbedrägeri.

Och att bilhandlare har mycket (svarta) kontanter har väl knappast undgått någon.
Citera
2026-08-06, 17:49
Medlem
Citat:
Om det är Hedin kanske jag ska backa om det där att det vore osannolikt att det handlar om försäkringsbedrägeri.

Och att bilhandlare har mycket (svarta) kontanter har väl knappast undgått någon.
Bor inte Hedin i Johanneberg, bakom konstmuseet?
Citera
2026-08-06, 18:16
Medlem
Citat:
"Bilhandlare" och svarta pengar? Här runtomkring står det Hedin på snart varannan bilfirma, den överjävligt stora sorten med glaspalats i flera våningar. Så många att man undrar om det inte finns lagar om marknadsdominans. Inte nån garagefirma med hästhandlarplånbok flera centimeter tjock.

Det lär väl vara den Hedin det handlar om. Den med femton, tjugo olika varumärken att sälja. Ingen med pengarna i näven och bokföringen lös vid vindrutan på en Caddy.
Citera
2026-08-06, 18:54
Medlem
Solferinos avatar
Citat:

Tack!
Ja, han lär väl ha lite undanstoppat privat även om hans företag blöder
Citera
2026-08-06, 19:34
Medlem
Hedin var den första jag tänkte på. Bilen stoppades ju på Stallbacken i Särö. Han har skyddad adress numera, men han bor kvar i Särö så vitt jag vet.
Alla ni som spekulerar om några 100 lax i ett kassaskåp. Varenda influencer som har en promille av Anders förmögenhet springer omkring med en Patek Philippe på armen. De börjar väl på 1,5 mille.
Väldigt ofta så är dessa jobb insiderjobb. Det är ju inte så att Dragan från vvs ab skriver på ett sekretessavtal när han ska in och byta toastol. Sedan har Dragan polare som inte jobbar och betalar skatt..ja ni fattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in