Citat:
Ursprungligen postat av
laban112
Okej men du tycker att det är rimligt att de skämtar vidare i sin podd precis som vanligt eller? Jag är bara förvånad hur man kan fortsätta släppa podden som vanligt helt okommenterat efter det som hänt. Det är psykopatbeteende och inte speciellt trevligt.
Fast du vet ju inte om dom ”skämtar vidare i sin podd som vanligt”, inte sant? Avsnittet som släppts nu är inspelat före olyckan och består alltså av gamla skämt.
Hade dom släppt ett avsnitt som var inspelat efter olyckan så hade jag tyckt att det var konstigt så nära inpå, japp. Men det har inte hänt än och känner jag åtminstone Antons psyke rätt så är jag skapligt säker på att podden inte kommer att ges ut på ett tag nu.
Att dom så småningom återgår till att jobba ser jag som en självklarhet, åtminstone Anton och Simon har ju haft detta som heltidsjobb senaste 20 åren.
Alltså det händer tragedier nästan varje dag även om de flesta inte drabbar ”kändisar”, och de allra flesta människor som är med om tragedier lyckas faktiskt gå vidare efteråt, även om tiden det tar så klart varierar.
Sen absolut kan ju iaf Albin mycket väl tänkas att hoppa av, om än tillfälligt, men jag tror ärligt talat inte en enda av dom tre har tänkt så långt än, utan det tas väl efter att den omedelbara chocken och sorgen har kunnat processas.
Psykopatbeteende tycker jag snarare är kändisar som knappt låter kropparna kallna före man går ut och postar i sina egna kanaler om hur hemskt det är som hänt och hur påverkad man själv är av händelserna. Albin själv eller hans övriga familj/vänner kanske har bett dom att inte kommentera något offentligt än, det vet du eller jag ingenting om.
Det är som att många av er flashbackare inte riktigt har förmåga att förstå att de här människorna liksom har ett helt liv utanför det ni får i er via deras podcast en timme per vecka, och prioriteringar och åtankar som inte rör er eller den här podcasten överhuvudtaget. Ni beter er typ som att det ingår i lyssnandet att även få 100% komplett åtkomst till deras hela liv och att deras främsta prioritet alltid är att hålla er uppdaterade på allt. Det är psykopatbeteende om något, imo.