2026-08-06, 13:19
Medlem
Dessutom säger Hellden att vi kan ta emot många fler flyktingar. Det går ta emot hur många som helst men han har förmodligen inte tänkt på hur integrationen ska fungera.

Vi har sett hur det går om man tar in för många utan någon plan för sysselsättning, språkkrav m.m

MP bör hållas långt ifrån makten i Sverige, tyvärr fattar inte tröga väljare det utan vi får nog skiten efter september. Fy fan.
Citera
2026-08-06, 13:22
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Ah, då är vi likställda när det gäller godhet eftersom mitt företag donerar pengar varje månad! 👍

Ämnet: Varför följder du inte partilinjen eftersom S absolut inte vill se några höjningar av bensinpriset?
Har du gått över till de "gröna"?

Nej, men jag redovisar mina åsikter i en specifik sakfråga här. Jag vill inte heller se höjningar och precis därför anser jag att högerregeringens skattelättnader på bränsle måste upphöra, eftersom de kostar svenska folket flera gånger om - när de sker på lånade pengar som ska återbetalas med ränta och när vi blir straffbeskattade av EU för den bränsleturism som uppstår. "Sänkningen" är alltså bara dyrt moderat valfläsk och det skulle bli billigare att ta bort den.
Citera
2026-08-06, 13:23
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Nej, men jag redovisar mina åsikter i en specifik sakfråga här. Jag vill inte heller se höjningar och precis därför anser jag att högerregeringens skattelättnader på bränsle måste upphöra, eftersom de kostar svenska folket flera gånger om - när de sker på lånade pengar som ska återbetalas med ränta och när vi blir straffbeskattade av EU för den bränsleturism som uppstår. "Sänkningen" är alltså bara dyrt moderat valfläsk och det skulle bli billigare att ta bort den.

Har du räknat på det eller gissar du?
Citera
2026-08-06, 13:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet15
MP är ett märkligt parti. Deras politik verkar handla om att göra det så jävligt som möjligt ..

Miljöpartiet vill göra det "så jävligt som möjligt" för människan.

MP är miljövänligt.

Människan är skadlig för miljön.

MP är därför människofientligt.
Citera
2026-08-06, 13:30
Medlem
Magda måste ge dom något för att MP ska låta migrationen vara. Dom landade i drivmedel
Citera
2026-08-06, 13:32
Medlem
MP får nu min röst. Helt rätt.

Hoppas de faktiskt gör det, så alla bensin och diesel-förbrukare får det sämre. Ni har haft mer än 16år på er att skaffa elbil och solpaneler.

Sen låter era jävla gammla bilar brum brum bruuum, och då står folk med sina äckliga förbränningsbilar och tomgångskör på gatan trots att det är tomgångskörningsförbud längre än 1min.

Frågar ni mig, borde dieselpriset vara 200kr/l, då skulle ni skärpa er och inte tomgångsköra, era högljuda as som förstör friden och tystnaden för alla andra.
Citera
2026-08-06, 13:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag märker att du inte har koll på vad som är bidrag, socialförsäkringar och skillnaden mellan dem. Det är okej, man kan inte vara expert på allt, men jag kan heller inte ta den här tråden i anspråk för att förklara skillnaderna för dig. Men den som har "socialbidrag" har ingen bil, för då hade personen tvingats sälja den innan något bidrag betalades ut. Det är så det funkar.
Jag vet att man får sälja bilen eller annat värdefullt innan man får socialbidrag.
Själv har jag aldrig behövt några sådan bidrag mer än räntebidrag när vi byggde huset vi bor i samt barnbidrag.
Nej det stämmer, jag är absolut inte expert på bidrag och behöver det inte. Men du har jag för mig är rätt väl insatt i sådant.
Citera
2026-08-06, 13:34
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Har du räknat på det eller gissar du?

Det har andra gjort:

Bränsleturisternas utsläpp hamnar på Sveriges klimatkonto >>
Citera
2026-08-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vilket idiot parti, vem fan röstar på ett sånt parti?

Av de jag känner som berättar vad de röstar på övervägande lärare.
Citera
2026-08-06, 13:35
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag vet att man får sälja bilen eller annat värdefullt innan man får socialbidrag. Själv har jag aldrig behövt några sådan bidrag mer än räntebidrag när vi byggde huset vi bor i samt barnbidrag. Nej det stämmer, jag är absolut inte expert på bidrag och behöver det inte. Men du har jag för mig är rätt väl insatt i sådant.

Ja, jag är socionom så det hör till.
Citera
2026-08-06, 13:37
Medlem
Regeringen har valt att finansiera tillfälliga skattesänkningar på bensin och diesel genom lån via ofinansierade förslag i vårändringsbudgeten.
Skattesänkningarna har genomförts i omgångar för att nå EU:s miniminivåer under våren och sommaren 2026. Finansminister Elisabeth Svantesson presenterade reformerna som helt eller delvis ofinansierade, vilket innebär att staten lånar till skattesänkningarna och tillhörande elstöd.
När betalar vi tillbaka?
Citera
2026-08-06, 13:38
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
MP får nu min röst. Helt rätt.

Hoppas de faktiskt gör det, så alla bensin och diesel-förbrukare får det sämre. Ni har haft mer än 16år på er att skaffa elbil och solpaneler.

Sen låter era jävla gammla bilar brum brum bruuum, och då står folk med sina äckliga förbränningsbilar och tomgångskör på gatan trots att det är tomgångskörningsförbud längre än 1min.

Frågar ni mig, borde dieselpriset vara 200kr/l, då skulle ni skärpa er och inte tomgångsköra, era högljuda as som förstör friden och tystnaden för alla andra.

Ja, jag fattar inte att Helldén inte passar på och går ut med att bilar helt ska förbjudas och endast lådcyklar tillåts framföras på gatorna enligt ett tidigare MP-förslag från Karin Svensson Smith:

https://www.expressen.se/ekonomi/ladcykelutspelet-har-spridits-som-en-lopeld/

Dra av plåstret helt Daniel! En klar valvinnare! 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in