2026-08-05, 15:20
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d99mlu
Laddar upp med lunch i Biella innan match. Ruggigt varmt idag. Ska bli kul att se hur många som tagit sig hit.

Är du på plats
Citera
2026-08-05, 15:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Några Hammarbysupportrar hörs i alla fall.
Citera
2026-08-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Är du på plats
Japp, gissar att vi är 20-30 bajare inkl. diverse familj. För varmt att spela fotboll idag, kan bara tänka mig solen ute på plan. Trodde det skulle vara som en mellansvensk idrottsplats, men finns skugga och bar på stora läktaren
Citera
2026-08-05, 16:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Juventus är med i turneringen och de är värd. Förra året spelades en liknande turnering i Stockholm men Bajen som värd och deltagare.
Dom spelar i Frankfurt. MFF alltså.
Senast redigerad av Steff83 2026-08-05 kl. 16:28.
Citera
2026-08-05, 16:24
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Helt ok första även om 2-0 är kraftigt i underkant. Nyhagen ligger bakom båda målen och ör väl vår givna nia nu.

Hoppas att Curmark och Walter får rejält med speltid i andra halvlek. Jag tror att båda kan behövas i en startelva på lördag
Citera
2026-08-05, 16:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ruggigt nära att Våleregen får till en kvittering på stopptid. Annars välförtjänt seger för MFF och för allsvenskans ranking är det guld värt att besegra norska lag.
Svenska topplag bör och ska vara bättre än norska. Inga konstigheter. Och det visar dom när man möts.

Dom norska lagen har haft en osannolik tur i lottningar senaste åren.
Citera
2026-08-05, 16:36
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Hammarby går förbi StPölten i klubbrankingen om, när, de vinner sin match. Tydligen så ger seger i kvalet 1p.
Citera
2026-08-05, 17:47
Medlem
Jäkligt skön seger, även om det syntes hur trötta alla var på slutet. Wilket inhopp av Walter. Nu kör vi på lördag!
Citera
2026-08-05, 18:27
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d99mlu
Jäkligt skön seger, även om det syntes hur trötta alla var på slutet. Wilket inhopp av Walter. Nu kör vi på lördag!
Verkligen klasskillnad idag.
Känns som vi har en riktigt bra bänk nu. Reidy, Hasund, Walter och Curmark gör riktigt bra inhopp.
Svårt att ta ut en startelva till lördag. (angenäma problem)
Citera
2026-08-05, 19:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom spelar i Frankfurt. MFF alltså.
Okej, Frankfurt är arrangör och deltagare där.
Citera
2026-08-06, 01:30
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Något snille som vet vilka lag MFF och Bajen kan tänkas få möta om de vinner sina finaler i miniturneringen?

Jag tror minst ett av våra lag tar sig vidare till slutomgången med tanke på att både Frankfurt och Juventus befinner sig i en försäsong.
Citera
2026-08-06, 08:17
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Något snille som vet vilka lag MFF och Bajen kan tänkas få möta om de vinner sina finaler i miniturneringen?

Jag tror minst ett av våra lag tar sig vidare till slutomgången med tanke på att både Frankfurt och Juventus befinner sig i en försäsong.

Chelsea, Wolfsburg, PSG, Real Madrid + Juventus/Frankfurt/St Pölten. Vinner Hammarby och Malmö sina matcher borde det bli St Pölten. Förlorar Hammarby borde det bli det Juventus. Vinner Hammarby och Malmö förlorar så borde det bli Frankfurt. Så tolkar jag det iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in