2026-08-06, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Som jag förstår det så hade han en båt som han flydde med till en närliggande ö. När polisen upptäckte honom med värmekamera så försökte han fly simmandes.

I AB står ”paddelavstånd” enl polisen. Är det då inte mer troligt att han använt sup / kanot eller annat man paddlar i? Om han har haft båt borde han kanske ha tagit sig längre än bara till en ö bredvid…

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pXeV2/pojkvannen-jagades-i-33-timmar-efter-mordet-pa-skargardson
Citera
2026-08-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
Från Åsas facebook. Flashbackare som droppa det tipset igår kväll också, börjar på T.
T#oma# A#lper#y. 57 år gammal. Verkar stämma.

När kom detta tipset igår och vad innehåller det för information då? Hade ju varit intressant att fråga den som kom det tipset om vad det baseras på i så fall.
Citera
2026-08-06, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför skulle hon ha en ny pojkvän? Senast den 16e satt ÅÅ på en brygga med en drink i handen och taggade L-E på fotot.

Länk?
Citera
2026-08-06, 09:29
Medlem
meas19s avatar
Står en polisbåt på ön Bergholmarna

Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Verkar vara vid Arbodaön, som jag nämnde som ett tänbart flyktmål redan på tisdagskvällen, öster om Sollenkroka Ö.
Citera
2026-08-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Baserat på exakt vad? Dina fördomar av några profilbilder?

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Hockeytränaren Thom@S A bor i Sollentuna, Den andra Thom@as Nordin bor i centrala Stockholm som media bekräftar att han ska göra. Så hockeytränaren borde uteslutas.
Tomas Nordin verkar vara lite i hennes typ ….
Citera
2026-08-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Står en polisbåt på ön Bergholmarna

Den är ju jätteliten. Vore intressant att se vem/vilka som äger fastigheterna där.
Citera
2026-08-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Ja, finns ju resurser så att säga i SEB att bekosta en gigantisk insats när chefsjuristen blir mördad.
Resursen beror knappast på va bo jobbade med, tänkte på gm som inte kommit längre i sin flykt då han verkar haft nån typ av båt till hands enligt åklagaren.
Citera
2026-08-06, 09:35
Medlem
rosa_humlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Är det en av öarna vid inloppet mot Vindö Bygg och Kanans Marina?

Inte riktigt, om du söker fram Sollenkroka brygga på kartan så ligger Sollenkroka Ö mitt emot, på andra sidan farleden där Finlandsbåtarna trafikerar. Alltså, från den plats du beskriver är det en liten bit nordväst och sedan över farleden.
Citera
2026-08-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Den är ju jätteliten. Vore intressant att se vem/vilka som äger fastigheterna där.
Den ön polisbåten ligger vid är bara en fastighet (1:251), jag vet inte vem som äger
Citera
2026-08-06, 09:37
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Inte riktigt, om du söker fram Sollenkroka brygga på kartan så ligger Sollenkroka Ö mitt emot, på andra sidan farleden där Finlandsbåtarna trafikerar. Alltså, från den plats du beskriver är det en liten bit nordväst och sedan över farleden.
Aha tack. Har sommarhus i närheten.
Citera
2026-08-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Snacka om stolpe, han hade många timmar på sig att fly landet/fly norrut i sverige men han stannar kvar i närheten
Enda anledningen jag kan tänka mig är att hon hittades rätt omg efter mordet och att gm inte han så långt innan de började krylla av poliser i området..
Citera
2026-08-06, 09:44
Medlem
Man funderar ju på varför polisen redan i ett ganska tidigt skede misstänkte att MGM uppehöll sig i närheten av brottsplatsen? Det känns spontant som en ganska annorlunda strategi av MGM och det borde ha funnits goda möjligheter att ta sig bort från området? Inte minst i och med att det verkar ha funnits tid mellan att brottet begicks och att kroppen hittades.

Vissa har skrivit att det kan finnas många anledningar till att polisen dröjde sig kvar. Stämmer säkert, men min uppfattning utifrån det som rapporterats är att man letade efter personen i området snarare än spår/mordvapen och allt annat som hör till utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in