2026-08-05, 20:37
Medlem
Är det säkerställt att det var kvinnans barn som hittade henne, eller är det en trådsanning?
Citera
2026-08-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vet vi att det är honom de letar efter?

Den som de letar efter är antingen på flykt, eller död, får man i princip utgå från.

Nej, men man tar nästan det för givet pga spekulationer. Kan ju lika gärna vara någon annan i högre medelålder som hon har någon relation till som ligger och trycker någonstans - levande eller död.
Citera
2026-08-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimgrowe
Kvinnan som *anerik bor med postade denna på Facebook för 1 timme sedan.

https://www.facebook.com/share/1EKSJoMvhX/?mibextid=wwXIfr

Kanske inte betyder något alls. Men hon postar väldigt sporadiskt annars. Känns märkligt att hon skulle prioritera ett FB-inlägg samtidigt som sambon jagades för mord? Eller så är bilden på inlägget symboliskt…

Nu har hon bytt sin profilbild också - till högst anonyma blommor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Bara för att dom äger fastigheten tillsammans så gör det inte JE till GM. Tycker att folk snöat in sig på honom. Det verkar vara en bra familj, högutbildade med riktigt bra jobb. Rätt säker på att personen dom letar efter är en nyare relation som tagit slut. Någon som har vetat om att hon var ensam i huset. Sedan hittade hennes barn henne. Tragiskt.

Tycker du har rätt i sak. Men de som eventuellt skulle kunna veta något ger sig ju inte till känna. Utifrån sökbar information finns det bara en rimlig misstänkt givet omständigheterna. Om man hade haft information om ny relation eller andra omständigheter hade man ju kunnat spekulera vidare, såklart.

Det finns mer än en sak som skulle kunna vara indicier mot JE.
- Ekonomiska problem, hans bolag är konkursmässigt i närtid -> vill bli utköpt från huset alt sälja för att få pengar. BO vägrar, han snetänder. Dom är inte vänner på FB el liknande, det måste man ju inte vara med sina ex, men ev talar det för att de inte är så goda vänner och trots det delar sommarboende? Alltid knepigt med delägda sommarhus… Speciellt när det finns stora värden att bråka om.

- Ex/närstående män är gravt överreppade i denna typ av brott. Ingenting tyder på att det är nåt annat än detta här heller. Att personer här som påstår sig veta kallar det ”extremt känsligt” stödjer att det skulle vara närstående, och detta är bekräftat i media som tillägg.

- Ålder stämmer med vad som rapporterats.

Det lämnar oss ungefär med JE eller en ny relation som gått snett. Anledningen till att det snöats in på JE är att det är det enda spåret som går att ”utreda” med tillgänglig information.

Jag tog en omväg och passerade JEs adress tidigare ikväll. Gav tyvärr inga ledtrådar. Väldigt lugnt.
Citera
Medlem
Mbabbes avatar
Jag sätter fortfarande min veckopeng på det är J*nne de jagar..
Citera
2026-08-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfie81
Håller med dig i prick allt. Kanske ska ta en paus - kolla på Morden i Midsomer el nåt. Det är för tragiskt detta.

Samma för mig. Jag blir inte klokare av alla olika turer just nu 😅

I slutändan hoppas jag att de får fast den person som gjort detta för både hennes egen och givetvis för hennes familjs skull
Citera
2026-08-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Samma för mig. Jag blir inte klokare av alla olika turer just nu 😅

I slutändan hoppas jag att de får fast den person som gjort detta för både hennes egen och givetvis för hennes familjs skull

Precis så. Hoppas polisen lägger i den högsta växeln, nyss. Fan, det känns så onödigt att nån ung tjej ska mista livet för vad än hänt. Borde kolla nån må bra film.
Citera
2026-08-05, 20:43
Medlem
Hur kan dom tro att GM fortfarande finns kvar i området.. ? Varför letar dom efter honom i skjul osv... ? Han lär ju hunnit långt därifrån.
Citera
2026-08-05, 20:44
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricEldsvoda
Nu har hon bytt sin profilbild också - till högst anonyma blommor
Ett tecken på att det bränns...
Citera
2026-08-05, 20:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hur kan dom tro att GM fortfarande finns kvar i området.. ? Varför letar dom efter honom i skjul osv... ? Han lär ju hunnit långt därifrån.

Han är anhållen i sin frånvaro. De hittar honom inte. Människor försvinner inte sådär. De har säkert kollat allt och pratat med alla relevanta. En teori kan ju då vara självmord.
Citera
2026-08-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Nej, men man tar nästan det för givet pga spekulationer. Kan ju lika gärna vara någon annan i högre medelålder som hon har någon relation till som ligger och trycker någonstans - levande eller död.

Kan ju faktiskt vara en granne på ön, kanske haft en affär med.

Spekulerar vilt
Citera
2026-08-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Ett tecken på att det bränns...

VEM DÅ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto