2026-08-05, 23:17
Medlem
Barbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St..appvipan
Beror på vad du menar med nya uppgifter.

Folk i tråden verkar vara säkra på att man hittat rätt fastighet och rätt BO. Om detta verkar ingen tvista om. En grupp användare har väldigt snabbt riktat in sig mot den man (tidigare ex) som ägt fastigheten tillsammans med BO. Motivet verkar då främst vara ekonomiskt enligt dessa användare. Många andra menar att det är för spekulativt. Slutligen har ett antal användare nu på kvällskvisten dementerat att det skulle röra sig om den utpekade mannen.

För egen del tänker jag att det vi vet om tillvägagångssättet i nuläget talar mer för att motivet ligger i relationen och inte i något ekonomiskt. Naturligtvis även detta en spekulation.

Tack, det var ett bra och informativt svar. Den här nivån på svar uppskattar jag – den är tyvärr inte alltid så vanlig.
Citera
2026-08-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Kom i egen båt. Lämnade i egen båt?
Den hypotes som framstår som mest rimlig, om polisen faktiskt bedömer att han fortfarande befinner sig i området, är att han inte har lämnat ön. Om familjen har en egen mindre motorbåt, vilket inte vore ovanligt på en sådan ö, är det dessutom mindre sannolikt att man skulle välja Waxholmsbåten för den korta sträckan till fastlandet.

Det är också en bit att gå från bostaden till Waxholmsbryggan. Om familjens båt fortfarande ligger kvar vid ön kan det förstås tolkas på olika sätt.
Citera
2026-08-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
För att han kanske initialt tog sig till en bod och kanske lämnat blodspår eller liknande både från BO och sig själv om det varit en ’fight’. Mest för att kartlägga hans flyktväg eller söka efter spår av DNA från honom själv eller BO. Eller om han då tagit sig av daga och skulle återfinnas i något skrymsle i nära anslutning till brottsplatsen. Jag vet naturligtvis inget, utan spekulerar bara
Det måste väl vara hur lätt som helst för en hund att spåra upp det ? Hur vet man förresten att JEB inte har hört av sig ?
Citera
2026-08-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen79
Han kan vara häcktad.

Va? -.-
Citera
2026-08-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filtyhfew
Den hypotes som framstår som mest rimlig, om polisen faktiskt bedömer att han fortfarande befinner sig i området, är att han inte har lämnat ön. Om familjen har en egen mindre motorbåt, vilket inte vore ovanligt på en sådan ö, är det dessutom mindre sannolikt att man skulle välja Waxholmsbåten för den korta sträckan till fastlandet.

Det är också en bit att gå från bostaden till Waxholmsbryggan. Om familjens båt fortfarande ligger kvar vid ön kan det förstås tolkas på olika sätt.

Men alltså- hade jag tagit livet av nån hade jag inte kastat mig i bilen o åkt därifrån? Så konstigt att han ’skulle vara kvar’ eller? Usch.
Citera
2026-08-05, 23:30
Medlem
Citat:
Men alltså- hade jag tagit livet av nån hade jag inte kastat mig i bilen o åkt därifrån? Så konstigt att han ’skulle vara kvar’ eller? Usch.

Tänker också så. Beroende på när mordet skedde så borde han haft tid på sig att lämna. Så det är verkligen en gåta varför dom söker så förbannat där.
Citera
2026-08-05, 23:32
Medlem
Citat:

Håller med, om GM är kvar så är han förmodligen inte vid liv? Vore helt sinnessjukt, en del människor är såklart helt sjuka i huvet så man ska väl inte utesluta nåt
Citera
2026-08-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Håller med, om GM är kvar så är han förmodligen inte vid liv? Vore helt sinnessjukt, en del människor är såklart helt sjuka i huvet så man ska väl inte utesluta nåt

Finns det spår som tyder på att han också blivit skadad kanske? 🥱
Citera
2026-08-05, 23:35
Avstängd
Snackar Vi om Helikopter som lyfte från Berg på Möja finns ett flertal tokfransar där de kallas allmänt för Bockar & Getter av andra skärgårdsbor.snabbaste vägen dit är via Sollenkroka
Senast redigerad av GRINGO104 2026-08-05 kl. 23:39.
Citera
2026-08-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRINGO104
Snackar Vi om Helikopter som lyfte från Berg på Möja finns ett flertal tokfransar där de kallas allmänt för Bockar & Getter av andra skärgårdsbor.snabbastevägen dit är via Sollenkroka

Så vad är då en sk ’tok -frans? Våldsamma människor el handikappande. Här inne utvecklar vi våra tankar.
Citera
2026-08-05, 23:43
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
OT (men vill framföra) - WORD!

OnT polisen söker person som BO _har_ relation med står det i flera medier. Det är väl inte JE?
Har de gemensamma barn?
Det är väl en relation?

Avser JB och ÅÅ
Efter det misstänkta mordet på en kvinna i Stockholms skärgård är polisen fortfarande kvar på ön.
– Vi finns där för att skapa trygghet, säger Robert Sennerdal, presstalesperson på polisregion Stockholm.
Senast redigerad av gofigur 2026-08-05 kl. 23:48.
Citera
2026-08-05, 23:44
Medlem
israelisinnocents avatar
Polisen söker en man
Polisen har knackat dörr och hört grannar och närstående och bland annat ställt frågor om en person som kvinnan har relation till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in