Citat:
Ursprungligen postat av
NobelPrizeWinner
General Zaluszny har redan dissat Nato
Inget att ha för Ukraina enligt honom
De har ju sett hur värdelöst det varit hittills.
Det är nog inte helt sant.
Det han sa, var att det nuvarande Nato är inte aktuellt.
Det behövs ett nytt europeiskt Nato.
Misstänker att man tänker, frikopplat från personer som Trump.
Frågan är inte väckt av Valerij Zaluzjnyj.
Här ett citat som styrker detta alternativa sätt.
Citat:
Zaluzjnyj menar att Nato ”följer doktriner som härstammar från andra världskriget”, och att ett medlemskap därför är orimligt med tanke på hur snabbt det ukrainska försvaret utvecklas.
EU behöver Ukraina och inte tvärtom, har sagts av flera politiker och andra på hög nivå. Håller helt och hållet med och Zaluzjnyj är helt rätt på det.
Jag tror att i detta har han och Zelensky gjort upp rollen om good cop and bad cop. Zaluzjnyj petar på europas politker, utan att blanda in Zelenzky. Mycket intelligent!
men....
Vilket inte är bra för Putin. Han har trott/tror att han kan styra väst/Nato, via Trump.
För de flesta är det tydligt att framtida likvärdiga/möjliga presidenter som Trump, innebär att Europa måste ta hand om sig självt. Vilket är en korrekt uppfattning enligt mig.
Killswitch och bristen på vapenleveranser(Patriot), där en amerikansk president drar igång ett eget krig, utan avstämning med allierade, för att sedan kräva att Nato ska ställa upp i sitt nya krig, vilket Nato inte gjorde så klart men som då äventyrar förmågan i en befintliga konflikt, där allierade har adresserat oro under en lång tid. För att inte nämna att man går emot sin egen väljarbas.
Trumps ego är minst lika stort som Putins och det är därför de trivs ihop.
Förstår du hur det hänger ihop? Jag kan gör en enklare förklaring om du vill.