2026-08-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Jag hoppade till när hon sa att hon med hjälp av en app reggar allt hon äter. Hur lyckas hon med det om hon inte ens mäter maten? Var ju en väldigt rejäl portion hon la upp.

Och detta tjat om hur ont hon har, ja det har hon säkert men att säga att man ska försöka överleva den här dagen är ju bara för mycket. Sluta med youtube och ta hand om dig själv liksom. Men visst ja då får man ju inte alls hejarop om hur stark man är.

Ni som hängt med, vad har hänt med hennes nacke?
Hennes TSW har satt sig i nacken och vätskar nu. Det är ca 2 veckor sen jag såg henne börja så smått att fejka stel i nacken. Jag tänkte att snart är hon inne i det för hon har inte haft nåt att beklaga sig över sen hon sk röntga höften. Ja jisses då 🤪
Citera
2026-08-06, 01:03
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Jag hoppade till när hon sa att hon med hjälp av en app reggar allt hon äter. Hur lyckas hon med det om hon inte ens mäter maten? Var ju en väldigt rejäl portion hon la upp.

Och detta tjat om hur ont hon har, ja det har hon säkert men att säga att man ska försöka överleva den här dagen är ju bara för mycket. Sluta med youtube och ta hand om dig själv liksom. Men visst ja då får man ju inte alls hejarop om hur stark man är.

Ni som hängt med, vad har hänt med hennes nacke?

Det är huden som är stram o stel där
Citera
2026-08-06, 08:41
Medlem
Hon vill arbeta som terapeut men har noll verklighetsuppfattning. Hur tänker hon att hon ska kunna hjälpa människor?

Många med autism har selektiv ätstörning. Det är faktum. Men det har ingenting med själva maten att göra. Det handlar om färg, utseende, konsistens etc. Om hon någon gång läste på lite innan hon uttalade sig istället för att köra sitt hittepå och vad hon TROR.
Selektiv ätstörning är otroligt jobbigt och definitivt inget hon lider av.

Det är hennes ADHD ihop med bipolär sjukdom, inte hennes autism som gör att hon inte kan fullfölja saker.

Jag är absolut inte utbildad i flera år för att hjälpa människor, men jag är läskunnig, har Google och erfarenhet av både autism och bipolaritet.
Men jag skulle aldrig sitta som hon och uttala mig om både det ena och det andra så tvärsäkert som hon gör och ”lura” människor.

Hon behöver ta ett steg tillbaka och hitta sig själv innan hon försöker hjälpa andra.

Just nu är jag så fruktansvärt trött på henne och hennes idiotier.
Citera
2026-08-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Hon vill arbeta som terapeut men har noll verklighetsuppfattning. Hur tänker hon att hon ska kunna hjälpa människor?

Många med autism har selektiv ätstörning. Det är faktum. Men det har ingenting med själva maten att göra. Det handlar om färg, utseende, konsistens etc. Om hon någon gång läste på lite innan hon uttalade sig istället för att köra sitt hittepå och vad hon TROR.
Selektiv ätstörning är otroligt jobbigt och definitivt inget hon lider av.

Det är hennes ADHD ihop med bipolär sjukdom, inte hennes autism som gör att hon inte kan fullfölja saker.

Jag är absolut inte utbildad i flera år för att hjälpa människor, men jag är läskunnig, har Google och erfarenhet av både autism och bipolaritet.
Men jag skulle aldrig sitta som hon och uttala mig om både det ena och det andra så tvärsäkert som hon gör och ”lura” människor.

Hon behöver ta ett steg tillbaka och hitta sig själv innan hon försöker hjälpa andra.

Just nu är jag så fruktansvärt trött på henne och hennes idiotier.

Samma som när hon hade live ofta och gav hälso/sjukdomsråd. Ofta hänvisning till fasta, någon sorts diet m.m. och anti vacciner och vissa mediciner tex antibiotika.
Liksom helt livsfarligt.
När man har många följare måste man inse att det man säger kan vara farligt för en del av ens följare kommer lita blint på vad man säger, även om man inte menar att man är expert. Men låter man fullständigt självsäker om det man säger så kommer många fårskallar lita på det till 100%, istället för att gå till sjukvården eller iallafall vara källkritiska.

Hon är ju så pass psykiskt sjuk att hon saknar insikt kring sig själv + hennes egna sjukdomar och beteenden, samt hur hon utnyttjar ”att vara sjuk” vilket är väldigt skadligt för henne men också för de som blir manipulerade.
Citera
2026-08-06, 10:14
Medlem
På Instagram. ”Halleluja moment” plötsligt kan hon gå vanligt igen. Och hon vätskar inte heller längre. En reel där hon går och pratar och är jätteglad över detta. Samtidigt som hon har fullt med blåbär i hela ansiktet. Syns verkligen att hon riktigt moffat i sig.
Jag antar att man inte får äta blåbär när man fastar eller?
Citera
2026-08-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlisanBusan
På Instagram. ”Halleluja moment” plötsligt kan hon gå vanligt igen. Och hon vätskar inte heller längre. En reel där hon går och pratar och är jätteglad över detta. Samtidigt som hon har fullt med blåbär i hela ansiktet. Syns verkligen att hon riktigt moffat i sig.
Jag antar att man inte får äta blåbär när man fastar eller?
Kan hon åtminstone tvätta munnen 🤮
Hon tänker väl att juice och blåbär är lite samma sak?Frukt eller bär, juice blir det ju oavsett 😂
Citera
2026-08-06, 10:36
Medlem
askungens avatar
Tvätta sig och vika ner kragen. Ingen såg några sår i knävecken, såg bara dålig teater...!
Nu har hon läst kommentarer och kan plötsligt gå normalt igen. Sjuk är hon!
Citera
2026-08-06, 10:56
Medlem
Hennes typiska bipolära sjukdom är det hon har haft nu. Nere på botten några dagar och nu uppåt och överlycklig.
Citera
2026-08-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Hennes typiska bipolära sjukdom är det hon har haft nu. Nere på botten några dagar och nu uppåt och överlycklig.
Har exakt samma känsla. Hispig och överhypad, pratar snabbt och andfådd för hon är så uppe i varv. Igen.
Citera
2026-08-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Tvätta sig och vika ner kragen. Ingen såg några sår i knävecken, såg bara dålig teater...!

Och dra en borste genom håret nån gång!
Herregud som hon ser ut! Riktig slafsmaja
Citera
2026-08-06, 11:28
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Och dra en borste genom håret nån gång!
Herregud som hon ser ut! Riktig slafsmaja
Ja! Hon åkte ju så i håret när Mellon skulle skolas in. Hon ser ju lite normal ut när hon kammar det. Men nej, hon måste se ut som qristina 2.0
Citera
2026-08-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Exakt😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in