Citat:
Ursprungligen postat av
blown
Det spelar ingen roll vem som har juridiskt rätt om du råkar ut för en olycka på MC, det är ändå du som skadas/dör.
Därför finns det bara en att lita på och en man kan ställa krav på när man är ute och kör, och det är sig själv. Kör du så att du inte klarar stanna om en bil kör ut i en korsning, då har du kört för snabbt i korsningen. Sorgligt, dumt, orättvist och allt man kan tänka sig, men det är den hemska verkligheten vi får leva med som kör motorcykel.
Så är det, folk stör sig på mc-cyklister men det är i regel de mest konsekvensmedvetna och aktiva förarna i trafiken.
På hoj ska man utgå från att vara osynlig. Går så fort att accelerera upp igen så aldrig värt att chansa mot mötande vänstersväng, bilarna blinkar inte ens. Ibland kör de fast de sett dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
DennisOlof
@blacklodge77 det gör du helt rätt i, jag har också märkt med tiden speciellt här runt Stockholm att av någon anledning har folk i hög grad slutat titta åt båda håll och hålla koll på trafiken. Det är mer i stil med att jag har rätt att köra före dig enligt reglerna så nu kör jag, men att titta samtidigt det gör man inte. Man tittar bara åt det håller man svänger och sedan när man blir påkörd så blir man förvånad, märkligt beteende.
Jag hoppas folk här kan uppdatera tråden så man får veta vad som hänt, ofta rapporteras det om olyckor men det sällan man skriver någon uppföljning i media.
Intresserad av vad som hände och även vart (google maps) det hände.
Ja jag har sagt det förut, svenska bilförare är i stor utsträckning usla trafikanter. Har ingen koll, ingen uppmärksamhet och nästan ingen spatial förmåga. Det är en fröjd att köra i sydeuropa.