2026-08-05, 21:38
Medlem
Jag nämnde tidigare i tråden att Åsa och Janerik har en gemensam vän som heter R#smus Borg S#rensen på Facebook. Nu har han ändrat sin sida, man kan inte se allt. Han bor tillsammans med B#rgitte S#rensen. Och hon har gjort samma sak på Facebook.

Vad kan det betyda...
Citera
2026-08-05, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrsCloudberry
Kan ge er några tips. Man letar efter en man som hade en nuvarande relation med BO. JE har ingenting med detta att göra. Han ägde huset sedan några år tillsammans med sitt ex (BO) så ni kan 100% lägga ner det spåret.
Nuvarande relation säger du
Ge nåt mer
Svensk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimgrowe
Vad är det egentligen för vetskap polisen har som gör att de direkt är så säkra på vem den misstänkta är. Någon form av väldigt starka bevis måste ju finnas.

Jag tänker att de måste ju förhört barnen om mammans nya kille…. Dom vet såklart så mkt mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Vad är det egentligen som har framkommit som gör att man tror att JE ligger bakom, förutom att han samäger fastigheten med BO och därmed är det enda namn man har att gå på? Motivet skulle då alltså vara ekonomiskt? Att JE ville sälja av sin andel till någon som taxerar 2 millar per år och som vistas någorlunda regelbundet på fastigheten men alltså inte var villig att köpa ut honom?

Jag tycker jag lagt fram hur jag ser på det, sen går det inte att häkta nån på de grunderna vilket jag fattar. Ska tillägga att jag är väldigt ambivalent kring vad jag tror, men det finns ju inte mycket annat att spekulera i. De som säger sig veta saker vägrar säga nåt av värde. Givet det får man väl som hobby-utredare nysta i den enda person som man givet nuvarande info kan nysta i.

Om man tittar på den personen isolerat så finns det indicier som gör att man skulle kunna få fram ett motiv som inte vore helt uppåt väggarna. Om det är 10% chans, eller 50%, eller 90% - ingen aning, men alla andra alternativ är ju okända så vad ska man spekulera i kring det?
Citera
2026-08-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
Jag nämnde tidigare i tråden att Åsa och Janerik har en gemensam vän som heter R#smus Borg S#rensen på Facebook. Nu har han ändrat sin sida, man kan inte se allt. Han bor tillsammans med B#rgitte S#rensen. Och hon har gjort samma sak på Facebook.

Vad kan det betyda...

Intressant. Är det JEs barn från relation han hade innan Å*a? Dvs hennes styvson under hans uppväxt?
Citera
2026-08-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimgrowe
Vad är det egentligen för vetskap polisen har som gör att de direkt är så säkra på vem den misstänkta är. Någon form av väldigt starka bevis måste ju finnas.

Om det är någon person i hennes närhet som varit försvunnen sedan hon hittades mördad för mer än ett dygn sedan, vilket det verkar vara, så är polisen givetvis väldigt intresserade av att få tag på den personen
Citera
2026-08-05, 21:44
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:

Vad kan det betyda...
De är medvetna om att vi snokar, just därför är det konstigt att JE inte gömt sin bild. Detta var en av indicierna som gjorde mig misstänksam mot honom.
Citera
2026-08-05, 21:45
Medlem
Citat:

Vad kan det betyda...

Att han har fått veta att halva flashback skriver om hans pappa.
Kan givetvis vara något mer också, som att pappan är försvunnen och eftersökt, men behöver inte vara så.
Bara tråden är tillräckligt för att de nära anhöriga ska agera som de gör.
Citera
2026-08-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Helt enig.

Vi hobby-utredare får ringa Nora imorgon bitti för att se om hon kan bringa någon klarhet 😅

Skämt åsido så har vi ju bara en konkret kandidat att spekulera kring än så länge, vore intressant att få veta om det finns en nuvarande relation att dra in i utredningen imorgon - vi får se vad som framkommer. God natt från mig.
Citera
2026-08-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
De är medvetna om att vi snokar, just därför är det konstigt att JE inte gömt sin bild. Detta var en av indicierna som gjorde mig misstänksam mot honom.

Håller med. Speciellt eftersom familjen gör på det sättet. Klart det är en sak man pratar om och agerar på om man är med varandra under samma tak. Men ja exakt, kanske en ledtråd till nåt, kanske ingenting alls.
Citera
2026-08-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djdonkey111
Nu vid 21 så spärrade polisen av väg 222 vid skeppsdalsström. Så verkar som de letar efter någon. Den vägen är enda vägen ut till Sollenkroka.

Inte längre, om det ens varit avspärrat.
Citera
2026-08-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Vi hobby-utredare får ringa Nora imorgon bitti för att se om hon kan bringa någon klarhet 😅

Skämt åsido så har vi ju bara en konkret kandidat att spekulera kring än så länge, vore intressant att få veta om det finns en nuvarande relation att dra in i utredningen imorgon - vi får se vad som framkommer. God natt från mig.

Bra krigat lallaren, jag kör nattpass på utredningen och kontaktar Nora tidigt imorgon bitti så kör vi vidare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in