Citat:
Ursprungligen postat av
Bulbasaur400
Hur vad drar iväg?
Måste man skriva i varje inlägg ”det är inte säkert att det är han”. Det finns ju en person som skulle kunna vara av intresse just nu? Givet det man vet. Då är det den man spekulerar om. Om det senare visar sig vara någon annan så blir inte följderna katastrofala. Möjligen om man inte skulle hitta GM, att det skulle kunna hänga kvar falska anklagelser som folk tog för sanning pga vilda spekulationer. Eftersom man nu hittat MGM så kommer det inom kort visa sig om det ligger nåt i detta. Om det inte gör det så ger det noll följder för den som det spekulerats om kort på ett anonymt forum.
Bara en undran, du själv skulle ha noll problem med att ditt liv outades på flashback?
Vart du bor/har bott, huruvida du har råd med den lägenhet du bor i, att det måste vara något fuffens med hur du fick lägenheten, hur mycket du årstaxerar, att du ser autistisk ut, att du har "mördarblick" etc?
När det finns mer "bevis" än att han är en facebook vän i samma ålder som mördaren, go ahead.
Detta måste vara den sjukaste uthängningen jag har sett här på FB.
Citat:
Ursprungligen postat av
BallaBella
För mig är det lite läskigt.
Hon kan mycket väl ha haft en pojkvän som inte har facebook.
Har man otur är man vän med henne och åldern stämmer in och då blir man anklagad mördare.
Finns inga andra bevis mot honom än att åldern stämmer.
Håller med.
Sjukaste uthängningen jag sett på FB.
Själv har jag inte varit aktiv på facebook på 4-5 år, kanske bäst man går in o raderar alla sina vänner/"vänner".
Kanske någon blir mördad av en kvinna i min ålder och vips är man högintressant på flashback
Citat:
Ursprungligen postat av
KillenArCP
Nej, det var en hel del som visste om att JE var oskyldig och hur allt låg till, långt före media. Jag en av dem. Har inga problem att det spekuleras i vem det är, ingen person jag känner igen (MGM) men när oskyldiga hängs ut så känner jag att måste försvara personen i fråga.
Att ingen har lyckats lokalisera vart helikoptern landade, det skiter jag fullständigt i. Min kontakt där ute vill nog bara sova helst gott nu i natt.
Du verkar ju ha insyn i vem offret är. Du har ingen koll på vem hennes pojkvän varit senaste året?
Tänkte eftersom du inte känner igen den person som vissa spekulerar i, är du så pass insatt i offrets liv att du borde ha känt igen honom OM det skulle vara han?