2026-08-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag har aldrig sett så många AMG-mercor och BMW-M som i Helsingborg. Unga män som som inte borde kunna ha råd med försäkring av dessa.

Någon som vet vilken bilmodell som dessa illbattingar körde idag?

Det blir många kokainslädar av det som kommer in via Helsingborgs hamn
Citera
2026-08-05, 19:21
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sett så många AMG-mercor och BMW-M som i Helsingborg. Unga män som som inte borde kunna ha råd med försäkring av dessa.

Hörde från ett vittne att det ska ha varit en volkswagen golf.
Citera
2026-08-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananas1993
Hörde från ett vittne att det ska ha varit en volkswagen golf.

Det ser ut att stämma.

Bild finns på SVT

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/biljakt-i-centrala-helsingborg-efter-misstankt-skottlossning
Citera
2026-08-05, 19:37
Medlem
Citat:

Albanerna verkar ha någon föreningsrabatt på Audi/VW. Där ligger mitt bet…
Citera
2026-08-05, 19:51
Medlem
Varför står man framför ett fordon man vill stoppa? För ens egna skull bör man stå vid sidan av.

Sedan undrar jag hur många kulor som missade bilen och var dessa tog vägen?
Vad är syftet med att skjuta mot en bil? Den kommer inte magiskt stanna för att det blir ett hål i karossen.
Finns det fler folk än föraren i bilen så riskerar man att träffa dem.

Polisen i sitt esse.
Citera
2026-08-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingens
Det ser ut att stämma.

Bild finns på SVT

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/biljakt-i-centrala-helsingborg-efter-misstankt-skottlossning
yupp en vit vw golf tyvärr så ser man inte regnr .. kollade om jag kunde hitta fler bilder från fotografen men tyvärr
Citera
2026-08-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Det lär ju finnas en massa övervakningskameror där. På Järnvägsgatan, inte Drottninggatan som Expressen skrev först.

Det är på Drottninggatan, Järnvägsgatan är först efter Hamntorget med riktning mot Knutpunkten
Citera
2026-08-05, 20:15
Medlem
https://www.google.com/maps/@56.0152008,12.750287,46a,89.8y,138.06h,85.1t/data=!3m7!1e1!3m5!1sQI9VhXf6bU8u3nBgr3jw6w!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D4.896993067891216%26panoid% 3DQI9VhXf6bU8u3nBgr3jw6w%26yaw%3D138.0608220404516 3!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI 2MDgwMi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

https://www.svtstatic.se/image-news/650/wide/0.57/0.5/cdd875133ea782ea2266964c38b0e5bcb9d5bfec746789a94c babf9ac29a6b31

Dom hitta den vita golfen på rusthållsgatan - lassemansvägen grusparkeringen stämmer överens med parkerings skyltar på svt bilden och google maps.. Det var därför det var så mycket poliser i när området ättekulla/raus
Senast redigerad av Commandernic 2026-08-05 kl. 20:16. Anledning: glömde klistra in en länk på berörd bil
Citera
2026-08-05, 20:20
Medlem
https://www.svtstatic.se/image-news/650/wide/0.57/0.5/cdd875133ea782ea2266964c38b0e5bcb9d5bfec746789a94c babf9ac29a6b31

på bilden ser det ut som om främre skärmen på vänster sidan är borta på aktuell bil
Citera
2026-08-05, 20:22
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commandernic
Mord försök är nog inte på kartan dock dråp försök och misshandel alternativt grov misshandel.. Sen tycker jag det är ytterst märkligt hur han hinner dra sitt tjänstevapen och skjuta 2 ggr och då undrar man vad siktade han/hon på ?? föraren bakdäcken eller bara rätt in i bilen. Hade nog varit annat ljud i skällan om polisen som sköt råkat träffa en buss eller gående körande på andra sidan om den flyende bilen.. Detta låter lite over the top nere på järnvägsgatan hur funtad e polisen som tar denna risken. Sen ska kräken skjutas med all rätt oavsett men i detta fallet för mycket folk runt omkring. Polisen hade både bilmodell reg nr och vem som körde redan i alla dessa kameror som sitter runt centrum.. Löser dom inte detta så e det riktigt dåligt... Är det ingen som sitter på ett reg nr på den flyende bilen och ja det e garanterat blattar bara undrar vilken familje falang idioterna tillhör!!!

Det är rimligen inte samma polis som kastat sig undan från att bli påkörd, knuffat undan en kvinna och skjutit efter bilen, visst det kan vara men mest troligt rör det sig om flera poliser på platsen. Det har varit fokus från polisen senaste tiden att finnas nere i centrum för att få bukt med dom allt vanligare tokkörningarna, kaosingarna verkar helt ha missat detta väldigt tydligt annonserade pådrag. Man får anta att den som sköt ansåg sig ha en så pass säker vinkel att faran för tredje man var begränsad.
Citera
2026-08-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Det är rimligen inte samma polis som kastat sig undan från att bli påkörd, knuffat undan en kvinna och skjutit efter bilen, visst det kan vara men mest troligt rör det sig om flera poliser på platsen. Det har varit fokus från polisen senaste tiden att finnas nere i centrum för att få bukt med dom allt vanligare tokkörningarna, kaosingarna verkar helt ha missat detta väldigt tydligt annonserade pådrag. Man får anta att den som sköt ansåg sig ha en så pass säker vinkel att faran för tredje man var begränsad.

https://www.hd.se/bilen-kom-i-full-fart-mot-nettan-jag-tankte-att-nu-dor-jag/

Enligt kvinnan så var det polisen som knuffat undan kvinnan som sköt liggande på sidan mot bilen.. Alltså rena hollywood skjutningen. Som gammal pistol skytt så är det mycket svårt att just skjuta pistol på detta sättet om man inte övat väldigt mycket på just detta.. Sen tror jag att prejningen skedde i ett senare förlopp och att just denna mc polis var upprinnelsen till prejningen senare men att det var just mc polisen som sköt. Kan ju vara så att golfen hade JAG på sig redan innan och förföljande polisbil prejade vid senare tillfälle
Citera
2026-08-05, 20:39
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commandernic
https://www.hd.se/bilen-kom-i-full-fart-mot-nettan-jag-tankte-att-nu-dor-jag/

Enligt kvinnan så var det polisen som knuffat undan kvinnan som sköt liggande på sidan mot bilen.. Alltså rena hollywood skjutningen. Som gammal pistol skytt så är det mycket svårt att just skjuta pistol på detta sättet om man inte övat väldigt mycket på just detta.. Sen tror jag att prejningen skedde i ett senare förlopp och att just denna mc polis var upprinnelsen till prejningen senare men att det var just mc polisen som sköt. Kan ju vara så att golfen hade JAG på sig redan innan och förföljande polisbil prejade vid senare tillfälle

Wow inte ens rullat upp i sittande ställning efter knuffen, ja det var kanske inte hans bästa beslut i karriären, borde nog ha nöjt sig med att ha knuffat undan kvinnan. Det sagt så lär hans rådiga ingripande med kvinnan väga tungt till hans fördel när omdömet kring skjutningen utreds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in