Arbetsplatser har blivit ett jävla stödhem för alla dessa gen-z psykfall:
Citat:
Personen ska ha kommit till arbetsplatsen en stund innan utsagd tid för att hinna byta om men lyckades inte hitta omklädningsrummet och ska ha blivit ignorerad när hen bett om hjälp.
Personen ska då ha fått ångestkänslor och gått ut i trapphuset för att samla sig. Eftersom passet snart skulle börja skickade hen ett sms till chefen, förklarade situationen och bad om ursäkt.
Chefen ska då ha ringt tillbaka och sagt att de inte kan anställa någon om de inte kan vara säkra på att personen dyker upp på sina pass.
Citat:
Arbetstagaren ska ha bett om fem minuter att samla sig men fått beskedet att anställningen skulle avslutas. Telefonsamtalet ska ha tagit 47 sekunder.
Enligt anmälaren hade hen på anställningsintervjun berättat att hen kan bli stressad i nya situationer och då behöver några minuter att samla sig, vilket chefen ska ha sagt var okej.
"Så jag trodde verkligen inte att detta skulle bli ett problem och därför var jag ärlig med hur jag mådde den här morgonen", skriver personen i anmälan till DO.
Till personens försvar så uttryckte den att den har sina problem men chefen tog det inte på allvar.