2026-08-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Varför sätter dom lekstugan så nära staketet? Kommer bli svårt att hålla efter gräset där plus att dom antagligen inte frågat grannen om det är okej. Väldigt märklig placering! I trädet också med alla löv som kommer falla över den och alger och sånt som kommer växa. Måla vid staketet kommer också bli bökigt.

Edit: Är det sand dom lagt under stugan?

Kollar man på en karta så har de ingen egen tomt utan det verkar som radhuset de sitter fast med samt nr 5 är en och samma tomt. Vet inte hur det funkar då. Men förhoppningsvis (haha, som om) har de väl frågat sin brf. Jag vet inte om du kollat på nån karta men jag har svårt att se att det går att sätta 4.5 meter in nånstans, de har minimalt med plats men beter sig som de sitter med en villa.

Var tog alla möbler vägen där Lars ska sitta och chilla med sina kompisar (Hanna och storkusinen)
Citera
2026-08-06, 10:01
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Kollar man på en karta så har de ingen egen tomt utan det verkar som radhuset de sitter fast med samt nr 5 är en och samma tomt. Vet inte hur det funkar då. Men förhoppningsvis (haha, som om) har de väl frågat sin brf. Jag vet inte om du kollat på nån karta men jag har svårt att se att det går att sätta 4.5 meter in nånstans, de har minimalt med plats men beter sig som de sitter med en villa.

Var tog alla möbler vägen där Lars ska sitta och chilla med sina kompisar (Hanna och storkusinen)

Ja man får ju uppfattningen om att tomten är stor mtp allt hon ska trycka in på den, allt för att slippa gå nånstans. Men lite längre in från staketet hade väl iaf funkat, så dom kan klippa gräset. Dom ska väl sitta inne i lekstugan och snacka skit med neddragna gardiner istället för i Christina Schollins 300 billiga sittgrupper.
Citera
2026-08-06, 10:17
Medlem
Varför ser gräsmattan förfärlig ut. De är inte klipp på gräset och sen är den ju helt uttorkad
Citera
2026-08-06, 10:27
Medlem
Undrar hur deras fantastiska robotklippare ska kunna manövrera sig i den stora lilla trädgården.
Citera
2026-08-06, 10:40
Medlem
Vilket klent golv och vilken ful grund, följer bygget med spänning! Ser ut att hamna i trädet men kanske är bilden som förvirrar.
Citera
2026-08-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Varför ser gräsmattan förfärlig ut. De är inte klipp på gräset och sen är den ju helt uttorkad
Torrt väder ger en torr gräsmatta. Där jag bor är det nu ist sett omöjligt att hålla gräset grönt pga sol och vind och inte tillräckligt med regn.
Har fått lära mig att man inte ska klippa en torr gräsmatta.
Citera
2026-08-06, 11:01
Medlem
Som granne hade jag blivit glad för en lekstuga nära min egen tomt - mindre insyn för mig 👌🏼 Värsta som finns är när man ser över till grannen. Tycker det är en perfekt placering 😎 Hoppas de följer manualen så den blir stabil och användbar 🔨🪚
Citera
2026-08-06, 11:08
Medlem
Citat:
Vilket klent golv och vilken ful grund, följer bygget med spänning! Ser ut att hamna i trädet men kanske är bilden som förvirrar.

Det ser ändå okej ut tycker jag. Golvet håller väl för barnet men jag tror Hanna kommer tillbringa mer tid därinne, om teven kommer på plats förstås. Det ser dock obehandlat ut så jag får hoppas dom oljar det eller nåt. Reglarna ska helst ha 50-60 cm vad jag kommer ihåg från vårt eget bygge men det är svårt att se på bild.
Citera
2026-08-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det ser ändå okej ut tycker jag. Golvet håller väl för barnet men jag tror Hanna kommer tillbringa mer tid därinne, om teven kommer på plats förstås. Det ser dock obehandlat ut så jag får hoppas dom oljar det eller nåt. Reglarna ska helst ha 50-60 cm vad jag kommer ihåg från vårt eget bygge men det är svårt att se på bild.

Tycker det ser väldigt klent ut men tänker kanske för mycket på altaner och vanliga hus. Nånting måste dom göra med golvet iaf ja för annars kommer det ruttna och mögla. Hanna kommer nog krypa in där med en liten tv trots skolios. Ett par plastblommor också!
Citera
2026-08-06, 11:30
Medlem
Citat:
https://imgur.com/a/lnNgSTB. Bild från google earth.

Där ser man exakt placering. Trodde det skulle vara ett annat hörn men det hamnar ju under trädet
Citera
2026-08-06, 12:04
Medlem
Undrar hur länge lekstugan håller innan den går sönder och behöver reklameras, precis som soffan, bilen, utebordet etc
Citera
2026-08-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Tror hon sagt någon gång att hennes kropp inte tar upp järnet i tablettform, men osäker? 🙃
Det gör inte min heller så bra. Men jag drack blütsaft och det gjorde susen. Fick tipset av en operationssköterska. Så en shot om dagen kan man ta om man vill ha lite naturligare än tabletter dessutom. Och så smakar det inte illa heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in