Citat:
Ursprungligen postat av
sexyclasse
Vad är det egentligen som har framkommit som gör att man tror att JE ligger bakom, förutom att han samäger fastigheten med BO och därmed är det enda namn man har att gå på? Motivet skulle då alltså vara ekonomiskt? Att JE ville sälja av sin andel till någon som taxerar 2 millar per år och som vistas någorlunda regelbundet på fastigheten men alltså inte var villig att köpa ut honom?
Jag tycker jag lagt fram hur jag ser på det, sen går det inte att häkta nån på de grunderna vilket jag fattar. Ska tillägga att jag är väldigt ambivalent kring vad jag tror, men det finns ju inte mycket annat att spekulera i. De som säger sig veta saker vägrar säga nåt av värde. Givet det får man väl som hobby-utredare nysta i den enda person som man givet nuvarande info kan nysta i.
Om man tittar på den personen isolerat så finns det indicier som gör att man skulle kunna få fram ett motiv som inte vore helt uppåt väggarna. Om det är 10% chans, eller 50%, eller 90% - ingen aning, men alla andra alternativ är ju okända så vad ska man spekulera i kring det?