2026-08-05, 22:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Tråkigt med kollegor och chefer som inte vill välkomna dom nyanställda.
Det tillhör vanligt hyfs att kunna besvara något så enkelt.

Står faktiskt ingenting om att det var andra anställda som ignorerade bomullspsyket. Människan kan ha stått i trapphuset och frågat kunder och besökare till centrum eller platsen.
Citera
2026-08-05, 22:00
Medlem
arbetsgivaren verkar ju inte vara riktigt frisk
Citera
2026-08-05, 22:02
Medlem
Yungvidzibois avatar
Kanske ska se över om personen överhuvudtaget klarar av att jobba eller om hen behöver sjukskriva sig och ta kontakt med psykiatrin.
Citera
2026-08-05, 22:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag håller inte med er i tråden då jag kan bli stressad själv i nya situationer och specifikt som barn och ung, när jag inte hade uppfattning om var jag skulle osv.

Däremot är jag och var även då jäkligt bra på att arbeta och hantera olika människor. Har även vaeit in en kortare vända till hemtjänsten där man var mycket nöjda med mig men istället inte ville förstå mitt behov av att vila en dag (praktik under pågående studier).

Oflexibla människor som inte förstår andras behov innebär att man faktiskt förlorar arbetskraft. Jag möttes av "Det är så det är." argument och när jag började studera vård igen (hoppade av eftersom man vägrade låta mig vila och vägrade lyssna på mitt behov) sökte jag först efter att ha fått bekräftat att man kunde lägga upp praktiken personligt, då man inom vårddn kan ta pass efter förmåga och inte måste arbeta från tidig morgon heltid. När studierna påbörjats fick jag då istället höra att det inte var möjligt och tvingades hoppa av igen och återgå till sjukskrivning

Om ni anser att arbetsgivare inte ska behöva anpassa något för att reducera stressnivå vid enstaka tillfällen hoppas jag också att ni inte gnäller när ni betalar för människor som då hålls utanför arbetslivet.

Jag hör att du aldrig jobbat 8-17 (lunch 12-13) och telefonerna ringer konstant? Man måste prioritera arbetsuppgifter. Du kan bara göra en sak BRA i taget. Men däremot funkar det inte att "du måste ta en vilodag" för telefonerna ringer precis lika mycket den dagen. Jobba må-fre. Ha ledigt lö-sö.
Citera
2026-08-05, 22:09
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag håller inte med er i tråden då jag kan bli stressad själv i nya situationer och specifikt som barn och ung, när jag inte hade uppfattning om var jag skulle osv.

Däremot är jag och var även då jäkligt bra på att arbeta och hantera olika människor. Har även vaeit in en kortare vända till hemtjänsten där man var mycket nöjda med mig men istället inte ville förstå mitt behov av att vila en dag (praktik under pågående studier).

Oflexibla människor som inte förstår andras behov innebär att man faktiskt förlorar arbetskraft. Jag möttes av "Det är så det är." argument och när jag började studera vård igen (hoppade av eftersom man vägrade låta mig vila och vägrade lyssna på mitt behov) sökte jag först efter att ha fått bekräftat att man kunde lägga upp praktiken personligt, då man inom vårddn kan ta pass efter förmåga och inte måste arbeta från tidig morgon heltid. När studierna påbörjats fick jag då istället höra att det inte var möjligt och tvingades hoppa av igen och återgå till sjukskrivning

Om ni anser att arbetsgivare inte ska behöva anpassa något för att reducera stressnivå vid enstaka tillfällen hoppas jag också att ni inte gnäller när ni betalar för människor som då hålls utanför arbetslivet.

Det användarnamnet - den posten - vilket betet. Få se hur många som hugger på det.
Citera
2026-08-05, 22:09
Medlem
Arbetsgivaren och många här i tråden verkar leva på 1900-talet. Vi är i 2026 nu och dom med psykisk ohälsa har all rätt att få det jobb dom vill, ta hur många pauser dom vill osv. Jag skulle även vilja säga att de som har det svårare ska få högre lön. För dom plågas av demoner vi andra inte vågar tänka på.
Citera
2026-08-05, 22:11
Medlem
Förra trådrubriken var roligare.

Hårda bud i Mellerud.

Blir ju en kul story att berätta att man lyckats bli avskedad på 47 sekunder.

-Hej vad trevigt att du ska jobba med oss, vill du ha en kopp Kaffe?
......
-GÅ HÄRIFRÅN!
Citera
2026-08-05, 22:28
Medlem
Tycker väl ändå att arbetsgivaren kunde ha gett den anställda en chans att klara jobbet. Folk kan ju bli nervösa och oroliga av olika anledningar. Samhället tjänar ju också på att välkomna och försöka få in folk i arbete, inte göra individer till offer. Sedan anställde man väl personen från början av en anledning också?
Citera
2026-08-05, 22:52
Avstängd
Vad är det för tomte de har som chef
Garanterat privat vårdboende
Riktigt dåligt
Citera
2026-08-05, 22:55
Medlem
Onanikrems avatar
Väl därför provanställning finns? Kan avbrytas när som helst utan uppgiven orsak.
Anställningsskyddet i Sverige är starkt, på gott och ont. Väl fast anställd är det svårt att bli av med utan liknande processer.
Citera
2026-08-05, 23:04
Medlem
Onanikrems avatar
Arbetade en gång på ett ställe. Vi fick in en som var provanställd. Han var jättetrevlig men totalt helt jävla värdelös att arbeta med, följde efter en som en liten hundvalp, kunde sitta med hörlurar och titta rakt ut i tomma intet.. lalalala när arbetet hopade sig runt honom.

Efter ett halvår plockade chefen in två av oss, jag och en annan. -Så, vad tycker ni om "Johan" skall vi anställa honom? NEJ! sa vi i korus, han är helt jävla värdelös! De anställde honom i alla fall, efter ett par år insåg även cheferna att det inte fungerade och gav honom något sorts omställningsavtal med lön bara han slutade frivilligt.
Citera
2026-08-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Om man får ett ångestanfall för att man inte hittar ett omklädningsrum så bör man nog se sej
om efter ett skyddat arbete där man inte har några krav.

Exakt.

Den uppsagde gör bäst i att söka jobb på Samhall eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in