Citat:
Ursprungligen postat av
AniaraMara
Hon vill arbeta som terapeut men har noll verklighetsuppfattning. Hur tänker hon att hon ska kunna hjälpa människor?
Många med autism har selektiv ätstörning. Det är faktum. Men det har ingenting med själva maten att göra. Det handlar om färg, utseende, konsistens etc. Om hon någon gång läste på lite innan hon uttalade sig istället för att köra sitt hittepå och vad hon TROR.
Selektiv ätstörning är otroligt jobbigt och definitivt inget hon lider av.
Det är hennes ADHD ihop med bipolär sjukdom, inte hennes autism som gör att hon inte kan fullfölja saker.
Jag är absolut inte utbildad i flera år för att hjälpa människor, men jag är läskunnig, har Google och erfarenhet av både autism och bipolaritet.
Men jag skulle aldrig sitta som hon och uttala mig om både det ena och det andra så tvärsäkert som hon gör och ”lura” människor.
Hon behöver ta ett steg tillbaka och hitta sig själv innan hon försöker hjälpa andra.
Just nu är jag så fruktansvärt trött på henne och hennes idiotier.
Samma som när hon hade live ofta och gav hälso/sjukdomsråd. Ofta hänvisning till fasta, någon sorts diet m.m. och anti vacciner och vissa mediciner tex antibiotika.
Liksom helt livsfarligt.
När man har många följare måste man inse att det man säger kan vara farligt för en del av ens följare kommer lita blint på vad man säger, även om man inte menar att man är expert. Men låter man fullständigt självsäker om det man säger så kommer många fårskallar lita på det till 100%, istället för att gå till sjukvården eller iallafall vara källkritiska.
Hon är ju så pass psykiskt sjuk att hon saknar insikt kring sig själv + hennes egna sjukdomar och beteenden, samt hur hon utnyttjar ”att vara sjuk” vilket är väldigt skadligt för henne men också för de som blir manipulerade.