2026-08-06, 12:12
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Märkligt narrativ du lägger fram. Verkar mer som en predikan än som en faktisk fråga.

Jag har träffat många "horiga" tjejer, tycker det är attraktivt när man är ohämmad och vet vad man vill, sålänge ens gränslöshet inte leder till andra problem (t ex missbruk). Jag är inte muslim.
Det är en faktisk fråga. Jag undrar vad folk tycker och tänker och ställer en fråga på ett sätt som jag hoppas leder till att folk svarar på frågan istället för att märka ord eller häckla.
Citera
2026-08-07, 11:51
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Varför känner du så?
Som jag skrev i första inlägget, det är ingen bra idé att parbilda med någon som har ett uppfuckat bondningssystem om man vill bygga något hållbart och livslångt.
Citera
2026-08-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Som jag skrev i första inlägget, det är ingen bra idé att parbilda med någon som har ett uppfuckat bondningssystem om man vill bygga något hållbart och livslångt.
jag tror det återställs med tiden och avhållsamhet. Sen i vilken mån det verkligen bondas går också fundera på.

Opåverkad av det tror jag absolut inte man är.
Citera
2026-08-07, 12:03
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
jag tror det återställs med tiden och avhållsamhet. Sen i vilken mån det verkligen bondas går också fundera på.

Opåverkad av det tror jag absolut inte man är.
Alla erfarenheter finns med en och formar en. Har man brutit upp många gånger förr är det lättare att göra det igen. Har man inte sett på sex som något exklusivt innan är det lättare att göra det igen.
Klart att man kan knyta an till en partner. Vi är däggdjur.
Citera
2026-08-07, 13:52
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är en faktisk fråga. Jag undrar vad folk tycker och tänker och ställer en fråga på ett sätt som jag hoppas leder till att folk svarar på frågan istället för att märka ord eller häckla.
Tycker:
Alla får göra som dem vill och historik är ju inte nödvändigtvis framtiden.

Tänker:
Riskerna är ju höga men ingen risk ingen vinst? Frågan är ju vad denne säger och vad denne gör. Att bara ta personen på orden tror jag inte på.

Tanten som ringer och snackar skit:
Att en tant ringer och berättar har också ganska låg trovärdighet. Är det positiva nyheter så kan man tro på detta utan att analysera vidare. Är det negativa så bör man tillfråga den det gäller. Vill man ha en fin relation är kommunikationen mellan parterna det viktigaste.

Ditt exempel kan ju också vara för en person som "bara" haft korta relationer och därför varit med om en hel del. Just att så är fallet är ju en väckarklocka i sig och bör inte åsidosättas.
Citera
2026-08-07, 21:36
Medlem
majaparonpajs avatar
Jag tror på att människan ändras. Hon kanske har ett förflutet som så många andra, so what? Vad hon vill göra idag och i framtiden betyder mer än vad hon gjorde för 10 år sedan.
Citera
2026-08-08, 09:35
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Tycker:
Alla får göra som dem vill och historik är ju inte nödvändigtvis framtiden.

Tänker:
Riskerna är ju höga men ingen risk ingen vinst? Frågan är ju vad denne säger och vad denne gör. Att bara ta personen på orden tror jag inte på.

Tanten som ringer och snackar skit:
Att en tant ringer och berättar har också ganska låg trovärdighet. Är det positiva nyheter så kan man tro på detta utan att analysera vidare. Är det negativa så bör man tillfråga den det gäller. Vill man ha en fin relation är kommunikationen mellan parterna det viktigaste.

Ditt exempel kan ju också vara för en person som "bara" haft korta relationer och därför varit med om en hel del. Just att så är fallet är ju en väckarklocka i sig och bör inte åsidosättas.
Riskerna är väl alltid höga när man ska binda sig vid någon.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in