2026-08-06, 15:12
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Finns bara en tränare åt Stall Denco!
Kunde väl åkt dit på något för det även om ensam?
Citera
2026-08-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
ATG är redan i sänke pga v85 o ryter man inte ifrån av detta kan nog hästspelen sänkas ytterligare ordentligt.vem vill spela på hästar efter ha sett detta o tror att mörkertalet är högt ang travhästar.

Vill vi spelare, ha stora stall, med oklara förhållande.
Vill vi spelare o för den delen skattebetalare finansiera stora produktioner o skatteplanering.
-Nej, vi spelare, vill ha små banor, hästintresserade ägare o kuskar i en levande landsbygd.
Citera
2026-08-06, 15:34
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsback
Vill vi spelare, ha stora stall, med oklara förhållande.
Vill vi spelare o för den delen skattebetalare finansiera stora produktioner o skatteplanering.
-Nej, vi spelare, vill ha små banor, hästintresserade ägare o kuskar i en levande landsbygd.
Kan bara hålla med ….👍
Citera
2026-08-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Skall bli intressant att höra experterna på ATG live o kuskar har att säga om detta .

Framför allt skall det bli intressant att höra Per Skoglund o co försöka inbilla "dom där hemma" att detta verkligen är ett undantag. Han är naturligtvis helt medveten om att liknande händelser sker var och varannan dag i princip i alla större travstall runt om i landet. Det ser illa ut men är det verkligen så allvarligt egentligen?
Citera
2026-08-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Jag har nu sett filmen på twitter.
Det är så sjukligt vidrigt så man spyr.

Tränaren V.H med hästskötare går ut ur hästtransporten, öppnar den, sen slår hon med grimma över nosen vid minst 2 tillfällen.
V.H slår med arm & knytnäve mot hästens ansikte och hals minst 7-8 ggr och spöar den sen med grimman över kroppen.

Det här filmades från en bensinmack i lördags när han hade häst till start.

Människor som misshandlar djur har givetvis något i skallen som inte är som det ska, dom ska inte vara bland djur, det är de sista som ska vara bland djur.
Dom ska utsättas för minst likadan behandling.

Det problematiska med det här är att det förekommer inom travet, så jag hoppas att alla hästskötare en gång för alla ser till att hjälpa hästarna nu och dokumentera vad alla jävla grisar inom travsporten håller på med.

Något som är ännu sjukare är att det finns kuskar som väljer att köra åt den här tränaren idag på Mantorp.

Alla kuskar som väljer att köra hästar åt honom hädanefter är medskyldiga.

Om inte svensk travsport stänger av vederbörande på livstid så kan travsporten dra åt helvete och alla styrande med den!

Vem är det? Djurplågare är det värsta jag vet.

Edit: Veikko Haapakangas
Senast redigerad av honn 2026-08-06 kl. 16:48.
Citera
2026-08-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElitPerra
För er som vill se videon
https://www.youtube.com/watch?v=xnOdx5T_4e0

Strider mot Youtubes policy mot våld och våldsamt innehåll. Säger allt. Jävla sadist.
Citera
2026-08-06, 17:02
Medlem
Travronden har offentliggjort vem tränaren är och meddelar också i nät tidningen att Svensk travsport tillfälligt dragit tillbaka licensen.
Det värsta är hur hästarna kommer behandlas på gården.... Ett riktigt avskum som skulle bindas fast och få smaka på sin egna medicin.😡
Citera
2026-08-06, 17:23
Medlem
Med en så stor o spel finansierad verksamhet som S Travsport, bör en sådan utredning vara klar inom några dagar. Filmen/förhör o sedan ev överklagan fr denna ”guldgosse”.
Min fråga är varför det inte gjorts en polisanmälan o en veterinär besiktning i stallet?
Citera
2026-08-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsback
Med en så stor o spel finansierad verksamhet som S Travsport, bör en sådan utredning vara klar inom några dagar. Filmen/förhör o sedan ev överklagan fr denna ”guldgosse”.
Min fråga är varför det inte gjorts en polisanmälan o en veterinär besiktning i stallet?

Hur vet du vad man inte gjort?
Citera
2026-08-06, 17:44
Medlem
Jag förmodar att det framkommit, speciellt en polisanmälan, annars håller jag med dig transparensen är oftast undermålig
Citera
2026-08-06, 17:50
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Framför allt skall det bli intressant att höra Per Skoglund o co försöka inbilla "dom där hemma" att detta verkligen är ett undantag. Han är naturligtvis helt medveten om att liknande händelser sker var och varannan dag i princip i alla större travstall runt om i landet. Det ser illa ut men är det verkligen så allvarligt egentligen?
Haha jo den kommentaren kommer att infrias av Per Skoglund
Citera
2026-08-06, 18:14
Medlem
Veikkos bästis heter ATG Lives Matteus Lillieborg och Veikko brukar hälsa på honom i Slöinge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in