2026-08-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Givetvis finansierar Jakob Wallenbergs SEB extra resurser i form av ytterligare helikoptrar, kriminaltekniker osv utöver polisens ordinarie insats när bolagets chefsjuristen blir mördad. Säger ju sig självt.

Polisen har skickat upp en helikopter några gånger de senaste dygnen. Som man alltid gör i liknande fall. Du får det att låta som att Wallenberg har skickat upp 10 helikoptrar som hovrat oavbrutet i området vilket såklart inte stämmer och är en idiotisk teori. Lätt att kolla upp också.

Rakt av idiotiskt så lägg ner detta nu.
Citera
2026-08-06, 09:48
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför skulle hon ha en ny pojkvän? Senast den 16e satt ÅÅ på en brygga med en drink i handen och taggade L-E på fotot.
Har du gemensamma vänner med henne?
De enda bilderna jag ser är tre profilbilder plus några highlights. Men ingen bild på nån brygga..
Citera
2026-08-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Enda anledningen jag kan tänka mig är att hon hittades rätt omg efter mordet och att gm inte han så långt innan de började krylla av poliser i området..

GM är säkerligen en riktig looser som åkte till ön på sitt SL-kort istället för med egen båt och då blev fast eftersom han trodde färjorna gick lika ofta som han är van vid att Tunnelbanorna i innerstan gör.
Senast redigerad av Spattig 2026-08-06 kl. 10:02.
Citera
2026-08-06, 09:50
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Man funderar ju på varför polisen redan i ett ganska tidigt skede misstänkte att MGM uppehöll sig i närheten av brottsplatsen? Det känns spontant som en ganska annorlunda strategi av MGM och det borde ha funnits goda möjligheter att ta sig bort från området? Inte minst i och med att det verkar ha funnits tid mellan att brottet begicks och att kroppen hittades.

Vissa har skrivit att det kan finnas många anledningar till att polisen dröjde sig kvar. Stämmer säkert, men min uppfattning utifrån det som rapporterats är att man letade efter personen i området snarare än spår/mordvapen och allt annat som hör till utredningen.
De kan ha positionerat hans mobil ..
Citera
2026-08-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Har du gemensamma vänner med henne?
De enda bilderna jag ser är tre profilbilder plus några highlights. Men ingen bild på nån brygga..

Samma här. Är hen inne på fel ÅÅ?
Citera
2026-08-06, 09:52
Medlem
Min känsla är att mordet inte var planerat, för då hade gärningsmannen nog hunnit därifrån.

Jag tänker att polisen visste att den misstänkte gärningsmannen var kvar i närområdet då de kan se var hans telefon kopplar upp mot master.
Citera
2026-08-06, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Står en polisbåt på ön Bergholmarna

Har han tagit sig till Arbodaön går det att ta sig vidare österut. Återvändsgränd dock.
Citera
2026-08-06, 09:55
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
Samma här. Är hen inne på fel ÅÅ?
Antagligen..
Citera
2026-08-06, 09:57
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Snacka om stolpe, han hade många timmar på sig att fly landet/fly norrut i sverige men han stannar kvar i närheten
Inte så lätt att fly som man tror om man inte har tillgång till båt eller kajak.
Citera
2026-08-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
De kan ha positionerat hans mobil ..

Yes, stämmer säkert.

Troligen fanns det också någonting som omedelbart tytt på att han skulle vara den troliga GM? Att BOs barn t ex kunde ge polisen den typen av information.

Såklart blir en pojkvän intressant för utredningen oavsett, men skulle gissa på att det funnits mer konkreta grejer på honom. Kan Å*a ha hunnit kontakta sitt barn som verkar ha hittat henne om att något var på g att hända, att hon var rädd för MGM vid tillfället?

I så fall kan ju larmet/hittad kropp skett i ganska nära anslutning till mordet.

Skulle såklart kunna vara historiska händelser som gör att man så starkt misstänker en person utöver ovan. Våldsam eller liknande. Att anhöriga vetat om att det finns en konflikt och att mannen är ett psykfall.
Citera
2026-08-06, 10:02
Medlem
Ej JB, vilket ju är det enda positiva i denna tragedi, enl denna artikel:

“En kvinna hade då hittats död i sin sommarbostad av närstående och snabbt riktade polisen misstankarna mot kvinnans 57-årige pojkvän, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Hennes anhöriga hade försökt få kontakt med honom, utan att lyckas.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pXeV2/pojkvannen-jagades-i-33-timmar-efter-mordet-pa-skargardson
Citera
2026-08-06, 10:06
Medlem
Det lutar lite åt TN, nu va? Bor väldigt centralt Stockholm också. Rätt ålder.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in