2026-08-06, 07:51
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Berättade jag inte för dig igår att Ryssland släppt 8st glidbomber på Zaporizhia i söndags och dödade en äldre kvinna.

Hur många glidbomber används mot infrastruktur? Broar? Vägar?

Kalkylen ovan är overklig och endast önsketänkande från din sida.

Vi gjorde exakt samma reflektion.
Men psycicsailor är en idiot.
Citera
2026-08-06, 07:51
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
min höftning var >0,2 döda per glidbomb

"Höftningarna" från en ökänd mytoman och psykopat inte värda någonting. Inte heller "källorna". Det blir ju liksom rundgång i förvrängningarna i psykopat-bubblan där grava psykopatin inte kan hålla reda på lögnerna som postats tidigare. Alla ukrainska soldater är ju redan döda, skadade eller deserterat enligt dig och din mytoman-polare mer-text. I ration 1:1. Vad är du vill ha sagt i så kallade "diskussionen" med dig själv i psykopat-bubblan?

Du är en feg psykopat som sprider ryska diktaturens lögner och inte ens vågar svara i din psykopat-bubbla. Hade du något svar på hur mycket en rysk soldat är värd i rubel för din psykopat-polare massmördaren KGB-Putin? Det var ju riktigt gulligt när du tramsade om produktionsvärdet för att försvara ryska diktaturen. När psykopater och mytomaner i Team Putin köper ett par jeans, en mobiltelefon eller 20 liter bensin är de helt ointresserade av vad varan kostar utan måste förvränga priset för att de inbillar sig att sådan efterblivenhet hjälper ryska diktaturen att vinna ett krig.
Citera
2026-08-06, 07:58
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är fascinerande att se hur fascinerad du är av dödandet och antalet döda.

I mytoman och psykopat-bubblan är allt möjligt. Att gå från att låtsas vara pacifist och fredsängel till hejarklacksledare för ryska armen och psykopat-drömmar om terrorbomba miljonstäder med "enkelhet" till grus av ryska krigsförbrytare.

Denna psykopati ska tydligen vara genialisk jämfört med svenskarnas åsikter.
Citera
2026-08-06, 08:06
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det är fascinerande att se hur fascinerad du är av dödandet och antalet döda.

Den här tråden för mig handlar om vad vi bör göra. Att stoppa dödandet är en prioritet. Men om bara drygt 10 000 soldater dör per år, som i Zelenskys Vranyo-drömvärld, så är det ju faktiskt inte så viktigt.
Citera
2026-08-06, 08:07
Medlem
Conceptions avatar
Debunka Ryska lögner.

TASS har en artikel där en rysk höjdare skryter om att de sköt ner 10st MiG-29 på en dag och 24st "flygplan" på en vecka under 2023.
https://tass.com/defense/2168721
Citat:
"The results of the first over-the-horizon firing of the S-400 Triumf air defense system in 2023 were indeed triumphant, when 10 Ukrainian MiG-29s were shot down in a day, and 24 aircraft in a week (the types not specified),"

En koll på Oryx visar att totalt under kriget har 38st MiG-29 förlorats av Ukraina varav 8st är antingen förstörda på marken eller skadade. Detta lämnar 30st som förstörts under hela kriget. Tittar man på datumen när dessa förstördes så finns bevis för tre stycken förlorade MiG-29 under hela 2023. Detta över hela året.
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html

Ryssland påstår alltså att 10st MiG-29 sköts ner på en dag och vi ser inte vraken någonstans i Ukraina?
Blev de så nedskjutna att de upplöstes i luften undrar man?

Just flygplan är de enklaste att spåra när det gäller förlorade då de tenderar att lämna väldigt tydliga spår efter sig och är för både militär övervakning och för allmänheten att hitta.

Lögner, lögner och åter lögner.
Senast redigerad av Conception 2026-08-06 kl. 08:18.
Citera
2026-08-06, 08:08
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Berättade jag inte för dig igår att Ryssland släppt 8st glidbomber på Zaporizhia i söndags och dödade en äldre kvinna.

Hur många glidbomber används mot infrastruktur? Broar? Vägar?

Kalkylen ovan är overklig och endast önsketänkande från din sida.

Det står ju där. Clement menar, och det har han data på, att 50% används för att förstöra hårda mål, där man kan räkna med att 0 personer dör (men uppenbarligen har stort värde).
Citera
2026-08-06, 08:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Den här tråden för mig handlar om vad vi bör göra. Att stoppa dödandet är en prioritet. Men om bara drygt 10 000 soldater dör per år, som i Zelenskys Vranyo-drömvärld, så är det ju faktiskt inte så viktigt.
Vad bör vi göra då när du skriver att Ryssland släpper 8300st glidbomber per månad på ukrainare varje månad? Många som hamnar på civila.

Ska vi sluta bistå Ukraina då och låta fler dö av ryssar? Är det vad du önskar?
Citera
2026-08-06, 08:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det står ju där. Clement menar, och det har han data på, att 50% används för att förstöra hårda mål, där man kan räkna med att 0 personer dör (men uppenbarligen har stort värde).
Ok, civila människor då? Räknas dessa som soldater då eller vad?
Citera
2026-08-06, 08:22
Medlem
Citat:

Självklart. Men inte till vilket pris som helst. Människor har rätt till värdighet och frihet. Ett liv i slaveri är varken värdigt eller fritt, så vissa saker måste man faktiskt slåss för.
Citera
2026-08-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Självklart. Men inte till vilket pris som helst. Människor har rätt till värdighet och frihet. Ett liv i slaveri är varken värdigt eller fritt, så vissa saker måste man faktiskt slåss för.
Desto större anledning för ryssarna att kunna befria befolkningen från terroristerna och diktaturen i Kiev och Nato.
Citera
2026-08-06, 08:53
Medlem
dicky3ickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Desto större anledning för ryssarna att kunna befria befolkningen från terroristerna och diktaturen i Kiev och Nato.
Nu ser man det omvända nämligen att den Ukrainska befolkningen inte vill bli styrd av ryska diktaturapor utan vill in i Nato och EU värmen. Här i EU skiner alltid sola🌞
Citera
2026-08-06, 09:05
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ok, civila människor då? Räknas dessa som soldater då eller vad?

Det har han inte gått genom. Men jag minns från tweeten att Grok sa att JDAM-användning av USA i deras krig snittar på 0.1-0.01 beroende på hur många civila som finns i området. USA är mer hänsynslösa än ryssarna vad gäller civila förluster så jag skulle gissa på 0.05.

Men diskussionen är rätt ointressant, vi vet ganska väl hur många civila som dör på Kyiv-kontrollerat område:

"HRMMU verified that conflict-related violence in Ukraine in 2025 killed 2,514 civilians" (Google Search).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in