2026-08-06, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Vilken skribent bekräftar att det är han? Det finns NOLL bekräftelse att det är TN. Det enda indicierna som pekar mot honom är att 1) hon är kompis med honom på Facebook samt 2) en dörr i hans lägenhetshus påminner om dörren som visades i Expressen-artikeln.

Så nej. Om du inte kommer dragandes med en skribent som faktiskt är en journalist och inte ett random Flashback-miffo som säger att det är TN så finns det ingen bekräftelse på att det är han som är pojkvännen.

Det *kanske* är TN, men ja, men innan någon journalist namnger eller ger fler uppgifter som tydligare kopplar honom, eller häktningsframställan publiceras, så vet vi inte. Herre jösses.

Han har kommenterat på offrets bild för 3 år sedan och mördaren i sådana här fall är oftast en man i närheten så mycket pekar i den riktningen men du har kanske en poäng med att det inte är 100% bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Plus 1 på den. Fan va trött jag blir på pappskallar.

Ni som inte är pappskallar har möjligheten att uttrycka er på en högre nivå och visa det också.

Jag är 99,9% säker på att herr T skitit i det blå skåpet och att det blir bekräftat inom kort.

Hemsk händelse, lider med de anhöriga måste vara fruktansvärt att hitta sin egen mor i det tillståndet. Kan knappt föreställa mig.
Senast redigerad av Bloe 2026-08-06 kl. 15:03.
Citera
2026-08-06, 15:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om det inte var en lyckträff i ett trollningsförsök - och det tror jag inte det var - så kan vi konstatera att de uppgifter KillenArCP lämnade sent igår kväll i tråden var korrekta. Bra där! Och att en fullständigt oskyldig person fick sitt privatliv uthängt så gott som folk lyckades med det, inklusive hans ekonomi.
Nej, det var en hel del som visste om att JE var oskyldig och hur allt låg till, långt före media. Jag en av dem. Har inga problem att det spekuleras i vem det är, ingen person jag känner igen (MGM) men när oskyldiga hängs ut så känner jag att måste försvara personen i fråga.

Att ingen har lyckats lokalisera vart helikoptern landade, det skiter jag fullständigt i. Min kontakt där ute vill nog bara sova helst gott nu i natt.
Senast redigerad av KillenArCP 2026-08-06 kl. 15:06.
Citera
2026-08-06, 15:03
Medlem
Han hade över ett dygn på sig att dra därifrån. är han förståndshandikappad
Citera
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Så en fattig vänstersnubbe som jobbar med teater och lever över sina tillgångar boendes på Södermalm träffar bankkvinna med miljonlön per år, har jag förstått det rätt?

Med största sannolikhet, ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
De har exakt sådana dörrar i TNs hus som på Expressens bild. Man ser en bild på dörren på bilden med köket här: https://www.facebook.com/whitearkitekter/posts/som-om-tiden-stått-stilla-imorgon-börjar-open-house-stockholm-4-6-oktober-2019-v/2774217425935517/

Likheter finns ja. Men också skillnader. Nu blir ju dörren som syns på Whites bild lite liten, men man ser skillnader i t ex dörrbeslag.

Expressens bild

Montage:
https://imgur.com/a/VmAeNhi

Finns kanske andra bilder någonstans, som dyker upp.
Citera
2026-08-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Nej, det var en hel del som visste om att JE var oskyldig och hur allt låg till, långt före media. Jag en av dem. Har inga problem att det spekuleras i vem det är, ingen person jag känner igen (MGM) men när oskyldiga hängs ut så känner jag att måste försvara personen i fråga.

Nivån är ändå extremt låg på forumet. Det framkom incidier tidigt som tydde på att JE inte var inblandad men här väger åsikter och förolämpningar tyngre än rim och förstånd.

Dubbla munnar och ett halvt öra.
Citera
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Likheter finns ja. Men också skillnader. Nu blir ju dörren som syns på Whites bild lite liten, men man ser skillnader i t ex dörrbeslag.

Expressens bild

Montage:

Den bilden är ju ifrån 2019, mycket kan ha hänt sedan dess. Såsom låset byts ut.

Dörren är densamma.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Så en fattig vänstersnubbe som jobbar med teater och lever över sina tillgångar boendes på Södermalm träffar bankkvinna med miljonlön per år, har jag förstått det rätt?
Denne TN är ingen fattiglapp, hans arbetsgivare är Robert Weil (googla), han är chefstekniker inom konst, behöver ingen rik kvinna
Citera
2026-08-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig

Expressens bild

Montage:

Ja, du har rätt och ju mer jag tittar så kan jag inte längre avgöra om det är ytterdörren på bilden från Whites eller om det är toadörren. Jag tyckte att det såg ut som att det låg en dörrmatta där vid dörren men det kanske bara är klinkersgolvet som gör att det ser ut så.
Citera
2026-08-06, 15:13
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=icUOim1uhqk

Här finns en rätt lång video där den spekulative MGM snackar.
Citera
2026-08-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Nån i närheten som kan ta sig dit och fota hans dörr och jämföra med denna?
https://static.bonniernews.se/images/b7/bf/b7bf701b29a24c439053b527580a63c0/16x9/838.png
Det går inte att komma in i någon port i Stockholms innerstad utan portkod
Citera
2026-08-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det beror väl på hur man ser det, jag skulle nog knappt palla att en mil. Sen vet jag inte hur mycket under timmen det var heller, ska sägas.

Edit: Jag menar inte att han nödvändigtvis var en toppatlet, men troligen i bättre form än medelsvensson.

Tillbaka till Caset. Motiv? Nån får gärna förklara hur en man tycker en kniv är en bra utväg. Flyger liksom kniven bara UPP i handen på denna otäcka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in