Lutar åt att de klarar sig, mest baserat på att jag tvivlar på att Örgryte eller Degerfors, och verkligen inte Halmstad, kommer rada upp segrar. Men någon stor marginal blir det knappast. Grundtipset är att de landar kring plats 12-13. Men går det snett ur deras perspektiv, antingen att de gör en fullständigt klappkass höst, eller att Örgryte eller Degerfors gör en stark höst, då kan det faktiskt bli åtminstone kval.
Öis har ändå potential, känner jag. Men HBK och Degen åker ju rätt ur. Kan Christoffersson komma igång målmässigt så… Jag tror Öis klarar sig kvar utan kval. BP ligger pyrt till. De bara säljer och säljer. Däremot har de en jävligt bra målvakt i Cavallius.
Öis har ändå potential, känner jag. Men HBK och Degen åker ju rätt ur. Kan Christoffersson komma igång målmässigt så… Jag tror Öis klarar sig kvar utan kval. BP ligger pyrt till. De bara säljer och säljer. Däremot har de en jävligt bra målvakt i Cavallius.
Omöjligt är det inte. Och gör de en stark höst så är Mjällby illa ute, även om BP också är en möjlig räddningsplanka.
- Vi ledde med 1-0 på bortaplan inför andra halvlek. Då måste du förvänta dig att motståndaren kommer ut med något. Spelarna måste känna det och uppleva det innan de kan göra något åt det. Nu fick de känna på hur det känns att bara fega sig igenom en hel jävla halvlek. Det var en "disaster".
Hammarby-tränarens harrang är lång.
- Vi hade kanske förlorat ändå, men vad fan: förlora på dina egna premisser!
- Trots allt var vi på väg att ta det till förlängning, men vi förstod inte värdet av att faktiskt göra våra grunder ordentligt. Som att se till att försvara. Vi gav ju bort sista tio.
Att peka ut ett helt lag som spelar som en påse nötter i andra halvlek som vet att de kan mycket bättre är rätt rimligt, det är KLASS!
Klass är att brösta förlusten.
I Europakvalet ska man spela rak och offensiv fotboll mot dåligt sammanspelta lag. Det gäller att utnyttja övertaget med att vara mitt i säsongen. Rydströms duttfotboll fungerar dåligt i dessa sammanhang. Det såg vi redan i Malmö.
I Europakvalet ska man spela rak och offensiv fotboll mot dåligt sammanspelta lag. Det gäller att utnyttja övertaget med att vara mitt i säsongen. Rydströms duttfotboll fungerar dåligt i dessa sammanhang. Det såg vi redan i Malmö.
Det gjorde vi i tre av fyra halvlekar, duh. Det han påpekar är att vi INTE gjorde det i den fjärde och att vi måste se till att vara mer uppe med tuttarna i nästa match. Det finns ingen i Bajenland som inte håller med.
Det gjorde vi i tre av fyra halvlekar, duh. Det han påpekar är att vi INTE gjorde det i den fjärde och att vi måste se till att vara mer uppe med tuttarna i nästa match. Det finns ingen i Bajenland som inte håller med.
Anderlecht är ett lag ni ska köra över på hemmaplan. 3-1 med bud på mer. I verkligheten kvitterade ni till 1-1 efter deras röda.
Så här vill Max Hahn att DIF spelar fotboll:
Citat:
Så vår spelidé kommer att bygga på högintensiv press, aggressiva vertikala övergångar när vi erövrar bollen samt absolut kontroll genom smart positionering när vi äger boll. Vi vill vara ett lag som styr spelets tempo, spelar framåt och kväver motståndarna utan boll.
För att genomföra en sådan intensiv stil behöver vi ha en specifik truppstruktur. Det måste finnas en direkt koppling mellan hur vi vill spela och hur vi balanserar laget. Med det i åtanke är det inte förhandlingsbart att gå i någon annan riktning än att bygga en ung och hungrig trupp. För att spela ett högt och intensivt presspel och ett generellt högoktanigt spel behöver du spelare som har den fysiska kapaciteten, motorn och viktigast av allt – viljan att bevisa sig själva. Speciellt unga spelare bidrar ofta med den typen av rå ambition och vi kommer specifikt att rikta in oss på profiler som har de fysiska och kognitiva egenskaper som krävs för vår högintensiva modell.
Detta är extremt effektivt mot icke-samspelta lag som förlitar sig på individuell finess över taktisk disciplin.
Problemet ligger inte hos spelarna utan hos tränare eller t o m sportslig ledning.
Senast redigerad av cokehyena 2026-08-06 kl. 09:34.
Hög press, snabba återerövringar, högt tempo och styra spelet.
Ni har verkligen revolutionerat fotbollen. Ni får hoppas ingen annan kommer samma unika taktik…